Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #41

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Lamme week numero uno achter de rug.
Het weer zegt mij dat het al vakantie is, de kalender toont mij iets anders. Dju toch.

Ik voel een lamme week numero due aankomen.

Maandag hobbelde ik weer richting mijn kinesist. Waar mijn scheenbenen en kuiten het een pak beter doen, begint mijn rechter enkel mij nu parten te spelen.
Volgens de beste heer kinesist zou ik ooit eens mijn enkel moeten verstuikt hebben (of op zijn minst heel hard neergekomen zijn) om te hebben wat ik nu heb.
Het vreemde? Ik heb geen herinnering what so ever aan een verstuikte enkel of iets in die aard.
Lomp zijn op een nieuw niveau noem ik da.

Soit, niks om me zorgen over te maken. Gewoon goed blijven stretchen en blabla en da komt allemaal in de sjakos.
Jeej!

’s Middags kwam vriendinnetje E. nog langs voor de lunch. Er werd weer afgeleuterd zoals alleen wij dat kunnen.
Afgaande op onze gesprekken denk ik dat ze echt wel mijn sister from another mister is.

’s Avonds zwierde ik mijn Cajun pasta op tafel en hing ik voor de rest van de avond scheef in de zetel met een zak chips op mijn schoot.
Husband knows me so well. Voorzienende vent, die man van me. Hij weet als geen ander wanneer Moeder Natuur haar kop weer om de hoek steekt en voorziet me dan ook in alle soorten comfort food op zo’n momenten.

20170612_222616

Dinsdag was voor lopen. Ik liep mijn 13 km aan een net tempo van 5.39 minuten per km.
Not bad, not bad at all.

1497344754840

Na het lopen was het tijd voor minder leuke dingen, er werd gestreken en het koterdomein werd terug onder handen genomen.
Het leuke aan een Husband die de laatste tijd veel studieverlof heeft, is dat hij het gependel naar en van school op zich kan nemen en ik zo veel meer huishoudelijke sh*t in die korte schooldagen kan proppen.

’s Avonds was ik huppel de pup happy, want ik moest niet koken. Aja, op maandag hadden we pasta gegeten en we weten allemaal dat ik dat voor een heel leger maak.
Of voor minstens 2 à 3 dagen voor onszelf.
Het waren dus leftovers die avond.

Terwijl Zoonlief flink in zijn bedje lag te snurken en Husband zijn laatste Italiaanse les had (yeah right… op restaurant gaan vieren dat ze er even vanaf waren), werkte ik nog wat zaken uit voor de blog en called it a day.

Woensdag gaat bibi gaan naaien. Nog een paar lesjes en dan is het voor mij ook even schoolvakantie.
Eerst nog een bloesje maken.
En hopen dat het ding af is tegen het einde van het schooljaar.

Na school, van zowel Zoonlief als mezelf, en de lunch maakten we onze handjes eens goed vuil. Letterlijk dan. We amuseerden ons met het poetsen van de auto.
’t Is te zeggen: ik poetste de auto en Zoonlief amuseerde zich met de tuinslang en de sponsen en een moeder die achter hem aanzat met de tuinslang.
Whatever makes the kid happy.

Er werden nog wat cavia’s getraumatiseerd en nog wat ijsjes binnen gepropt en we smolten nog net niet weg op onzen tuinstoel.

20170614_142355

’s Avonds mikten we nog wat veggie burgers, aardappelen en bonen in de pan en probeerden we, letterlijk, het hoofd koel te houden.

Op donderdag poetsen we. Bwèkes.
En dat was dan ook het enige dat er werd gedaan.
Maar da’s dan ook meer dan genoeg, zou ik zo denken.

Er werd nog een rijstschotel met tonijn en sperziebonen binnengespeeld en dat was het dan.

Op vrijdag trok ik om half 8 al de deur achter me dicht. Ik ging namelijk voor mijn lang loopje. Minstens 20 km moet er dan op die teller staan.
Liefst boven de 25 km.
Maar ik ben niet veeleisend van mezelf. Verre van.

