Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #39

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

De maanden mei en juni zijn toch geweldig, hè, mensen. Al die lange weekends. Zalig.
Wel dodelijk voor je dagdagelijkse planning. Dat dan weer wel.
But who cares. Da stof loopt toch niet weg.
Jammer genoeg.

Maandag brachten we terug een bezoekje aan de kinesist.
De beste man ging nog een stapje verder in het folteren van ondergetekende.
Hij haalde één of ander elektroshockwhatever-toestel boven en martelde mijn kuitspier wat. Ik vroeg hem nog of hij die pijniging al eens bij zichzelf had geprobeerd.
Het was met een licht dreigende ondertoon dat ik de vraag stelde.

Na het pijnlijke gedoe bij de kinesist strompelde ik stijf doorheen ons huis en ondernam een poging om het koterdomein te poetsen.
Nog net niet kruipend.

’s Avonds propten we nog een maaltijdsalade binnen (veel te warm om iets zwaar te eten) en daarna mocht ik naar de oh zo leuke infoavond op Zoonliefs school.
Ik ontplofte nog net niet van al de ingehouden sarcastische opmerkingen.

Dinsdag ga ik normaal gezien lopen. Maar na de 20km door Brussel en de sessie bij de kinesist op maandag besloot ik mijn korte benen maar een paar dagen rust te gunnen en een keertje over te slaan.
Ik werkte dan maar alles uit op mijn strijkmand en op Chanel’s kapsel.

In de namiddag werd er nog wat geblogd en na schooltijd trok ik samen met Zoonlief nog richting de Action waar ik nog wat rommel kocht dat ik eigenlijk niet nodig heb.

Terwijl Husband verwoede pogingen ondernam om Italiaans te leren brabbelen propte Zoonlief een cordon blue naar binnen en ik zalm met de leftovers van de maaltijdsalade.

Op woensdag doe ik ook wat pogingen om iets bij te leren, want dan zit ik achter een naaimachine in de naailes. Mijn zomerbroek is zo goed als af, die moet enkel nog ingekort worden.
Ik zei toch dat ik korte benen heb?

’s Middags bleef het weer ons welgezind dus koppelden Zoonlief en ik het nuttige maar aan het aangename en poetsten we onze fietsen.
Blijkbaar is dat een ding voor sommige mensen.

20170531_152011

We werkten nog wat in de tuin, althans: ik werkte in de tuin terwijl Zoonlief plotseling moest studeren. Het kind laten studeren kan als nationale ramp nummer 1 doorgaan, tot je hem vraagt te helpen met iets. Dan lukt dat studeren plotseling wel.

20170531_155728

Na welgeteld een uur in de tuin gewerkt te hebben vond ik dat we een ijsje verdiend hadden.
Voor de rest van de dag presteerden we niet veel meer, iets met teveel vakantiegevoel. Er werd enkel nog een pasta met zeevruchten klaargemaakt en that was about it.

20170531_164558

Donderdagochtend begon met een kappersbezoek voor Husband terwijl ik Zoonlief naar school bracht. De vent heeft blijkbaar niet veel haar op zijn kop staan want we kwamen elkaar al weer tegen en route.
Hij fietste nog mee tot aan school waarna we de schoollammetjes nog wat gingen ambeteren. Die beesten werden dus ne keer dubbel getraumatiseerd.

Voor de één of andere reden kwam ik niet goed op gang die dag, want rond 11 uur was ik nog steeds niet aan het poetsen. En dat op poetsdag. Een schande is het.

20170601_111237
Ik was aan het ‘poetsen’…

Uiteindelijk vond ik toch mijne kickstart en raakte onze stal weer enigszins proper.

’s Avonds had ik chance: toch nog één voordeel aan altijd pasta maken voor het hele dorp, je kan er twee dagen van eten.
Ik moest dus niet koken #luiewijveneten

Vrijdag was voor lopen. Man, wat keek ik er naar uit. Ik verlangde naar mijn stukske rust, stilte en natuur.
Maar het weer was niet mijn beste vriend die dag. De zon brandde hard en er was nul komma nul zuurstof in de lucht.
Na 20 km was mijn drinkfles leeg en was mijn lijf op. Maar dat hoofd van mij wou nog verder.
Ik perste er dan nog maar 5 km extra uit.
Misschien niet heel verstandig, want bij thuiskomst had ik even nodig om te bekomen. Ik ging geheel tegen mijn principes in die dag. Zal me leren.

1496399962124

De rest van de dag was voor stretchen en de was doen.
Allemaal heel spannend en wreed interessant.

Zoonlief had die dag sportdag op school. Voor de één of andere reden staat dat gelijk met als varkens in de modder liggen rollen, want hij kwam zwarter dan zwart thuis.
Soit, als hij zich maar geamuseerd heeft, zeker? Moeder zal de was wel doen…

We smeten ons samen nog wat op onze yoga matten terwijl National Geographic opstond.
Rust op het einde van een drukke week.

20170602_160743

Een uur ofzo later stormden Stiefdochter- en Stiefzoonlief ook het huis weer binnen en maakten we ons klaar voor frietjesavond.
Da mag achter een loopje van 25 km.
En zelfs achter een loopje van 0 km mag da.

Zaterdag trokken we naar de Ikea.
Ik vind dat Husband en ik een medaille verdienen, want we namen de koters mee. Als dat niet living on the edge is, dan weet ik het niet meer.

20170603_154900
Tip van de dag: doe als spelletje ‘bedden testen’, die koters zijn er uuuuuuren zoet mee.

Stiefdochterlief koos wat nieuwe spullen voor haar slaapkamer die we volledig aan het verbouwen zijn en ik nog wat spullen voor in de keuken.
Die nog verbouwd moet worden.
Kwestie van voorzienend te zijn.

Er werd ook nog ne boom gekocht voor in huis.

Aangezien we in de Ikea waren, kon een bezoekske aan het sterrenrestaurant niet ontbreken. Husband en de koters gingen zich te buiten aan de klassieke ballekes en ik nam de vegetarische.
€38 om met ons 5 te gaan eten… Ik kook dus niet meer. Vanaf nu is ’t alle dagen Ikea-fret.

Zondag was party hardy. We hadden een communiefeestje voor de boeg.
We reden nog voor het middaguur (heel uitzonderlijk) onze oprit af en tuften heel wat kilometers richting West-Vlaanderen waar we ons te goed deden aan lekker eten, veel gekwebbel en gewoon gezellig samen zijn met Husband’s big ass (niet letterlijk, hè, folks) familie.
Good times, people… Good times…♥

20170604_170145
Het grootste kind van den hoop was zich ook aan het amuseren.
Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

3 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #39

Geef een reactie

