Recepten

Vegetarische rijstsalade met kikkererwten en cashewnoten

Vegetarische rijstsalade met kikkererwten en cashewnoten - mrscurlyblog.wordpress.com

Ik ben zot van slaatjes. Elke dag zou ik dat kunnen eten. Als lunch, maar ook als avondeten. In combinatie met wat vers gebakken broodjes vind ik dat altijd meer dan genoeg en zo krijg ik al mijn vitamines binnen.
En af en toe draai ik er eens iets door waarvan ik weet dat er één van de koters het niet zo lust, maar zo dus wel eet.
Ze hebben het nooit door #badmommy
Win/win dus.

Wat hebben we nodig voor 4 personen?
  • 180 gr rijst
  • 1 rode ui
  • 1 lookteentje (geperst)
  • 3 wortels (in kleine stukjes)
  • 1 paprika (in stukjes)
  • 4 bosuien (in schijfjes)
  • 1 courgette (in blokjes)
  • 250 gr kikkererwten (uitgelekt en gespoeld)
  • handje verse spinazie
  • handje cashewnoten
  • peterselie
  • oregano
  • peper
Hoe maken we het?
  • Begin met de rijst te koken (ge waart het bijna vergeten, hè).
  • Stoof dan de rode ui en de look een minuutje of 2.
  • Doe er de wortels, paprika en courgette bij, kruid met wat peper en stoof tot ze beetgaar zijn. Met andere woorden: nog knapperig en geen drets.
  • Als de rijst en de groentjes klaar zijn laat je alles afkoelen…
  • Wachten…..
  • Afgekoeld! Meng nu de rijst, de groentjes, bosuien, kikkererwten, spinazie en cashewnoten onder elkaar en kruid met wat peterselie en oregano.
  • Smakelijk!

Klik, klik, klik! → vegetarische rijstsalade met kikkererwten en cashewnoten – mrscurlyblog

DSC_0364DSC_0368

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Een gedachte over “Vegetarische rijstsalade met kikkererwten en cashewnoten

Geef een reactie

