Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #52

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog

Hoppa! Week 35 van het jaar zit er ook alweer op.
Het was ook de week met de eerste schooldag. Dat wil zeggen dat voor dit huisvrouwtje ’t verlof er dus ook opzit.
Ugh.

Maandag begonnen we de week rustig.
De dag werd gevuld met bloggen, naaien, administratie wegwerken en het dagdagelijkse trainingsmoment.
Niks speciaals te melden.
’t Was ne maandag voor iets.

’s Avonds sloten we de dag af met een nieuw gerechtje: spaghetti met 4 kazen. Bommetje voor de maag. Maar oh zo lekker.

Dinsdag startte dan weer vroeg. Om half 8 huppelde ik de deur al uit voor een intensief duurloopke. Vijf kilometertjes rustig aan en dan nog 7 kilometer vollen bak gaan.
Loved it.

Na het lopen draaide ik me nog in een tiendubbele knoop op mijn yoga mat en dan was het alweer tijd voor de strijd van de dag: poetsen.

 

Maar niet zonder het verplichte knuffelmoment met één van onze beesten uit onze persoonlijke dierentuin 🙂

Waar het huis ’s avonds blonk als nooit tevoren, was ik zo smerig als nooit tevoren. Dat is wat een hevig loopje en een halve stal poetsen met je doet.
Ik sprong in de douche (of kroop, is maar hoe je ’t bekijkt) en maakte samen met Husband het avondeten klaar.
Steak voor hem en een veggie burger voor mij.
Caveman vs. veggie geit.

Woensdag was voor leutigere dingen, want dan trokken we richting Ikea. Wat eigenlijk niet zo’n geweldig idee is, wetende dat ik eigenlijk nog maar juist heel het huis onderste boven heb gekeerd in mijn opruimwoede en dan ook plechtig had beloofd niks meer te kopen dat we niet echt nodig hebben.
Yeah… that didn’t work out very well…

Na een paar uurtjes volledig loss gaan in Ikea keerden we terug huiswaarts met een nieuwe bureau voor Stiefdochterlief, fietstassen voor mezelf, een boekentas voor Zoonlief, cactussen (nieuw dingetje hier aangezien al de rest kamikazeplanten blijken te zijn), kommetjes en nog een heleboel andere sh*t.

20170831_114610

Bij thuiskomst gooiden we de hele meuk in de inkom en trokken de stad in.
Het was zo’n beetje de laatste echt rustige avond met ons tweetjes deze vakantie, dus besloten we het er maar eens goed van te nemen en ons avondeten voor ons te laten maken in plaats van zelf boven potten te staan zwoegen.
Dat moest Husband geen twee keer zeggen tegen dedeze.

We installeerden ons bij De Werf in het hartje van Leuven en propten ons vol met zo’n gevuld brood-achtig iets. Ben de naam vergeten van het ding. Verdomme.
Mega lekker, maar man… ik had gegeten voor een week.
Ben je een keertje in Leuven? Doe dan eens De Werf. Altijd gezellig, super vriendelijk, origineel, geweldig lekker en helemaal niet prijzig. Zeg dat ik het gezegd heb.

Donderdag vulde ik de voormiddag met bloggen terwijl Husband ging lopen en dan was het alweer tijd voor onzen tour de Belgique.

20170831_144046

We vertrokken richting Oost-Vlaanderen waar we, na enkele uurtjes file-staren, Zoonlief oppikten, nog snel een pitstop maakten bij La Mamma en dan terug huiswaarts keerden.

Na meer dan 4 uren in de auto te spenderen reden we de oprit op met niet alleen Zoonlief, maar ook Stiefdochter- en Stiefzoonlief op de achterbank en 5 afhaalpizza’s.

We deden ons te goed aan al dat lekkers en alle verhalen van de koters vooraleer we compleet uitgeput van een halve dag in de auto door te brengen compleet van de kaart gingen.

20170831_201150

Vrijdag was dan die eerste schooldag.
Op ne vrijdag, hè, mensen. Voor enen friggin’ dag.
Komt da tegen. Zijn de scholen er altijd als de kippen bij om brugdagen, lange weekendjes en dergelijke in te plannen, lukte dat voor de één of andere weird ass reden deze keer niet.

De wekker liep pokkevroeg af en voor we het goed en wel beseften werden we terug in ons oude patroon van gehaast, brooddozen volproppen, zoeken naar sokken en linkerschoenen geduwd.
Aaaah, dat oude vertrouwde gevoel. Gotta love it.

