Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #37

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

De eerste echte zomerse dagen waren een feit de voorbije week.
We vraten ijsjes en smolten weg.
Wij, niet de ijsjes.

Maandag begon met een bezoekje aan de kine. Mijnheer ging mijn kuiten eens losmaken. Hij had chance dat mijn handtas te ver van me af stond of hij had hem tegen zijn façade gekregen.
Jezus zeg, wat een pijn.
‘Uw kuiten zitten toch redelijk vast…’
No sh*t, Sherlock?!

Na het pijnlijke bezoekje aan de kinesist smeet ik mij op het koterdomein. Enkele uren later was de hele bovenverdieping ontdaan van ieder beetje rommel en wat voor vuil die koters dan ook maar creëren.

Husband haalde Zoonlief af van school, waarna ik een nieuw recept van Ik ben Iris niet uitprobeerde: haar one pot gnocchi.
Zo goed als geen afwas en super lekker. Aanradertje, mensen 😉

20170515_191517

Nadat Husband naar het werk vertrokken was en Zoonlief in zijn nest lag, installeerde ik mij voor een aflevering Second wives club.
Helemaal op mijn lijf geschreven.
Zonder de big ass mansion.
En de $589 485 369 op de bankrekening dan.

Dinsdag was voor een loopje. Eentje dat walgelijk slecht ging.
Een te korte nacht, te laat vertrokken waardoor het eigenlijk al te warm was voor mij, die tijd van de maand en blablabla.
You know, het zat allemaal een beetje tegen.
Soit, ik sleepte er toch 10 km uit.
Letterlijk dan.

1494933094422

Na het lopen smeet ik mij nog eens op mijn yoga mat in de tuin en nam ik Chanel’s kapsel onder handen.
Meer dan dat kon de mensheid van mij niet meer verwachten die dag.

’s Avonds propten we nog wat kabeljauwburgers met aardappelen en wortels binnen en called it a day.
Husband gaan werken en Zoonlief en ik vroeg onder de wol.
Flink.

Woensdag had Husband een dagje vrij, wat ook wil zeggen dat ik de auto kan gebruiken. Jeej!
Ik tufte dus richting de naailes en kwam er eens zo fris als een hoentje toe in plaats van helemaal rood aangelopen en bezweet na een fietstocht door weer en wind.

Het was veel te zalig weer om de hele dag thuis te zitten dus trokken we er in de namiddag met ons drietjes op uit met de fiets voor wat boodschapjes en een terrasje.
Dichtbij dat terras was er een soort mini waterspeeltuintje waar Zoonlief gretig gebruik van maakte. Kleddernat kwam hij ons na een tijdje tegemoet.
Couldn’t blame him.
En had ik normaal haar ik had er ook in gezeten.

We schrokten nog wat ijsjes binnen waarna Zoonlief richting zijn laatste voetbaltraining vertrok en Husband en ik verder werkten aan La Mamma’s verlaat moederdag cadeautje.

20170517_173924

Het was veel te warm om te koken die dag, dus meer dan een broodje Brie in elkaar flansen kon er niet af.
En ze weten hier wel beter dan erover te klagen.

Donderdag was voor *booooooring* poetsen.
Aangezien het nog steeds die tijd van de maand was werd er ook nog met vanalles en nog wat geschoven en kreeg ik een aanval van opruimwoede.
Minimalisme is toch in, hè?

Er werd nog wat aan de blog gewerkt en Zoonlief en ik amuseerden ons nog wat met enkele stenen te vandaliseren.

20170518_171113

’s Avonds prepareerde ik nog een power-stoofpotje met kikkererwten, want dat is naar ’t schijnt wreed gezond.
Of zoiets.
Receptje volgt snel 😉

Vrijdag trok ik er op uit voor een loopje.
Aangezien mijn loopje van dinsdag op geen kl*ten trok en ik mijn goesting er een beetje door was verloren, besloot ik mijn route wat aan te passen. Alles om die schwung er in te houden.
In plaats van na enkele kilometers de natuur in te ruilen voor woonwijken, bleef ik verder lopen richting nóg meer natuur en nóg meer stilte.
Ik ben er nog steeds op aan het trippen.

20170519_104126
Kilometers ver voor EN achter mij mijn zicht. Zalig.

Verandering van spijs doet blijkbaar eten, want ik liep bijna 2 km verder dan mijn langste afstand tot nu toe.
Oh hell yeah! *vuistje*

1495189437041

Na het lopen voerde ik wel geen hol meer uit, buiten yoga samen met Zoonlief en zo snel mogelijk douchen.

20170519_170342

Vrijdag is traditioneel ook frietjesavond en na het binnenproppen van alles wat ook maar gefrituurd kan worden, installeerden we ons in de zetel voor een rustige start van het weekend.

Zaterdag begon rustig. Alle drie de koters hebben binnenkort toetsenperiode/examens, dus die zaten met hun neus in de boeken, Husband ging voor een loopje en ik ondernam een poging om mezelf toonbaar te maken voor het schoolfeest van Zoonlief in de namiddag.

20170521_092108

Waar de ochtend rustig begon, eindigde hij bijna in een zenuwinzinking. Zoonlief en Stiefzoonlief hadden er niks beter op gevonden om een sh*tload aan papier te versnipperen en over hun hele slaapkamer te strooien.
Kleine etterbakken.
Soit, uiteindelijk hebben ze hun crap zelf opgeruimd en raakte iedereen op tijd op het schoolfeest.

We spendeerden de rest van de dag op Zoonlief’s school waar hij het beste van zichzelf gaf. Het kind heeft talent. Het dansen heeft hij dus duidelijk niet van mij.

’s Avonds maakte Husband echte Belgische boerenkost in de vorm van worst met aardappelen en erwtjes klaar terwijl ik wat aanrommelde en aan het opruimen sloeg in huis.
En die kick ass vent van mij maakte voor mij nog eens apart falafel klaar.
Goed getraind.

Op zondag trokken we richting Oost-Vlaanderen, we hadden namelijk een housewarming bij Broerlief en mijn Schoonzusje.
We propten ons vol met wokgerechtjes, ik traumatiseerde hun kat tot het eind van zijn dagen, we wandelden nog de benen vanonder ons lijf in het natuurgebied tegenover hun huis en we aten ons nog een indigestie in ijs.
We spendeerden de hele middag met tetteren, gewoon samen zijn en genieten.
En dat allemaal zonder elkaars hersens in te slaan.
Perfecte afsluiter van de week zou ik zo zeggen ♥

 

20170521_154013

20170521_154856

Blogs van de voorbije week:

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

10 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #37

    1. Yep, zo gek ben ik dan weer 😀
      Maar deze week zijn sowieso kortere loopjes, zondag staat de 20km van Brussel op het programma, dus in aanloop daarvan de beentjes wat meer rust geven 😉
      En als er geen wedstrijd is probeer ik zo vroeg mogelijk te lopen. Dan ben ik die enige gekke die om 6u30 al aan het hardlopen is 😀

      Liked by 1 persoon

      1. Klinkt niet gek maar eerder logisch. Als je al zo’n ren idioot bent dan moet je het vroeg doen met zo’n weer.. idioot 😂😂😂
        Succes alvast voor Zondag maar jou kennende ga je dat gewoon keihard rocken! 😎 👊

        Liked by 1 persoon

      2. Ik ga een loopshirt laten maken met ‘ren idioot’ op 😀 Te goed gewoon! 😀
        Thanks! :* Ik zal het nodig hebben, naar ’t schijnt is het niet zo’n eenvoudig parcours… maar ach, als ik het uiteindelijk maar gedaan heb, hè 😉

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

