Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #38

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Week 2 waarin we konden wegsmelten zit er ook weer op.
We sloten ze af met gefeest en een sportieve prestatie.
In deze temperaturen.
Goe zot, zeggen ze daar tegen.

Maandag begon met een bezoekje aan de kinesist. Ik werd nog wat gepijnigd door de beste mijnheer en kreeg terug wat huiswerk mee naar huis.

De rest van de dag vulde ik met bloggen en Chanel weer toonbaar maken. Haar schoon coiffure bleef welgeteld 3 minuten goed liggen.
Trut.

Terwijl de koters na school de hele straat onveilig maakten, poetste ik de ramen en brandde nog net niet op in de zon.

We sloten de dag af met macaroni voor het hele dorp en een rustige avond waar ik in charge was van de afstandsbediening aangezien Husband een laat werkdagje had.

Dinsdag was voor lopen. Ik liep iets meer dan 14 km samen op een, voor mij dan toch, vrij rustig tempo.
Een groot deel van de week stond in het teken van voorbereiden op de ’20km door Brussel’ op zondag.
Die beentjes werden dus wat gespaard.

1495527627290

Nadat ik er terug iets of wat toonbaar uitzag en iets frisser rook kwam vriendinnetje E. langs voor de lunch.
I love those ‘vettige dinsdagen’.
We kwebbelden er terug op los zoals alleen wij dat kunnen. Een kiekenskot is er niks bij.

Zoonlief was die dag op schoolreis naar Pairi Daiza, dus pas rond 18u. kon ik hem terug afhalen.
18 uur werd 18 uur 20 en een chagrijnige juf met een heleboel bengels achter haar kont die het blijkbaar toch niet zo geslaagd vonden.
Althans, die bengel van mij dan toch niet.
Niet genoeg tijd tijdens de dag om rustig naar de dieren te kijken enzo.
Soit, wij waren ondertussen toch alweer €25 lichter gemaakt door de school, dus het maakte allemaal geen hol meer uit, en Zoonlief was uiteindelijk weer happy omdat het die avond de leftovers waren van de macaroni.

Op woensdag gaan wij gaan kwebbelen tijdens de naailes.
Of naaien.
Hoe je ’t bekijkt.
Ik werkte de hele voormiddag verder aan een zomerbroek voor mezelf.
Ook al is het een ZOMERbroek, dan nog vrees ik dat die kont van mij zich gaat doodzweten in het ding afgaande op hoe mijn lijf al heeft gereageerd op de voorbije dagen.
Ik lig nog net niet in de beek naast ons huis.

’s Middags werd ook thuis de naaimachine uitgehaald. Terwijl Husband met de twee jongste varkens ging voetballen en Stiefdochterlief aan het paardrijden was, werkte ik het moederdagcadeautje voor La Mamma af.
En nu ben ik jaloers, want ik wil dezelfde tas voor mezelf.

20170524_154225

Na het avondeten (veggie schnitzel, aardappeltjes en groentenmix, hoogst origineel) trok Husband nog naar het evaluatiegesprek van de voetbalclub van Zoonlief terwijl ik de koters één voor één de douche induwde.

Hij kwam thuis met goed nieuws en een goed ‘rapport’ voor Zoonlief.
Ik wist zelfs niet eens dat kinderen tegenwoordig gequoteerd worden op een hobby.

Donderdag begon vroeg, ook al was het geen school en kregen we een weekendje van vier dagen cadeau.
Stiefdochter- en Stiefzoonlief vertrokken al vroeg terug naar hun moeder want zij gingen het weekend (communie)feestend in.

Husband, Zoonlief en ikzelf maakten ons op voor een middagje Planckendael. Een beetje one-on-one quality time en een goedmakertje voor het Pairi Daiza-gedoe.

We slenterden rond tussen de dieren, lieten hem zo lang als hij wou tegen die kooien plakken en genoten van een ontspannen uitstapje.
Er werden nog wat ijsjes naar binnen geschoven terwijl we languit op het gras lagen en dan was het ook alweer tijd om huiswaarts te keren. Zoonlief vertrok die avond namelijk ook naar zijn vader.