Het weer zat mee, ik had de dag ervoor goed gegeten en genoeg geslapen en het lopen ging geweldig goed.
Of ’t was allemaal toeval.
Either way, I rocked. Big time.

1497604135083

Na het lopen borstelde ik Chanel nog eens goed door en werden er nog een 10 000 wasjes gedraaid. Of het leek toch alleszins zo.

20170616_135917

Na school hielp Zoonlief Husband nog even met wat afwerken van deel 1 van Stiefdochterliefs slaapkamer en draaiden we ons nog eens in ne tiendubbelen knoop op onze yoga mat.

20170616_172529

IMG-20170619-WA0005
… en werd er nog eens goed gelachen met mijn onmogelijkheid tot pompen.

Enige tijd later huppelden Stiefzoon- en Stiefdochterlief terug door de deur en kon het weekend goed worden ingezet met onze traditionele frietjesavond.
Ik zette het weekend kick ass als altijd in: na een half uur op de bank lag ik al in een diepe slaap om om 1 uur wakker te schieten en naar mijn bed toe te kruipen.
Tijd voor echte congé.

Zaterdag was een dagje thuis en studeren voor Husband en Stiefdochterlief. Vollen bak examens voor die twee.
Ge zou er compassie mee krijgen.
Banee gij!

Terwijl zij hun hersenen pijnigden, pingpongden de boys des huizes (lees: een uur staan zagen tegen elkaar over zelf uitgevonden regels om dan welgeteld 10 minuten effectief te pingpongen) en werkte ik in onze waar alles doodgaat behalve het onkruid-tuin.

20170617_153132

De dag werd met een euforisch moment afgesloten, want op het moment dat we aan tafel gingen voor het wegwerken van een quinoa slaatje, liep er terug water uit de kraan. Iets dat we sinds die ochtend niet meer hadden gezien (dank u, gesprongen waterleiding die het hele dorp zonder water zette. Not.).
Een mens zou voor minder ambetant worden bij zo’n temperaturen en met zoveel potgrond onder zijn nagels.

Zondag sliepen we uit. Broodnodig, want ik had zaterdagavond op dezelfde manier afgesloten als vrijdagavond: in slaap vallen op de bank om dan veel te laat nog richting mijn bed te moeten kruipen. Gevolg: een kater-gevoel de dag erna.

Husband en Stiefdochterlief staken hun neus weer in de boeken en Zoonlief en Stiefzoonlief brulden de hele buurt wakker terwijl ze aan het voetballen waren.

Ergens na de middag sleepte ik die arme studentjes mee naar buiten. Constant binnen zitten met een cursus nog net niet in je cornea geduwd is niet gezond vind ik. Ontspanning tussendoor is even belangrijk.
Dat, en een huishond die aan obesitas lijdt.

We trokken er dus op uit voor een deugddoende wandeling. Zoonlief en Stiefzoonlief konden hun overtollige energie even kwijt, Stiefdochterlief en Husband kregen hun portie ontspanning, Chanel verbrandde wat calorieën en ik had mijn portie buitenlucht, natuur en beweging van de dag.

20170618_174509

20170618_174312

Tussenin stopten we voor een terrasje terwijl de koters de rest van de klanten nog net niet wegjaagden door hun gekrijs op het springkasteel.
Hoe die drie dat bij deze temperaturen konden volhouden is beyond me.
Bij thuiskomst had iedereen die zalige zen state of mind terug gevonden en vonden we allemaal, gelijkgestemd, dat zo’n namiddagen zalig deugddoend zijn.
En dat ik altijd vol goede ideeën zit.
Dat ook ♥

20170618_174412

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #41

    1. Zegt degene die een marathon liep op een friggin’ loopband 😉 Ik val al om als ik nog maar kijk naar een loopband!
      Voor je het weet loop je terug keisnel en weer even ver als toen 😉

      Like

  1. Ik heb zo genoten van het lekkere weer! Nog steeds trouwens 🙂 we hebben meerdere avonden gewandeld vorige week, heerlijk even die frisse buitenlucht in de avond uren! Pingpongen! DAt heb ik lang niet meer gedaan!

    Like

Geef een reactie

