Creativiteit

Cadeautje klaar. Eindelijk…

Cadeautje klaar.Eindelijk... - mrscurlyblog.wordpress.com

Hoe lang is Moederdag alweer geleden? Twee weken?
Kak.
Zo lang al dus dat La Mamma op haar cadeau moet ‘wachten’.
Maar niet langer! Want hij ligt klaar.
Eindelijk, seg.

Een tijdje terug vroeg ze me of ik een big ass handtas/schoudertas voor haar kon maken.
‘Je weet wel, zo één zoals jij er zoveel hebt…’
Ja, zulke ken ik wel. Ik heb er met hopen. En ik durf erom wedden dat als ik ze allemaal eens omkieper ik er nog wat verloren zakdoeken, kauwgom en tampons in terug vind. Ongebruikt, hè.
Serieus.

Ik zou ik natuurlijk niet zijn als ik die vraag niet zou onthouden en zou verwerken in één of andere cadeau. De eerstvolgende gelegenheid was dus Moederdag.
Perfect.

But then life happened…
Er werden weekends volgepropt met voetbalmatchen, afspraken, hobby’s en nog wat andere crappy verplichtingen en de weken leken korter en korter te worden.
Die schoudertas lag half afgewerkt in mijn ‘stoffenbak’.

And then sh*t happened…
Uiteindelijk vond ik enkele momenten in mijn agenda waarop ik achter mijn naaimachine kon kruipen *vreugdedansje*.
Ik krabbelde happy ‘NAAIEN!!!’ in mijn agenda en ging op zoek naar lederen hengsels voor aan de tas.
Even snel de stad intrekken en ik werk dat ding wel even af.
Dacht ik.
De Veritas, en gelijk welke andere winkel, dacht daar duidelijk anders over. Die bekeken mij alleen maar vreemd als ik hen naar zulke hengsels vroeg.
Ook als ik die vraag niet stel, maar soit…

Uiteindelijk kwam ik samen met een verkoopster tot een gulden middenweg en wandelde ik enige tijd later de winkel uit met twee riemen.

Husband kreeg ook zijn takenlijstje: die mocht op zoek gaan naar leerklinknagels.
Of zoiets.
No way dat mijn naaimachinetje  door die riemen kon stikken. Tenzij ik terug een namiddag gevuld met 25 gebroken naalden, een zenuwinzinking en 10 extra grijze haren erbij wou hebben.
Ik houd mij nog steeds aan de leeftijd van 27 jaar, dàt kon ik er dus niet bij hebben.
En een dwangbuis zit niet lekker.

Eindelijk… al het materiaal was verzameld, ik kon het ding afwerken.
Husband werd ingeschakeld om extra gaatjes te maken in de riemen en de leerklinknagels erin te slaan, want ik werk niet met een hamer. Ik sla op àlles behalve op hetgene ik moet slaan.
Husband ook, maar dan zijn het zijn vingers en niet de mijne.

Deze namiddag duwde ik nog een stuk of 5 speldjes doorheen mijn duimen (lompsmurf), flikkerde ik nog net mijn naaimachine niet door het raam omdat het ding protesteerde en rolde de tas uiteindelijk netjes vanonder mijn machinetje.
Afgewerkt en al.
Klaar om zondag over te dragen aan La Mamma.
Twee weken na datum.
En na veel gedoe.
She better be happy with it.

DSC_0348

DSC_0349

DSC_0353

20170524_154225

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

13 gedachten over “Cadeautje klaar. Eindelijk…

Geef een reactie

