Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #40

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Weer een kort(er) weekje achter de rug. Maandag was namelijk een feestdag. Niemand moest werken en de scholen waren gesloten, goede voorbereiding op de aankomende vakantie, noem ik da.

Maandag trokken wij er op uit naar Tiengemeten. ’s Ochtends om 10 uur zaten we al in de auto en bolden we happy en relaxed richting Nederland.
Zelfs de rit er naartoe was al geweldig. Niks zo schoon als door Nederland te rijden.
Alez ja… toch alleszins schoner dan ons eigen Belgenlandje dan.
We genoten van een zalige en ontspannen dag en reden ’s avonds nog meer relaxed terug huiswaarts.
De rest van de week teerden we verder op die ene ontspannen dag.
Meer van da.

IMG-20170606-WA0008

DSC_0408

Dinsdag was back to real life. Ugh.
Husband bracht de koters naar school want die had nog tot vrijdag vrij en ik maakte me klaar om me weer te laten afbeulen door mijn persoonlijke beul: de kinesist.

Er werden terug wat elektroschockachtige toestanden door mijn kuit gejaagd en ik mocht nog mijn kunnen tonen in de fitnessruimte.
Lees: mijn oefeningen doen terwijl ik alles in mij aanspreek om niet gewoon om te vallen.

Ik kreeg een beetje last van opgekropte collère wegens de elektrotherapie en het niet mogen uithalen naar degene die me pijnigde dat ik achteraf nog een keihard rondje hardlopen deed.
Ik denk dat ik nog nooit zo snel heb gelopen.
Ik had achteraf wel geen zin meer om de beste heer kinesist zijn hersenpan in te slaan.
Met andere woorden: het loopje had zijn werk gedaan.

1496746504471

Er werd nog wat strijk weggewerkt en Chanel werd nog voorzien van een mooi staartje na een goede borstelbeurt.

’s Avonds was ik zo inspiratieloos dat het enige dat ik op tafel kon toveren een omelet en aardappelen uit de oven was.
Wel goed voor die eiwitten voor ondergetekende als niet-vleeseter.
Goed excuus, Anneke. Goed excuus…

Woensdag was het weer tijd voor de naailes, waar ik de laatste hand legde aan mijn zomerbroek. Ik was tijdens het afwerken in gedachten al meteen aan het combineren geslagen.
Ik voorspel zo nog een broek of 20 in de toekomst.

’s Middags nam Husband het op zich om naar de kapper te gaan met Stiefzoonlief en naar de dierenarts te gaan met Chanel voor haar jaarlijkse inentingen waardoor ik tijd kreeg om nog snel het huis op te ruimen voor we de stad introkken.

We slenterden door de winkelstraten met Zoonlief en Stiefzoonlief in ons kielzog terwijl Stiefdochterlief ergens op een paard zat.
De manspersonen in ons huishouden werden voorzien van nieuwe sneakers en ikzelf van een nieuw stukske lectuur.

20170607_182518

Een middagje shoppen is onmogelijk zonder een ijsje of een Luikse wafel van ons favoriete ‘winkelke op den hoek’ en aangezien die twee koters best wel heel flink waren *proud (step)mommy* tijdens al dat in- en uitgeloop bij winkels mochten ze hun overdosis suiker dus met volle goesting hebben van ons.

20170607_171756

’s Avonds zetten we het ongezonde gedoe netjes verder (consistency is key, people) en aten we zelfgemaakte pizza.
Ik was de enige die zo’n heel ding op kreeg.
I don’t feel guilty at all.

20170607_201846

Donderdagochtend begon met een vroeg loopje. Aangezien de temperaturen weer begonnen te stijgen en ik geen herhaling wou van het loopje van vorige week waarbij ik nog net niet half dood thuis kwam, trok ik om 8 uur al de deur achter me dicht.
Ne vent die verlof heeft en de koters naar school kan brengen is soms al eens handig.