20170525_153645
Als je goed kijkt, zie je nieuw leven bij het koppeltje op schoot 🙂
20170525_151309
Wij nemen paaldansen heel serieus. Ge kunt er nie vroeg genoeg mee beginnen.

20170525_151507

20170525_170554 b

We hadden nog net genoeg tijd om samen een rijstschotel met tonijn te eten en namen dan alweer afscheid.
Bwèh.

Vrijdag begonnen Husband en ik met een rustig loopje. De temperaturen gingen keihard de hoogte in, dus het was een ideale training voor zondag.
In plaats van onze gewoonlijke toer te lopen, sprongen we in de auto en reden tot aan het startpunt van ons favoriete stuk in onze looproute.

1495793581943

Na het lopen trok Husband er op uit om onze rugnummers al af te halen in Brussel en begon ik aan de wekelijkse strijd met de stofzuiger en de wasmachine.

20170526_153839

’s Avonds sloten we af met ‘frietjesavond’ en hingen we moe en oververhit (van het weer, hè, mensen) op de bank.

Zaterdag was waaaaarm. Net op de dag dat we naar een communiefeest moesten.
Met andere woorden: net op de dag dat ik mezelf in een fancy jurkje moest hijsen en mijn gezicht moest beschilderen met make up dat er na een half uur al is afgesmolten.

20170527_074700
Early sunny mornings…

Op aanraden van Husband stak ik mijn haar (dat Lion King-proporties begint aan te nemen met dit weer) in een lage staart over één schouder (hoe heet dat eigenlijk?!), deed ik een luchtig boho chic kort jurkje aan en liet ik de enige bh die me nog past achterwege.
Slimme vent.

Tegen het middaguur kwamen we toe op het feestje en de rest van de dag spendeerden we samen met mijn schoonfamilie keuvelend en genietend.

We vertrokken vroeger dan normaal naar huis om de files voor te zijn, maar het mocht niet zijn. We stonden er uiteindelijk toch in.
Het scheelt natuurlijk dat er geen jengelende kinders op de achterbank zaten die pipi/kaka moesten doen en/of honger/dorst/ruzie hadden.
Deze keer was het alleen ik die aan het zeuren was.

20170527_203025
The whole f*cking country under construction.

Later dan gedacht kwamen we thuis en terwijl ik me snel opfriste, zwierde Husband nog een pasta in elkaar. Beetje voorbereiding voor zondag.

We plooiden ons nog eens dubbel op onze yoga matten en called it a day.

20170527_224437

Zondag begon vroeg.
En moe na een hele nacht amper te hebben geslapen. Iets met gezonde stress voor de race.
Gezonde stress. De ironie.

Na het ontbijt begon het plotseling keihard te regenen en kregen we nog een onweer op ons dak. Op iedere andere dag zou ik dat jammer hebben gevonden, maar niet zondag.
Onze gebeden waren verhoord en het kwik ging iets naar beneden.
De race zou dan toch iets draaglijker worden dan eerst gedacht.

20170528_083319

Iets na 10 uur liepen Husband en ik over de start om twee uurtjes later de finish te passeren.
We hebben gezweet, gezwoegd op hellingen, maar ook genoten.
Die ’20km door Brussel’ volgend jaar staat ondertussen al in de agenda.

1495970150101
Sporthorloge te laat aangezet *eyeroll*. Of die ‘Brusseleirs’ kunnen nie rekenen.

Na de hoognodige douche en het binnenproppen van alles dat er ook maar enigszins eetbaars uitzag, reden we naar de andere kant van het land om Zoonlief op te pikken bij zijn vader.

We maakten nog een tussenstopje bij La Mamma en werden daar getrakteerd op een koude schotel die we dankbaar opaten.
Geen van ons beiden had ook nog maar de energie of de zin om nog veel te kokerellen.

Uiteindelijk reden we terug huiswaarts, waar we nog napraatten over het weekend en wat verder op onze loopwolk bleven hangen ♥

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #38

  1. Leuke selfies van je hubby en uzelf 😉 ik moest echt vreselijk lachen om dit stukje: Wij nemen paaldansen heel serieus. Ge kunt er nie vroeg genoeg mee beginnen.
    Het worden zo te zien vast sterren! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

