Leven, liefde & gezin·Overig

20 km door Brussel: woedende kreeft en een witte kont.

20 km door Brussel- woedende kreeft en een witte kont - mrscurlyblog.wordpress.com

De 20 km door Brussel is alweer achter de rug. Twee weken om precies te zijn.
En al twee weekjes loop ik best wel op wolkjes omdat ik het toch maar netjes heb uitgelopen. En samen met mij, Husband. Op hem ben ik nog trotser.
De vent had tot dan nog niet meer gelopen dan 16 à 17 km. Eén keertje.
Ik daarentegen ‘stond getraind’.
Piece of cake.
Of dat dacht ik.

20170528_083319

Wat we niet hadden kunnen voorzien, was het weer. De dagen in aanloop van de 20 km zagen we de temperaturen hoger en hoger klimmen. Ik lag nog net niet als een gebraden kip scheef op mijnen tuinstoel, laat staan dat ik 20 km ging rennen. In een stad dan nog wel.
Ik zag het al niet echt meer zitten, maar we weten allemaal dat ook al was het nog 40 graden en moest ik door het vagevuur itself, dan nog liep ik het ding uit. ‘Cause I’m crazy like that.

De weergoden waren ons goed gezind, want niet alleen onze thuisbasis Leuven, maar ook Brussel werden de ochtend van de wedstrijd overspoeld door een ware stortvloed.
Nog nooit in mijn leven was ik zo blij geweest met onweer, regen en wind als die zondagochtend.
Zelfs mijn haar dat in ne coupe frisée was veranderd kon het voor mij niet meer verpesten.

Stipt op tijd stonden we klaar aan de start, Husband en ik. Een beetje van het ene op het andere been trappelend, want het was toch net iets frisser dan we hadden gedacht.
En ook een beetje omdat ik alweer pipi moest doen, maar de rij aan de toiletten was te lang naar mijn goesting. Geen probleem meer voor mij, want niet alleen op de loopafstand had ik de laatste maanden wat getraind (groot woord voor wat op en neer-lopen in het Leuvense), ook op het plassen in de struiken. Want laat nu net dàt een grote struikelblok voor mij geweest zijn in het verleden. Niet het lopen, maar het plassen en route.
Niets meer van da, nu baken ik mijn territorium met plezier en zonder schroom af waar ik ook maar kom.

En dan was het van dadde, een luide knal en we konden gaan!

De zon brak door, de temperatuur begon te stijgen en het wegdek steeg lustig mee. Ik had zelfs niet door dat Brussel zo euh… heuvelachtig was.
Had ik eerst schrik dat ik misschien teveel had gedronken voor ik aan de start stond, was ik nu alvast heel blij dat ik het had gedaan. Die blaas van mij kon het nog wel even redden.
En wat was ik blij dat zowel Husband als ikzelf elk onze eigen mega fles Isostar mee hadden.
Zo blij als ik was voor onszelf, zo versteld stond ik ervan dat er zovelen waren die niks mee hadden. Er werden wel flesjes water uitgedeeld om de zoveel kilometer, maar let’s be honest, 20 km op water? Met die temperaturen?
Als dat water in eerste instantie al in je mond terecht komt. Nog nooit heb ik zoveel rennende mensen samen gezien die eruit zagen alsof ze net uit een zwembad waren gekropen.

Na een kilometertje of tien werd ik afgestraft voor al dat gezuip van mezelf. Of karma gaf me een ferme schop onder mijn kont voor mijn kritiek op de mensen zonder drinken.
Blijkbaar was mijn blaas niet de enige die me vierkant in mijn gezicht uitlachte. We liepen door het Ter Kamerenbos en ik zag tientallen mensen links en rechts wegschieten alsof ze een kortere route kenden.
Maar dienen enen boom was de mijnen! Die zag ik al van in de verte.
In Brussel kennen ze ondertussen ook mijn witte kont.
Volgende keer misschien toch een bredere boom kiezen…

We liepen, bleven mensen ontwijken (for the love of God, people! Als ge stopt met lopen, ga dan naar de zijkant!) en konden beginnen aftellen.
Het genieten van de wedstrijd zelf en de omgeving stopte ergens tussen kilometer 16 en 17, vanaf dan ging het terug bergop.
Husband liet ik achter (no worries, peeps, hij stelde het zelf voor), en ik perste mijn laatste beetje energie dat de warmte en de hellingen er nog niet hadden uitgezogen uit mijn lijf.
Twee uur later dan ik was gestart liep ik over die finish.
Roder dan een kreeft die een woedeaanval heeft, maar super blij.

Niet veel later dan mij finishte Husband. Enkele minuten nadat ik hem had achtergelaten (man, wat klinkt dat zielig) had hij een paar goede teugen gedronken en een halve douche genomen met de gekregen flesjes water en had hij zijn energie hervonden.
Hij finishte maar een minuut na mij.
Ster van de dag, die vent van mij.
But don’t tell him. Hij loopt nu al naast zijn schoenen.

Hadden onze benen het nog gekund, we placeerden daar ter plekke nog een vreugdedansje.
Maar dat houden we voor oktober, voor de halve marathon. Nu heeft Brussel al mijn blote kont gezien. Genoeg gechoqueerd voor de komende maanden.

20170528_123508

20170528_123835

1495970150101
Of ze kunnen in Brussel nie rekenen of ik heb te laat op start geduwd op mijn horloge. Volgens mij is het dat eerste. Zeker weten zelfs.

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

12 gedachten over “20 km door Brussel: woedende kreeft en een witte kont.

  1. Goed gedaan! Ik moet even pas op de plaats met mijn hardlopen, maar hopelijk kan ik het snel weer oppakken. Hoewel ik niet meer loop dan maximaal 10K. Goh, 20. Moet er niet aan denken….Maar lijkt me super als je dat kunt.

    Liked by 1 persoon

    1. Oei, is het nog steeds niet beter? Als ik me niet vergis, had je wat problemen met je enkel, hè? Hopelijk mag het snel gaan beteren!
      20 is niet zoveel verder dan 10, hoor 😀 In mijn hoofd kap ik die langere loopjes altijd in stukjes van 5km. ‘Na 5 km een goede geut drinken.’ ‘Aan 10 km prop je die energy bar binnen.’ ‘Aan 15 km nog eens een halve fles drinken erdoor!’ En voor je ’t weet ben je er vanaf 😀

      Liked by 1 persoon

    1. Hardlopen is inderdaad wel een enorm belastende sport, hè 😦 En een rug is toch een heel teer iets, vind ik dan weer. Daar moeten we goed zorg voor dragen. Dat vervang je niet zomaar eens zoals een heup ofzo (niet dat dat niet zomaar iets is natuurlijk, maar je begrijpt me wel 😉 )
      Ik hoop dat het je alsnog mag lukken om ooit terug te hardlopen! Of die ‘high’ in iets anders sportiefs te vinden 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

