Overig

No more Mrs. Bleekscheet met Nivea

No more Mrs. Bleekscheet met Nivea - mrscurlyblog.wordpress.com

Een mooi bruin kleurtje. Willen we het niet allemaal? Ik toch alleszins, ook al ben ik altijd al de witste van de hoop geweest en heb ik me nooit echt gegeneerd in mijn witter dan wit melkflessen van benen in de zomer, zo een kleurtje nu en dan (en dan vooral met een reisje en bijhorende bikini’s in het vooruitzicht) is natuurlijk altijd wel leuk.

Ik ben nu eenmaal geen zonneklopper. Mij zie je gewoon niet, nooit, never, in de zon liggen. Je krijgt daar namelijk rimpels en cellulitis van en als je forever 27 wilt blijven, kan je dat wel missen als kiespijn.
Zonnebanken heb ik ooit gedaan. Ik had er thuis zelfs eentje staan.
Maar ergens juist voor mijn zwangerschap, en in een periode dat de gevaren van zonnebanken meer en meer duidelijk begonnen te worden, heb ik dat ding ook buiten geflikkerd.
Dan maar overstappen op crèmes. Van die bruinen zonder zon toestanden.
Krijg je namelijk geen rimpels van. En geen huidkanker. En het kost je geen uren op het strand of onder de zonnebank. In ruil krijg je een sun kissed glow. Geweldig toch?

Yeah right. Al die bruinen zonder zon toestanden die ik in de voorbije jaren al heb getest zijn uiteindelijk allemaal de vuilnisbak in gemikt.
Ging ik heel voorzichtig en zorgvuldig te werk om het goedje netjes en goed open te smeren om enkele uren later in zomerjurkje te kunnen paraderen met mijn geweldig gebruinde benen, liep ik er uiteindelijk bij als een zebra like Oempa Loempa met een wortelcomplex.
Strepen en vlekken en in plaats van een bruin kleurtje… inderdaad, zo oranje als maar oranje kan zijn.
Geen geslaagde missie dus.
Incoming: terug bleekscheet.

Tot enkele weken geleden. Toen ontving ik thuis een reclamefolder en zag ik de Nivea Bronze Effect body lotion staan. Het belooft een natuurlijk gebruind effect dag na dag.
Oh my God, hebben!, dacht ik meteen.
Ik had wel al een mooi kleurtje door mijn uurtjes hardlopen, maar voor de één of andere reden vindt die zon mijn benen nooit terug. Hoe kort dat shortje ook mag zijn.
Ik zag er dus nogal vrij belachelijk uit (nog meer dan anders), mijn shirt stond in mijn bovenlichaam gebruind en daaronder zag je een stel spierwitte benen.
Stel je er een omgekeerd wielrennerslijf bij voor.
Juist. Zo dus. Eikes.
Zo wil ik dus niet vereeuwigd staan op onze vakantiefoto’s en ik gaf Husband dan maar het order om tijdens een volgend boodschappenrondje de body lotion mee te brengen.

DSC_0358

Die vent van mij luistert altijd flink, want diezelfde week smeerde ik voor de eerste keer de bodylotion. En inderdaad, het deed wat de reclamefolder en het flesje me hadden verteld! De dag erna zag ik al een duidelijk verschil op mijn benen.
En hoezee, hoera! geen oranje te bespeuren. Maar netjes een lichte bruine teint.

Diezelfde avond smeerde ik me helemaal in met de body lotion. En de dagen daarna.
Ondertussen zie je bijna geen verschil meer met de witte afdruk van mijn loopshirt, want dat is ook netjes aan het mee kleuren, en hebben mijn benen een mooie sun kissed tint.

‘En je gezicht dan?’, vraag je? No worries, ik smeer die toestand ’s avonds ook gewoon op mijn gezicht. Tot nu toe nog geen enkel probleem ontdekt, geen pukkeltjes, geen uitslag, geen vreemde toestanden, …
Althans, niet meer dan anders.

En man, wat voelt mijn huid zacht aan! Krijg je niet alleen een mooi kleurtje, je huid wordt ook nog eens extra gehydrateerd.
Iemand zin in een groepsaankoop by the way?

Dit jaar drentel ik dus in short of in bikini doorheen het Italiaanse platteland (en doorheen het Belgische 😉 ). Mèt een kleurtje.

Tips: 
  •  ook al is dit veruit het beste product in zijn categorie dat ik al heb gebruikt, voeten blijven toch een issue. Wees dus zuinig met het product op je tenen en aan de (vooral achterkant van) enkels en smeer het op deze plekjes heel goed uit.
  • gebruik 1 keertje in de week eens een lichaamspeeling of, zoals ik, scrubhandschoen. Het kleurtje dat je al hebt opgebouwd verdwijnt niet, het wordt hoogstens iets lichter, maar het laagje dat je er na de peeling oplegt zal nog mooier en beter uitkomen.
  • in plaats van je droog te schrobben met een handdoek na het douchen, dep je jezelf het beste droog. Zo behoud je het beste het kleurtje 😉
  • handpalmen goed wassen, ladies! Echt, serieus… ik kan het niet genoeg benadrukken. Bij alles wat ook maar enigszins met bruinen zonder zon te maken heeft. Ik heb nog nachtmerries van momenten in het verleden dat ik dacht dat dat niet nodig was.

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “No more Mrs. Bleekscheet met Nivea

    1. Ik was vergeten een foto te nemen van mijn melkfles-benen 😀 Niet dat iemand dat wil zien, hoor 😀
      Ik ben nog steeds aan het smeren en het flesje gaat alvast mee in de koffer 😉

      Like

Geef een reactie

