Overig

15 reisdilemma’s tag: coupe frisée in een tentje en zweetkont in Rome.

15 reisdilemma's tag - mrscurlyblog.wordpress.com

Jaja, het is van datte! Zomervakantie! Ein-de-lijk!
En dat staat ook gelijk aan reizen. Ideale tag dus voor deze periode.

Ik vond deze bij Lotus Writings en zij vond hem dan weer bij Jill’s Life. Neem j’hem over? Link dan even door, aub 😉

Zonvakantie/wintersport.

Zonvakantie. For. Sure.
No way in hell dat ge mij op wintersportvakantie krijgt. De sneeuw en die knetterende haardvuren kunnen dan misschien wel gezellig zijn enzo, maar de kou en die blauwe tenen zijn er mij dan weer teveel aan. En het risico dat ik nog eens al mijn ledematen breek op die latten. No, thanks.
De enige plek waar ik naartoe zou gaan in de winter is één of ander tropisch eiland, waar ik in bikini aan een cocktail nip. Geniet jullie dan maar van dag in dag uit jullie skilaarzen te drogen met jullie haardroger en het over en weer slepen van een veel te zwaar en log skipak. Lijkt me heel fun. Not.

28 (2)

Vakantie aan de kust/vakantie in het binnenland.

We hebben al beiden gedaan, maar ik verkies toch nog altijd de kust boven het binnenland, ik ben dan ook ook een echt ‘zeemens’. Husband is dan weer een ‘bergmens’.

Er is niks dat mij zo’n vakantiegevoel geeft als het zien van water. Het liefst de zee, maar ik ben rap content en kan ook genieten van een groot meer, hoor. Geen veeleisend mens hier.

Ondertussen hebben we al een beetje een goed compromis gevonden voor bergmens Husband en zeemens mezelf: we huren nu al enkele jaren een huis in de heuvels (in Italië) dat op een half uurtje van prachtige stranden ligt.
En ik heb water in mijnen hof: een zwembad.
Iedereen content.

DSC_0178 (2)

DSC_0144 - kopie

Europees eten/Aziatisch eten.

Hmmm, moeilijk. Ik ben zot van Thais eten. Maar nog altijd zotter dan zot van Italiaans eten.
Hoe meer pasta (er op mijn dijen blijft kleven), hoe liever.

Weg met vriendinnen/weg met partner.

Partner. Zeker weten.
Ook al houd ik enorm van mijn vriendinnen, toch zou ik niet zo snel op reis gaan met hen. Je hoort het toch regelmatig dat ze dan met ruzie terug huiswaarts keren en de vriendschappen die ik heb zijn me te dierbaar om op het spel te zetten voor een weekendje of een weekje weg.

Voor Husband is dat anders. Die is met me getrouwd, geen vluchtweg mogelijk.

20160917_141003

Actieve vakantie/luiervakantie.

Ook dit is iets waar we tot nu toe altijd een middenweg in hebben gevonden. Maar voor de koters dan.
Tot nu toe hebben we altijd een vast stramien aangehouden van de ene dag luieren in het vakantiehuis en in/aan het zwembad (koters) en de andere dag een uitstap/iets actiever (Husband en ik), want de oudjes gaan graag op ontdekkingstocht in het land van bestemming, zie je.
Nu de koters al iets ouder zijn gaan we stilletjes aan richting actievere vakanties kunnen overstappen, denk ik.
Rondreizen door Italië, ondertussen gaan kajakken, klimmen, hiken, raften, … en nog van zulke toestanden die je met kleuters bijvoorbeeld niet zo makkelijk kunt doen, staan hoog op het wenslijstje.

Azië/Afrika.

Nog in geen van de twee werelddelen geweest, dus ik zou het niet weten.

Maar Japan en vooral Tibet trekken me. Tibet is echt wel een bucket list dingetje voor mij en een droom om er ooit te gaan rondtrekken.

Afrika daarentegen biedt ook wel prachtige plaatsen, denk ik. Een safari, daar zou ik nu ook niet bepaald nee tegen zeggen.

Ik zei onlangs nog tegen Husband dat het beste dat we eens kunnen doen, op wereldreis gaan is. Er zijn namelijk nog zoveel landen en plekken die ik wil zien.
Nu alleen nog die dikke portemonnee en zorgen dat we heel oud worden zodat we het allemaal nog kunnen doen.

Barcelona/Rome.

In Barcelona ben ik nog niet geweest, maar volgens Husband is dat een stad die op mijn lijf geschreven is. Ik weet het niet… mij trekt het niet zo…

Rome hebben we enkele jaren geleden gedaan. Gewoonweg prachtig.
En snikheet. Toegekomen midden in een hittegolf en ik had er niks beter op gevonden dan een jeans aan te doen bij vertrek in België. Nog nooit in mijn leven zo gezweet. En dat voor een mens die eigenlijk nooit zweet. Wrede dingen allemaal.

603403_10151062991443609_473630445_n

Drie weken kamperen/1 week luxehotel.

