Leven, liefde & gezin

Ode aan Husband

Ode aan Husband - mrscurlyblog.wordpress.com

Het zal de meesten van jullie wel niet ontgaan zijn, maar Husband en ik vierden zondag onze 6de huwelijksverjaardag.
En als het jullie al niet echt was opgevallen, dan zorgde de anniversary spam op mijn Instagram-account daar wel voor.
Ik hang soms al eens graag het irritante wicht uit, zie je.

Maar ik zou ik niet zijn als ik dat nog niet irritant genoeg zou vinden.
Er kan nog een schepje bovenop. Een eigen blogpostje ofzo. Ja, da’s een goed gedacht.
Maar don’t worry, wij doen niet aan teveel hartjes en bloemetjes. Nope. We don’t roll that way. Onze dwangbuizen laten dat ook niet toe.

Want die vent van mij, die is me er toch één.
Eén uit de duizend.
En soms ook één die ik duizend meppen wil verkopen. Waarom zou je anders getrouwd zijn, right? We moeten er toch een nut aan toewijzen, hè.

Hij verdient zijn ode, zijn loflied…

Omdat hij na zes jaar huwelijk eindelijk begint door te hebben wanneer hij de tube tandpasta moet vervangen.
Ze is leeg, zeg ik u, LEEG!

Omdat hij beter weet dan ik wanneer ik ongesteld moet worden.
En dan ook, zonder dat ik er achter moet vragen, al een voorraad ‘vrouwenspullen’ heeft ingeslagen.
En omdat hij tijdens de hell week zonder probleem iedere avond met mijn kersenpitkussen loopt te zeulen.
En op iedere andere avond for that matter.

Omdat hij als geen ander weet hoe om te gaan met mijn grillen.
En mijn emoties.
En mijn zweverigheid bij tijd.
Om van mijn craziness nog maar te zwijgen.

6de huwelijksverjaardag - mrscurlyblog.wordpress.com

Omdat hij na zes jaar huwelijk nog altijd helemaal gek is op mijn monsterlijke haar.
Behalve dan ’s avonds, in bed, als hij niks anders dan mijn kapsel in zijn smoelwerk krijgt.

Omdat hij geen onderscheid maakt tussen zijn koters en die van mij.
Behalve dan in het openbaar, als ze keet schoppen.
Dan zijn ze plotseling alle drie van mij.
En doe ik alsof ze alle drie van hem zijn.
En we elkaar niet kennen.

Omdat hij trotser dan trots is op mij en wat ik wèl allemaal kan en doe en dat ook graag meedeelt aan iedereen.
‘Mijn vrouw kan goed naaien!’
Nu maar hopen dat de rest van de maatschappij doorheeft over welke soort naaien hij het altijd heeft.

Omdat hij mijn kookkunsten vergelijkt met die van zijn moeder.
Dat, dames, is het schoonste compliment dat ge kunt krijgen.
En al zeker als ge mijn kookkunsten kent…

Omdat we nog altijd met elkaar kunnen lachen.
En nog het meest als de andere keihard op zijn bek gaat.

IMG_20170514_161758_210

Omdat hij altijd naast me staat tijdens moeilijke momenten.
En achter me bij iedere beslissing die ik moet nemen.
Altijd fluisterend ‘Wat jou maar het gelukkigst maakt…’

Omdat hij me nog steeds niet het bed heeft uitgeflikkerd door mijn hels geknarsetand ’s nachts.
What goes around comes around, Husband. Gij snurken, ikke knarsetanden.

Omdat hij het vuilbakje in de badkamer altijd zonder zeuren leegmaakt.
Ook al heb ik er het dubbele van wat er eigenlijk maar in kan ingepropt.
Payback voor die 25duusd to do-lijstjes die ik altijd vind van jou, vent.

Omdat hij het begrijpt dat ik doorsla als ik ergens voor de eerste keer heen moet of iets moet doen.
En dan ook alles in het werk zal stellen om erbij te kunnen zijn om mij gerust te stellen.
Beats een geflipt vrouwmens voor- en achteraf natuurlijk.

Omdat hij iedere avond mijn rug masseert.
Gewoon omdat ik dat vraag.
En mijn kont.
Waar ik eigenlijk niet achter vraag. *eyeroll*

En omdat hij na al die jaren eindelijk doorheeft waarom er een flesje kamerparfum in het toilet staat.

Omdat hij nog altijd drie keer per dag naar me belt als hij aan het werk is omdat hij weet dat ik anders ongerust word.
Of is het andersom?

Omdat hij nooit zijn geduld verliest als hij voor de 389ste keer hetzelfde aan me moet vragen.
En dan ook altijd hetzelfde te horen krijgt: ‘Het staat op mijn to do-lijstje!’
Moest ik dat ding nu nog een keertje vinden tussen die 25 000 lijstjes van hem, hè…

En omdat hij het blijft verdragen dat ik voor de zoveelste keer het interieur heb aangepast.
En hij dus voor de zoveelste keer op rij het brood niet meer terug vindt.

Omdat zijn hele leven rond zijn gezin, ons, draait en hij daar niet te macho voor is om dat toe te geven.

Omdat hij van ons houdt zoals we zijn.
En ons voor geen geld ter wereld zou willen veranderen.
Zelfs niet onze grootste onhebbelijkheden, meest irritante gewoontes en vervelende karaktertrekjes.
We are his nutcases and he is one of my bunch of crazies.

Nu, genoeg melodramatisch gedoe, ik wil ook zo’n complimentenlijstje, Husband.

11391186_10153370910408609_2618112161237362922_n

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

 

 

17 gedachten over “Ode aan Husband

  1. Wat een mooi en lief artikel, de vlinders spatten er toch wel vanaf hoor! 😉 knarsetanden! Ik doe het ook, omdat het zo slecht is voor mijn tanden draag ik een bitje snachts, scheelt ook herrie.

    Liked by 1 persoon

    1. Ik vroeg het onlangs aan mijn tandarts of ik zo’n bitje nodig zou hebben. Haar antwoord was ‘zo lang je tanden niet afslijten is het niet nodig’ (wat dat ook mag betekenen, moet ik wachten tot ik maar halve tanden meer heb ofzo? 😀 ). Husband zijn gezicht sprak boekdelen. Het arme schaap 😀 😀

      Like

  2. Haha, bij ons ben ik degene die het langst nog tandpasta uit de tube krijg en het onzin vind als husband al een nieuwe pakt.
    Wij bellen elkaar niet (3 keer?!!) tijdens werk maar appen wel veel (vooral ik).
    Wat een lieve lijst, zoveel! Ben benieuwd wat zijn reactie was 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. I know, 3 keer bellen… Er is geen mens die dit normaal vindt 😀 Buiten wij dan 😀
      Hij was alleszins blij met het lijstje 😉 Ik wacht wel nog steeds op het mijne… Hahaha!

      Like

Geef een reactie