Was mijn loopje van vorige week een hel, deze week ging het een pak beter. Understatement.
De temperatuur ging niet al te hoog, de zon bleef nog even achter de wolken en er stak af en toe een frisse wind op. Ideaal loopweer voor dedeze.

1496916646353

Na dat loopje zou je denken dat ik de rest van de dag scheef in mijne zetel zou hangen. Nope. Ik ben namelijk zo’n zot mens dat dan nog eens haar hele huis gaat poetsen.
Ik schrobde, boende en waste tot het hele huis weer blonk.
Iets dat ik ’s avonds mocht bekopen, want niet lang na het avondeten (paprika’s gevuld met een tonijn/ciabattavulling) donderde ik in slaap op de bank.
Die vent van mij heeft toch chance, seg.

Vrijdag was terug een werkdag voor Husband, wat wou zeggen dat ik extra vroeg mijn nest uit moest om die drie wilden hier op tijd op school te krijgen.
Ik ben er met glans in geslaagd *high five for me!*.

In de voormiddag werkte ik nog wat zaken uit voor de blog en ’s middags naaide ik een schoudertas voor een vriendinnetje.

Nadat ’s avonds de koters naar de ex-en waren vertrokken, hielden Husband en ik nog onze traditionele ‘frietjesavond’.
Vrijdag is hier gene visdag, maar frietjesdag.

20170609_190757

We installeerden ons vroeg in onze zetel voor een avondje trash tv en Second Wives Club. Even relax to the max na een goedgevulde week.

Zaterdag begon vroeg. Ik kroop uit mijn bed en richting de badkamer.
Je mag dat kruipen vrij letterlijk nemen.

Op het programma die ochtend: yoga. We wrongen ons in allerlei bochten en probeerden te relaxen. Het duurde me deze keer iets langer dan anders, iets met een vol hoofd, maar uiteindelijk lukte het me weer.
Jeej voor yoga!

’s Middags was voor mijn haar wassen. En ja, mensen, dat is een agendapunt. Daar kruipt namelijk veel tijd in, in die rattennest wassen.
En dan heb ik het nog niet gehad over het aantal uren dat het duurt eer het droog is.
Mijn namiddag was dus gevuld met veel haar, opruimen en nog een poging ondernemen om mezelf presentabel te maken. We hadden ’s avonds namelijk een date met vrienden in mijn geliefde Gent.

Om iets na zessen placeerden we onze schoon geklede derrières op een terras aan de Graslei en kapten een sangria’tje binnen.
De rest van de avond was voor Thais eten, bijpraten en een overdosis gezelligheid op de Gentse terrasjes.
Niks dan liefde voor zo’n avonden.

20170610_191630
Menige stileto stierf een stille dood op de Gentse kasseien.

20170611_005211

20170611_005343
Om 2 uur ’s nachts in een lift, da vraagt om ne selfie. Good plan. *eyeroll* (voetnoot: dit is de zelfgemaakte broek 😉 )

Ergens rond 4 uur ’s ochtends viel mijn kop op mijn hoofdkussen en denderde ik, waarschijnlijk luid snurkend, in slaap.

Zondag begon met uitslapen. Alhoewel, echt uitslapen kunt ge da niet noemen als ge pas zo laat in uwe nest lag en om half 11 er alweer uitrolt.

Husband deed verder aan de verbouwingen boven en ik hield me bezig in de badkamer en aan mijn laptop. Er werd nog een wasje gedraaid, maar veel meer productiefs kreeg je niet uit mij die dag.

In de namiddag tuften we terug richting Oost-Vlaanderen voor een bezoekje aan La Mamma en om Zoonlief op te pikken na een weekendje bij zijn vader.
Moe en volledig murw keerden we terug huiswaarts, maar wel relaxed na een leuke zaterdagavond en met een vol hart door dat kleine (schattig) monster dat terug op de achterbank zat ♥

20170611_183033
Bij La Mamma wordt ge steevast volgepropt met taart. OP bordjes met romantische bloemekes. *burp*
Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Een gedachte over “We survived the week(end)! – photo diary #40

Geef een reactie