Euhm…. wat bedoel je juist met kamperen? In een tentje? Dan is het HELL NO!
Eén keertje gedaan op een festival, nooit meer. ’s Ochtends kreeg ik mijn broek niet aan omdat het zo snikheet was in die tent en alles klam en vochtig was van het gezweet en gedoe en toen ik mijn kop buiten stak, zag je alle andere campinggasten wegschieten als bange honden bij het zien van mijn rood aangelopen, bezwete en vermoeide hoofd.
Want dat vocht heeft ook op mijn haar een heel groot effect. I’m not kidding.
Dus, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de rest van de maatschappij: neen.

Laat je me in een caravan of camper wat upgraded kamperen? Wees maar zeker dat ik binnen de 10 minuten mijn koffer heb gepakt. Dat vind ik dan weer de max.
Beetje luxueuzer kamperen dus.
En zonder coupe frisée ’s ochtends.

Een luxehotel is natuurlijk altijd leuk. Maar dan geen big ass resort waar je ’s ochtends moet vechten voor een plekje aan het zwembad en iedere middag en avond dezelfde verlepte grootkeukenkost krijgt voorgeschoteld.

Ik ben meer voor de vakantiehuisjes. Kan je lekker je eigen ding doen.

Voor de rest ben  ik geen al te moeilijk mens, ze.

Citytrip/natuurvakantie.

Allebei.
Maar een citytrip hoeft voor mij dan niet tè lang te duren. Een weekend of een midweek is dan al genoeg. De huzzle en buzzle en drukte in een stad is mij al snel beu.

Een natuurvakantie kan bij dan weer niet lang genoeg duren. Pure rust, ontspanning en stilte… bring it on!
Mij moogt ge gerust een paar maanden ergens in de stille natuur droppen.
Met wifi dan wel.

Wereldreis/de wereld zien in meerdere keren.

Zolang de koters klein zijn: de wereld zien in meerdere keren en van zodra ze oud genoeg zijn (ofwel om mee te gaan ofwel om op het huis te passen): een wereldreis.

Een mens moet ambitieus zijn in het leven, hè.

Nooit meer reizen/nooit meer je vrienden zien.

Geen van de twee.
*insert heksenlach*

Weg met de auto/weg met het vliegtuig.

Ik vind allebei heel leuk.
Met het vliegtuig maakt het reizen dan weer net iets specialer, vind ik.
Maar dan met Husband bij me, anders is het kak in de broek en stress tot en met. Alleen vliegen is niet zo mijn ding (en dan te bedenken dat ik op mijn 18de naar de andere kant van de wereld vloog op mijn eentje).

20160916_115704

Met de auto geeft je dan weer dat echte road tripping gevoel en maakt het dan weer extra gezellig.
Als er geen drie koters ‘Ik moet pipiiiiiiii doen!!!!’ zitten te jengelen op de achterbank.

Backpacken/cruisen.

Backpacken. Zeker.

Cruisen lijkt me ook wel leuk. Maar 1. ik ben daar nog veeeeeeel te jong voor (echt wel) en 2. op zo ne boot in het midden van de oceaan… toch iets beangstigend. Kijk maar naar wat er met Jack en Rose is gebeurd.

Alles regelen/op de bonnefooi.

Met kleine kinderen is alles regelen toch wel een must vind ik. Je wilt niet ergens toekomen en dan nog uuuuren moeten zoeken naar een slaapplaats met oververmoeide kinderen op de achterbank. Om dan misschien genoegen te moeten nemen met de meest walgelijke toestanden ever.

Als ze wat ouder zijn, en wat resistenter en gewoon wat meer kunnen verdragen, denk ik dat die bonnefooi (nog nooit van gehoord trouwens) best allemaal wel kan, hoor.
Lijkt me gewoon één groot avontuur dan. En als jij dat zelf zo ziet, nemen die koters dat vanzelf ook zo over.
Wij reisden vroeger met mijn ouders altijd zo, als ik me niet vergis. Gewoon naar een land rijden en dan daar ter plekke wel zien waar we ergens een plekje vinden om te overnachten.
Altijd leuke reisjes gehad in mijn kindertijd.

Roadtrip/op één plek blijven.

De laatste maanden begint het idee toch wel wat te groeien om volgend jaar een roadtrip door Italië te doen in plaats van het, tot nu toe, altijd op één plekje te blijven. We willen wat meer richting het zuiden trekken en nog meer van het land ontdekken, dan is dat veel makkelijker en leuker als je dat in etappes kan doen.
Het lijkt me gewoon ook heel leuk om zo’n reis voor te bereiden en dan als gezin al die nieuwe plekjes dag in, dag uit, samen te ontdekken.
Dat zijn herinneringen die je kinderen altijd met zich zullen meedragen, denk ik.

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

 

5 gedachten over “15 reisdilemma’s tag: coupe frisée in een tentje en zweetkont in Rome.

  1. Oh herkenbaar! Tommy is ook een bergen mens en ik een zee mens. Ik vind de bergen prachtig om te zien als we er door heen rijden maar verblijf het liefst op loop afstand van het strand 🙂 Italiaans eten met stip op nummer 1 bij mij, op 2 Grieks eten 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Er is iets met dat water, hè? Geeft een instant vakantiegevoel, vind ik 😉
      Mannen willen gewoon die bergen beklimmen. Tonen dat ze mans genoeg zijn om dat te kunnen enzo 😀

      Like

Geef een reactie

