Recepten

Pasta met scampi’s en courgette

Pasta met scampi's en courgette - mrscurlyblog.wordpress.com

Ik eet niet graag courgette.
Althans, tot voor kort niet.
Nu ik sinds deze lente geen vlees meer eet, moest ik natuurlijk mijn wereld een beetje verruimen en wat andere groenten, buiten wortels en sla, leren eten.
Courgette stond ergens bovenaan mijn lijstje. Tegenwoordig wordt die toestand dan ook in alles gedraaid.

Dit is één van de gerechtjes die me courgette heeft leren eten.
En eerlijk? Ik zou het elke dag kunnen eten 🙂

Wat hebben we nodig voor 4 à 5 personen?
  • 500 gr tagliatelli
  • 500 gr scampi’s
  • 1 courgette (in kleine stukjes gesneden)
  • 2 lookteentjes (geperst)
  • 4 eieren (goed losgeklopt)
  • 2 el bruine suiker
  • 5 el sojasaus
  • 4 el Sriracha hot sauce
  • 2 tl olijfolie
  • 6 bosuien (in ringetjes gesneden)
  • peper (en eventueel zout)
Hoe maken we het?
  • Begin al met de pasta op te zetten.
  • Smelt een beetje boter in de pan en roerbak de eieren. Als die klaar zijn, zet je ze gewoon even opzij.
  • Smelt terug een beetje boter (of olijfolie of whatever) in de pan en bak de scampi’s.
    Als die gaar zijn, doe je ze bij de eieren en zet je ze ook even opzij.
  • Nu kan je de courgette bakken. You know the drill: terug een beetje boter in de pan, courgette bakken en tegen het einde doe je er de look bij.
  • Terwijl de courgette aan het bakken is, kan je de saus maken: meng de bruine suiker, de sojasaus, de olijfolie en de Sriracha hot sauce.
    Voila, meer is da nie 😉
  • Als de courgette bijna gaar is, doe je er de saus bij en laat je deze even opwarmen (mag zelfs een beetje pruttelen).
    Doe er dan de scampi’s en de eieren bij en kruid nog wat bij met peper.
  • Giet de pasta af (als hij gaar is, hè) en meng onder de saus/groenten/scampi-mengeling.
  • Roer er nog wat bosui onder en voila! Smakelijk!

Klik, klik, klik! → Pasta met scampi’s en courgette – mrscurlyblog

DSC_0358

DSC_0363

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

Een gedachte over “Pasta met scampi’s en courgette

Geef een reactie

