Overig

Summertime-tag

Summertime tag - mrscurlyblog.wordpress.com

De zomer laat het op dit moment een beetje afweten in ons Belgenlandje. Als ik naar buiten kijk zie ik niks anders dan grijze wolken en van zodra ik een voet buiten zet valt de regen met bakken uit de lucht.
Dan vullen we maar een zomerse tag in. Misschien dat we zo op zijn minst kunnen dènken dat het zomer is.

Ik vond bij Mom Ambition de ‘Love the summer tag’ en bij Lafemmefem de ‘De grote zomerse tag’.
Aangezien ik soms nogal eens een luie trezebees kan zijn (ik steek het op een vitamine D tekort op dit moment), heb ik deze twee tags wat gemixt en het mezelf een beetje makkelijk gemaakt 😀

Wat is jouw zomerplanning, ga je op vakantie?

Totally. Als er één ding is dat wij hier keigraag doen, dan is het wel reizen. En we zijn er nog eens goed in ook.
Bij het schrijven van deze tag, zit onze reis er alweer op. Ook dit jaar gingen we voor een gezinsvakantie richting Italië. Dit jaar maar voor een weekje in plaats van de 10 tot 14 dagen (iets met koters en exen en regelingen enzo). Maar het was een weekje waarin we ons weer helemaal hebben gesmeten. Ontspannen, relaxen, wandelen, zwemmen, nieuwe plekjes ontdekken, extra tijd voor elkaar, … Meer heeft een mens soms niet nodig.

DSC_0525

DSC_0515

DSC_0474

Ondertussen zijn we al volop aan het plannen voor onze volgende zomerreis. Ge kunt er niet vroeg genoeg aan beginnen. Een goed voorbereid mens is er twee waard, niet waar?

Wat is je favoriete zomerse gerecht, als het echt warm is?

Ijsjes.
Of telt dat niet als gerecht?
Volgens de koters wel nochtans…

Eigenlijk heel eenvoudig: alles waar ik geen uur voor boven een pot heb moeten zweten. Denk dus aan koude gerechtjes zoals slaatjes in ieder mogelijke vorm (zoals bijvoorbeeld dit Quinoaslaatje.).
En fruit. Heel veel fruit.

DSC_0356

Wat mag er in de zomer niet ontbreken in je kledingkast? 

Mijn slippers. Geen ‘teensletsen’. Daar hobbel ik soms nog wel eens op rond, maar niet meer dagdagelijks zoals vroeger. Sinds ik meer en meer hardloop kunnen mijn voeten en enkels die toestanden niet meer zo goed verdragen.
Nu loop ik steevast de hele zomer rond op van die Birckenstock-achtige dingen. Maar dan niet die old fashion bompa-spullen, maar wel die in flashy kleurtjes of met glittertjes. Brengt een beetje kleur in mijn anders all black-wardrobe.

DSC_0370
Een paar uit de verzameling…

Ook lichte en frisse shirts en shortjes. Vooral shortjes. Zit wat lekkerder dan een jurkje. Je hoeft je namelijk geen zorgen te maken dat ze je hele toestand zouden zien als je eens vooroverbuigt of wat onderuit zakt op een stoel.

Zwemmen of zonnen?

Zwemmen. Definitely.
Mij zie je nooit zonnebaden. Ik ben degene die voor twee weken op reis kan gaan naar één of ander warm land en achteraf nog als even grote bleekscheet terug keert naar België.
Ik zoek altijd de schaduw op.
En je krijgt er trouwens rimpels en cellulitis van. Mij niet gezien, ze.

Behalve dan in België, waar het kwik in de zomer met moeite boven de 18 graden komt. Dan zoek ik wèl het zonnetje op.

Strand of zwembad?

Beide.
Alez ja, in de veronderstelling dat het een privé-zwembad is. Bij het vakantiehuis dat wij ieder jaar huren is er een zwembad waar alleen wij 5 dus in zwemmen. Ik heb het niet zo voor openbare zwembaden of zwembaden bij een resort ofzo. Geen zin om andermans pies en zweet over me heen te krijgen. Eikes.

Een zwembad vind ik vooral leuk omdat je dan niet op de meest onmogelijke plekken zand krijgt.
Na een dagje strand vind je nog een kilo of 4 zand in je tas, haar, schoenen, bikini, en ook daar.

20170703_155910

Langs de andere kant vind ik het strand dan weer leuk voor het zeezicht en de geluiden. Ik ben een zeemens. Niks dat mij zo kan doen ontspannen als het zien, horen en ruiken van de zee.
En het schelpjes verzamelen samen met de kindjes is altijd al één van mijn favoriete activiteiten geweest.

Maar begrijp me niet verkeerd, mij ziet ge nooit, never op het strand liggen in België. Ik vind er niks moois of charmant aan, aan onze kustlijn. De enige stranden waar ik ga liggen zijn die in het buitenland.

Wat is je make up look in de zomer?

Alles wat maar niet meteen van mijn smoel smelt.

Nee, effe serieus. Als het richting 30 graden en meer gaat, ga ik echt niet met fond de teint en lippenstift beginnen kliederen. Die hele mikmak hangt na een uur toch maar op mijn knieën.
Met andere woorden, als het echt warm is houd ik het bij enkel wat mascara en wat concealer om die eeuwige kringen rond mijn ogen te verstoppen. Valt de temperatuur mee of is het voor een avondje uit (en dus iets koelere momenten) dan gaat er nog wat oogschaduw en bronzer bij.

Wat is het ultieme zomergevoel?

Was aan de waslijn kunnen hangen, wakker worden met de zon die door het raam valt en de bijhorende kwetterende vogels, mensen die zeuren dat het te warm is, de ‘modderruimte’ die gevuld is met alleen maar sandaaltjes en slippers, iedere dag buiten kunnen aperitieven/eten, mijn haar dat in een identiteitscrisis gaat, de zee, de bergen, urenlang wandelen, terrasjes, ijsjes, jassen die 24/7 aan de kapstok blijven hangen, …

Wat is je favoriete zomerse uitstapje?

De natuur intrekken!
Ik wandel graag en heb het geluk dat ik getrouwd ben met een vent die dat ook graag doet. Die koters weten van niet beter en hobbelen maar wat achter ons aan.
Niks zo leuk als gewoon de natuur in trekken en met ons vijfjes èn Chanel een stevige wandeling te doen.
Ondertussen hebben we een work out, frisse lucht, zien we iedere keer iets nieuw en mooi en vooral: spenderen we veel tijd met elkaar.

DSC_0488

In de zomer kan ik niet zonder…

Mijn zonnebril.
Oh, en liters water (al dan niet aangelengd met alcohol).

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

6 gedachten over “Summertime-tag

  1. Leuke tag! Een privé zwembad klinkt goed, ik hou helemaal niet van zwembaden maar dat klinkt oke, al ga ik nog steeds veel liever naar het strand. Ik heb de afgelopen 7 dagen weer heerlijk in zout zee water gezwommen, zo fijn!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