Met een klein hartje (Ja, ook Husband en ikzelf, want wij zagen wederom onze kleine bengels weer een beetje groter worden.) vertrokken we allemaal richting school , wensten hen veel plezier en namen, met een dikke knuffel en kus, afscheid voor een paar uurtjes.

20170901_084310

Na die eerste momenten van stress in het nieuwe schooljaar was het alweer tijd voor de nodige dosis ontstressen. Ik trok mijn loopschoenen aan en ging voor mijn lange duurloop.
Bam, terug 21 km bij op de teller.

1504262154575

Na het lopen had ik nog even tijd voor een goede stretch op mijn yoga mat en voor ik het goed en wel besefte stond de nieuwe hondenoppasser alweer aan de deur voor een eerste kennismaking met Chanel en de rest van het zootje dierlijk ongeregeld en mochten we al terug richting schoolpoort vertrekken.

Na de eerste spannende verhalen aan te horen bij een beker melk en een boterham (volproppen, die koters), moesten we alweer afscheid nemen. Dat heb je dan met nieuw samengestelde gezinnen die niet al te dicht bij elkaar wonen en schooltjes die hun schooljaar op een vrijdag beginnen. Die koters moeten dan over en weer gesleept worden voor één dagje.

Husband en ik sloten de dag af met frietjes en een movie night.
Oh ja…, zin om een avondje grondig te janken? ’12 years a slave’. Bleiten gelijk een kind.

Op zaterdag sliepen we ons eens uit. Was nodig na die eerste schooldag 😀

Husband had zijn lange duurloop in de voormiddag en ik scharrelde wat rond in huis.
Er werden wasjes gedraaid en administratie weggewerkt.
In de namiddag deden we samen gezellig (not) boodschappen en ’s avonds maakte ik quinoarisotto.

We hielden voor de tweede dag op rij movie night (unicum) en keken naar ‘Labor Day’ *bleieiiiiiiiten!*.

Waarschijnlijk één van de meest boring Saturdays ever, maar tegelijk ook één van de meest zalig deugddoende.

Zondagochtend liep het wekkertje vroeg af. Om 7 uur om precies te zijn.
Op ne zondag, hè, mensen. Go figure.

20170903_071830

Maar dat werd allemaal goed gemaakt door het doel: een tweetal uur later lag ik bij Ele Yoga in een zalige stretch houding. Genieten. Met hoofdletter G.

Na de les zweefden we op onze zen-wolk huiswaarts voor de lunch en maakten we ons klaar voor wederom onze tour de Belgique.

Maar niet zonder een tussenstop in Nederland te maken.
Wij houden niet zo van de Belgische kust. Wel des te meer van de Nederlandse. Cadzand is dan ook een plekje dat we regelmatig eens bezoeken.
We sleepten Chanel mee en gingen voor een relaxte wandeling op het strand. Er werd nog wat aan koffieslurpen gedaan, genieten van het zonnetje op ons bolleke, wat leuteren tegen elkaar en gewoon genieten van rust en van elkaar voor we onze rit verder zetten richting La Mamma.

20170903_165159

Daar werden we, naar goede gewoonte, vol gepropt met taart en koffie. Volgens mij wil ze ons iets zeggen…

20170903_180853

Niet veel later kon ik Zoonlief terug tegen mijne gilet trekken en bolden we terug richting Leuven.
Moe, maar compleet ontspannen na een zalige zondag ♥

Blogs van de voorbije week:

Je kan me ook volgen op Facebook, Instagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #52

  1. Ah, ben JIJ die buurvrouw met zestien konijnen??? 😉
    En Leuven, staat op mijn lijstje om eens te bezoeken. In de toekomst ben ik toch vaker in België dus eens tijd om de steden en dorpjes te verkennen.
    Wij waren zondag ook dicht bij de Zeeuwse kust, maar ik heb noch zee noch strand gezien. Komt nog wel….

    Liked by 1 persoon

    1. Onder andere 16 konijnen 😀 Nog net geen boerderij hier 😀
      Leuven is echt wel prachtig! Zeker een bezoekje waard! Maar Gent en Damme en de kleinere stadjes in de Ardennen zijn ook geweldig. Geniet maar volop van je ontdekkingstochtjes! 😉

      Liked by 1 persoon

    1. Princess Leia klinkt alleszins beter dan Miney Mouse 😀
      Thanks 😉 Die zitten super zalig, die schoentjes! Gewoon het meest basic paar uit de Decathlon om binnenshuis te kunnen sporten en ik zou ze niet meer uitdoen 🙂

      Like

Geef een reactie

