Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #49

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

Regenweek nummer zoveel zit er alweer op.
Volgens mij zit de zomer er ondertussen al officieel weer op.
Ugh.
Wat hebben we allemaal gedaan tijdens de regenachtige dagen?

Maandag was the Mondayest Monday of Mondays.
Mijn lijf was het aan het opgeven en liet dit duidelijk blijken door pijnlijke schenen en een zeurende linker knie. Vier looptrainingen per week zijn misschien net iets teveel van het goede op dit moment.

Net na het ontbijt besloot Stiefzoonlief ook nog eens dat ie het hele huis ging onderkotsen in bruin/groene kleurtjes.
Jippie kajee.
De hele maandag was dus gevuld met over en weer hossen met emmertjes kots.

The highlight of the day was mijnen homemade spaghetti die we die avond aten.
That was about it.

Helemaal geen foto waardige dag dus.
Tenzij je mij met emmers kots wilt zien zeulen.

Dinsdag hielden we ons rustig bezig in huis.
Stiefzoonlief voelde zich alweer wat beter, maar ik tart niet graag het lot.
Het werd terug een rustige dag waarin we ons creatief bezig hielden.
We schilderden wat, waarbij ik de koters nog net ervan kon weerhouden om de keukenkasten te voorzien van een nieuw kleurtje, en ik maakte het verjaardagscadeautje voor bestie E. Een foto op hout. van ons tweetjes.

Nadat Husband thuis kwam van het werk trok ik nog even mijn loopschoenen aan. Er is maar een bepaalde hoeveelheid tijd dat ik aan één stuk kan binnen zitten.
Ik hield me niet aan opgelegde tijden of afstanden.
Gewoon muziek in mijn oren, schoenen aan en gaan.
I loved every single minute of it.

1502211513895

’s Avonds was voor leftovers van de dag ervoor: spaghetti.
Ik heb nogal een dingetje met pasta, ik maak dat altijd voor het hele dorp.

Woensdag begon vroeg.
Nadat Husband naar het werk was vertrokken, maakte ik me klaar en sprong op mijn fiets om taart te halen.
Bestie E. was die dag jarig en kwam langs voor de lunch. En dan hoort daar ook een stuk taart bij. Vanzelfsprekend.

20170809_134203

Tegen dat ik terug was van de winkel, hingen de koters al scheef op de bank en stond La Mamma koffie te maken in de keuken.

’s Middags lunchten we allemaal gezellig samen en smulden van een lekker stuk taart.

In de namiddag trokken we nog even richting het park in de buurt zodat we de koters nog eens konden uitlaten.
Terwijl zij de speeltuin half afbraken, babbelden La Mamma en ik nog even bij.

’s Avonds maakte ik een nieuw gerechtje klaar: quinoarisotto. Vegetarisch en super lekker.
Zelfs La Mamma vond het uber lekker.
En zij is verre van vegetarisch.

Donderdag begon terug vroeg. Stiefdochterlief trok de stad in om te gaan shoppen met een vriendin en ik had een wandel/zoektocht georganiseerd voor de boys.
Ik had nog enkele voorbereidingen te treffen die ochtend, zoals plattegronden printen. Het meest noodzakelijke.
En wat ik had uitgesteld tot het laatste moment.
Goed zo.

Na de lunch trokken we allemaal richting de stad. Stiefzoonlief en Zoonlief kregen een kaart in hun handen geduwd met bepaalde punten op aangeduid waar ze naartoe moesten wandelen.
Onder mijn begeleiding vaneigenst.

Een uurtje later hadden ze iets bijgeleerd over Leuven, lukte het al iets beter om een plattegrond te ontcijferen en kwamen we volledig doorweekt aan op onze eindbestemming: het standje waar ge de beste Luikse wafels van Leuven kunt eten.
En waar Husband ons stond op te wachten na 2 dagen op het werk te moeten blijven.
Happy koters en happy mommy/wifey.

20170810_150643

We besloten nog een koffie te gaan drinken bij Barboek, waar je tijdens het koffie slurpen ook door honderden boeken kunt snuisteren (en kunt kopen) en kan genieten van rust en stilte midden in de stad.
Ook de koters vonden het geweldig, want er was een overload aan kinderboeken te vinden.
Nieuw favoriete adresje 🙂

’s Avonds had Zoonlief nog voetbaltraining en daarna schoven we allemaal aan tafel voor kabeljauw, aardappelen en worteltjes.
De rest van de avond was voor zetel-hangen met dekentjes en peignoirs.

Vrijdag was luie dag. Kon ook niet anders, want ik werd geteisterd door een migraine-aanval. Dank u, moeder Natuur. Not.

De koters leefden zich volop uit in de tuin terwijl ik mezelf wat rustig bezig hield in huis.

’s Avonds kropen we nog even dicht bij elkaar op de bank om wat te lezen vooraleer we vroeg onze pyjama’s aantrokken en onze frietjes-avond traditie in ere hielden.

20170811_183945
Met Ma Flodder-broek en al.

Zaterdag begon pokkevroeg. Stiefzoonlief en Zoonlief hadden een voetbaltornooi.
Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds 19 uur. Een waar vergif, die voetbal.
Soit, whatever rocks their boat.

Terwijl Husband met hen aan het voetballen ging, trok ik mijn loopschoenen aan en ging voor een zen loopje.
Verstand op 0 (nooit moeilijk), muziek in mijn oren en gaan.
Ik wou zen, ik kreeg zen.
De volle 25 km.

1502529830484

Moe, maar meer dan tevreden kwam ik terug thuis en sprong ik in onder douche waarna ik mezelf èn een pasta salade klaarmaakte voor de straatbarbecue die avond.

’s Avonds schoven we voltallig aan aan de lange tafel, samen met al onze buren en genoten we van een hele avond gebabbel en gelach terwijl we kilo’s eten binnen werkte.

Ergens rond middernacht sleepten we onze konten richting ons bed en crashten hard.

Zondag begon met uitslapen. Altijd goed.
Na een trage en luie opstart (’t is congé voor iets, hè, mensen), gingen we naar de stad waar er vanalles werd georganiseerd.
Buiten dat Leuven pokkeduur is, zorgt het ook wel voor zijn inwoners. De hele zomer wordt er vanalles en nog wat georganiseerd op ieder plein en in elk park. En de kleinste inwoners worden niet vergeten.

20170813_153804

20170813_170351

We wandelden doorheen de straten, maakten hier en daar tussenstopkes (voor onder andere fake airbrush tattoo’s 😀 ) en genoten van iedere minuut dat we gewoon samen waren.
Meer moet ne mens soms niet hebben.

’s Avonds zwierde ik nog wat burgers in de oven, werden er nog wat patatten gekookt en werd er een pot appelmoes open getrokken (#loedermoeder) en keken we terug op een week die, zo slecht ze begon, zo goed ze eindigde. Zelfs de zon wist er eindelijk eens van ♥

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

Een gedachte over “We survived the week(end)! – photo diary #49

Geef een reactie

