Recepten

Quinoaslaatje

Quinoaslaatje - mrscurlyblog.wordpress.com

Sinds kort krijgen wij regelmatig de folders van de Colruyt in onze brievenbus. Dat krijg je als je er een half maandloon doorjaagt in die winkel. Grote etertjes hier, don’t judge.
In één van die foldertjes stond dit receptje waarvan ik eerst twijfelde of ik het wel moest maken want 1, Stiefzoonlief trekt zijn neus op voor alles wat maar in de buurt van feta komt en 2, ik kots nog net niet de boel onder als er een minuscuul stukske courgette in het eten gedraaid zit.
Soit, ik eet sinds de Paasvakantie geen vlees meer, dus ik moet nieuwe dingen leren eten. Nie neuten, zowel Stiefzoonlief niet als ikzelf niet, en binnen duwen die handel.
En man, wat ben ik blij dat ik het heb gemaakt! Het is niet alleen een eenvoudig slaatje, het is ook nog eens snel klaar EN super lekker!
Heeft Stiefzoonlief zonder zeuren sindsdien regelmatig feta gegeten, ik eet nu ook met regelmaat courgette.
Dank u, quinoaslaatje, en dank u, Colruyt. Ge hebt onze horizonten doen verruimen met dit slaatje.

Wat hebben we nodig voor 4 à 5 personen?
  • 1 paprika (whatever kleur), in kleine stukjes gesneden.
  • 1 courgette, in blokjes gesneden.
  • verse peterselie (of gedroogde, want die verse – tenzij je die in de tuin hebt staan – ligt meestal dood tegen dat je het in je eten wilt draaien)
  • 1 rode ui, versnipperd.
  • 1 teentje look, geperst.
  • 150 gr feta, verkruimeld.
  • 10 halfgedroogde tomaten, in stukjes gesneden.
  • 225 gr quinoa 3 kleuren
  • olijfolie
  • peper (en eventueel zout)
Hoe maken we het?
  • Kook de quinoa zoals de verpakking zegt. Ongeveer een tiental minuutjes dus.
    Als de hele toestand klaar is, giet je dat af en laat je het afkoelen.
  • Bak de rode ui en de knoflook een paar minuutjes in wat olijfolie.
  • Doe er de paprika en de courgette bij en bak 5 à 10 minuutjes. Kruid de groentjes met de peper (en eventueel wat zout).
  • Laat alles een beetje afkoelen……… *wachten*
  • Eens alles afgekoeld is, meng je de halfgedroogde tomaten, peterselie, quinoa en de groentjes onder elkaar. Kruid eventueel nog wat bij en verkruimel de feta erover.

Smakelijk!

Klik, klik, klik! → quinoaslaatje – mrscurlyblog

DSC_0356DSC_0357

kusJe kan mij ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “Quinoaslaatje

    1. Ooh, goeie tip! Probeer ik de volgende keer eens uit! 😉 Koriander vind ik wel lekker, maar er mag niet teveel van gebruikt worden dan… anders vind ik het meteen naar zeep smaken 😀

      Like

Geef een reactie

