Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #46

We survived the week(end) - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

De voorbije week kroop stilletjes voorbij.
Je mag dat letterlijk nemen. Het was dan ook de eerste kindloze week van deze vakantie…

Maandag begon vroeg. Husband moest terug aan het werk na zijn welverdiende verlof en ik besloot samen met hem op te staan. Kwestie van zoveel mogelijk te kunnen doen in en rond het huis.
De dag startte in absolute stilte. De koters waren de dag ervoor naar de exen vertrokken om ook daar twee weekjes vakantie te vieren en met hen, waren ook het aantal decibels hier in huis vertrokken.

Ik poetste de bovenverdieping, die de koters tot een stal hadden herleid de voorbije week, nog eens grondig, ruimde de laatste resten van onze zomerreis op en werkte aan de blog.

’s Avonds besloten Husband en ik het er maar eens van te pakken en trokken we richting de klimmuur. Ofte ‘date night gone horribly wrong’.
We bengelden enkele uurtjes aan touwen en treiterden elkaar met den anderen zijn hoogtevrees.
Gezellig volk zijn wij.

20170717_185730
Volledig klaar voor de Mount Everest.

 

Bij thuiskomst waren we zodanig uitgehongerd dat we asap eten wilden en er geen tijd meer was om te koken, dus propten we de resten van de quiche van de dag ervoor maar binnen.

Dinsdag startte met een loopje. Ik liep net geen 10 km bij elkaar en genoot van iedere meter.

1500365548530

Bij thuiskomst wachtte er mij een wasmand of 5 strijk op. Het genieten was snel over.
Dat heb je dan als je met vijf mensen op reis gaat. Die sh*t moet achteraf ook nog gedaan worden.

Maar het helse strijkwerk werd leuk afgewisseld met bestie E. die langskwam voor een koffie en een wandeling. We wisselden onze reissouvenirs uit die we voor elkaar hadden meegebracht en leuterden er terug een eind op weg tegen elkaar.

20170718_193230

Tegen dat zij vertrok, rolde Husband alweer de oprit op en begon ik aan het avondeten: een veggie tex mex met aardappelen en worteltjes. Allemaal heel creatief.

Woensdag was voor poetsen. Iets dat ook al een hele tijd geleden was. Nog meer moeders die helemaal uit hun routine zijn tijdens die vakanties?

Chanel werd grondig gewassen en er werden nog een boel wasjes gedraaid.
De was in de machine, Chanel in de douche, welteverstaan.

I was a very good housewife that day.

Tot ’s avonds dan. Dan kreeg Husband een culinair hoogstandje voorgeschoteld in de vorm van een Spaanse omelet en een croque monsieur.
Hoe die vent nog van me kan houden is me soms een raadsel met wat ik hem allemaal voeder.

Hij daarentegen trakteerde me wel op een cadeautje voor ons zevenjarig samenzijn die dag, een plantje met de mededeling ‘Het ding leeft wel maar 3 maanden…’ en ik ‘Wel nogal een rouwkleurke, hè?…’
Of hoe wij mega romanticussen zijn.

20170720_070404

Donderdag was voor leutige dingen. Rond half elf had ik een coffee/bloggers date met collega-blogster en loopster Lien van Fit met Lien.
Het werd een gezellige en leuke ochtend vol gekwebbel en gebabbel over lopen, bloggen, maar ook over het leven in het algemeen. Altijd leuk.
Koffie werd algauw lunch en voor ik het wist was het al ver na de middag. Als zoiets voorvalt, dan weet ge dat het ne geslaagden date was.
(Check out her blog, btw. Inspirerend en geweldig persoon 🙂 )

20170720_133203

Ik deed nog enkele inkopen in de stad en trok huiswaarts waar ik nog wat zaken uitwerkte voor de blog en Husband opwachtte met een rijstschotel met tonijn en boontjes.

Vrijdag was het terug tijd voor mijn lang loopje. Iets na zessen liep de wekker al af en iets na zeven liep ik de deur al uit.
Ik was lichtjes nerveus en zag er eerst wat tegenop, mijn schenen speelden me al heel de week serieus parten, dus ik maakte me toch wel wat zorgen over dit loopje.

Voor niks nodig blijkbaar, want ik had me voorgenomen dat ’20 km ook wel al genoeg ging zijn’ en toch liep ik er meer dan 25.
Goed zo.

1500628528990

Bij thuiskomst mikte ik direct wat ijs op mijn schenen (naar ’t schijnt zou dat geweldig goed helpen), propte ik alles wat ook maar enigszins eetbaar is in mijn mond en waste al mijn stinkend loopzweet van me af.

Nadat ik er terug iet of wat fatsoenlijk bijliep, reden Husband en ik naar de stad voor een cappuccino in de zon en een bezoekje aan het M-Museum.
En neen, museums bezoeken is niet saai. Althans, toch niet als ge die bezoekt met Husband en mij. Altijd leute verzekerd dan.

20170721_150826(0)

Husband snapt die museumbezoekjes niet zo goed. Da’s ne zetel, kieken.

’s Avonds namen we het er eens goed van en schoven onze voetjes onder tafel bij Ellis Burgers.
Een goede voorbereiding op de rest van de avond: plat liggen en geen klop meer doen.

Zaterdag was voor yoga. Door het op reis gaan enzo leek het alsof het al eeuwen was geleden.
En mijn lijf liet het mij weten. Ook al lig ik hier thuis regelmatig in ne tiendubbele knoop op mijn mat, er zat toch nog vanalles vast, stijf en scheef.

Na de lunch trokken Husband en ik terug richting de stad. Deze keer om gewoon wat rond te kuieren, terrasjes te doen en zoveel mogelijk niks te doen.
Relax to the max, zen state of mind, Genieten met een grote G, ontspanning, en nog van zulke toestanden…

’s Avonds keerden we dan ook volledig ontspanning huiswaarts en begonnen we aan onze wekelijkse frietjesavond, die overliep in film- en ijsjesavond.
Perfect.

Zondag verschansten we ons in huis. De agenda werd bewust leeg gelaten en de wekker werd op ‘off’ gezet.
Het werd een dagje van alles kan en mag, maar niks moet. Iets dat al maaaaanden was geleden.

We sliepen uit, maakten verse croissants, lummelden tot ver na het middaguur in onze pyjama en buiten wat creatief bezig zijn, wat zaken voor de blog uitwerken en wat administratie wegwerken, werd er niks gedaan.
En Chanel deed lustig mee.
Niks dan liefde voor zulke lummel-dagen af en toe ♥

20170723_132900
Onder het mom dat zo’n wereldkaart in kurk leuk en leerrijk is voor de koters (met vlaggetjes en pins en zulke toestanden), in realiteit hebben wij dit ding opgehangen met het internet en een atlas bij de hand.

Yoga-Chanel

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Een gedachte over “We survived the week(end)! – photo diary #46

Geef een reactie

