Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #36

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

Hupla, weer een week voorbij! En weer een week dichter bij de zomervakantie.
Jippie!
Wat staken we allemaal uit deze voorbije week, buiten aftellen naar de vakantie?

Maandag was productief, maar op een rustige manier.
If that makes any sense at all.

Stiefzoonlief had een dagje extra vrij van school en hij nam het er maar een keertje goed van. Lekker lui rondlummelen in huis enzo. Misschien zijn vibes die oversloegen op mij?

Ik begon de dag met bloggen en eens mijn vorige weekoverzichtje af was, mocht ik richting de kinesist vertrekken.
Het was namelijk mijn eerste afspraak. Iets met pijn in mijn scheenbenen door mijn vorige loopschoenen.
Conclusie na het eerste bezoekje aan de kine: ik heb scheve poten. Ik ben dan toch niet perfect. Shocking.
Na iets meer dan een uur keerde ik terug huiswaarts met huiswerk. Blèh.
Maar diene kinesist mag mij huiswerk geven. If you know what I mean *wink wink*

20170508_115701
Ik heb alles in mij nodig gehad om er niet nog wat extra mannekes bij te tekenen tegen de volgende sessie.

De rest van de middag strijkte ik letterlijk weg en voor ik wist was het alweer tijd om Zoonlief af te halen van school en nog een bezoekje te brengen aan de schoollammetjes Odielleken en Odetteke.

’s Avonds maakte ik nog Maris haar paella met zeevruchten (to die for!) en we eindigden de avond in de zetel met de rest tiramisu van de dag ervoor.
Tiramisu voor 3 personen (voor een ander is dat voor 4 personen, maar wij zijn een beetje abnormaal met onze porties) en rechtstreeks uit de pot. I regret nothing.

20170508_220445
Chanel geeft de moed niet op.

Dinsdag trok ik terug mijn loopschoenen aan en liep me de benen vanonder mijn lijf.
Geen enkele psycholoog die zo goed helpt als een stevige loop.

1494322439664

Na het lopen pimpte ik Chanel nog wat (lees: maakte ik haar nog eens extra belachelijk) onder het mom: als de koters het niet meer toelaten, gebruik je de hond maar als slachtoffer.

Yes human, want ik zag er nog niet belachelijk genoeg uit met het vlechtje alleen…

Na school plunderden Zoonlief en ik nog eens de Action, want hij had een verjaardagsfeestje de dag erna en dan geef je altijd een sh*tload geld uit aan brol voor cadeautjes natuurlijk.

We propten ons vol met de leftovers van de paella (rijst en pasta, twee dingen die ik altijd voor een heel weeshuis maak) en nadat de koters in hun nest lagen en Husband terug op de schoolbanken zat in een poging wat Italiaans te brabbelen, blogde ik nog wat verder.

Op woensdag gaat bibi ook altijd naar school. Ik spendeerde de hele voormiddag met het afwerken van mijn rokje (EIN-DE-LIJK klaar!), een nieuw projectje uitzoeken en tetteren met mijn collega-stiksters. Heet dat eigenlijk zo? Don’t know…

’s Middags was het haasten, haasten en nog eens haasten. Zoonlief en ik raceten naar huis en propten de lunch naar binnen. Nog geen half uur later werd hij opgepikt door de mama van een klasgenootje die hen naar het verjaardagsfeestje van nog twee andere (en jarige) klasgenootjes bracht.
Da’s dan het nadeel van maar één wagen hebben: soms moet je al eens hulp van anderen inschakelen.
Het voordeel van enkele toffe mama’s in de buurt: ze doen dat met plezier 🙂

20170510_140009
Mijn gezelschap die namiddag: Big-Butt-Chanel.

Nadat ook Stiefzoonlief was vertrokken om achter een voetbal te gaan aanlopen en Stiefdochterlief achter een paard, trok ik mijn naaimachine uit de kast en begon aan het moederdagcadeautje voor La Mamma.

Nadat al mijn duiven weer geland waren, begon ik aan mijn ‘world famous’ spaghetti.
Waar ik, net als bij de paella, ervan gemaakt heb voor al mijn buren èn hun familie.
Donderdag werd dus terug spaghetti-avond.
Upside: een dag niet koken. BOOM!

Donderdag was voor poetsen. Net op de mooiste dag van de week, verdomme. Maar we bekijken het positief, nadat ik een half uurtje me-time in mijn tuin had genomen vloog ik erin en de zon en de temperaturen gaven me extra veel energie waardoor ik een hele dag door niks anders meer deed dan poetsen.
Het hele huis werd onder handen genomen en blinkt als nooit tevoren.
’s Avonds plofte ik dan ook volledig uitgeteld in mijne zetel en viel na nog geen half uur in slaap.
Rocking.

20170511_090711

20170511_171616
Yoga doen met 3 koters in huis is uiteindelijk ook nog anderen uit de knoop zien te krijgen…

Vrijdagen zijn hier voor duizend doden te sterven. Dan houd ik namelijk mijn wekelijks sportdagje.
Deze keer kon je dat bijna letterlijk nemen. Veel te weinig zuurstof in de lucht en net iets te warm al naar mijn zin, maar toch netjes terug 23 km bij elkaar gelopen.

1494580516703

Na het lopen deed ik terug braafjes mijn oefeningen die ik van de kinesist heb gekregen en lag ik nog een uur op mijn yoga mat.
Ze zullen trots op me zijn. Ik voel da zo.

Kort nadat ik dat miezerig hoopje ellende, mezelf dus, van de grond had geplukt kwamen mijne nest gekken alweer het huis binnen gedenderd en werd ik verrast door het moederdag cadeautje dat Zoonlief voor me had gemaakt.
Een nieuw samengesteld gezin hebben betekend ook op regelmatige basis weekends zonder kinderen doorbrengen, en soms dus ook het moederdagweekend. Maar Zoonlief had DE oplossing: hij gaf zijn cadeautje gewoon al op vrijdag.
Problem solver eerste klas.

20170512_173745

Nadat ze alle drie waren vertrokken, propten Husband en ik ons nog vol met frietjes en called it a day.

Zaterdagen zonder de koters zijn ook zaterdagen dat we ons tiendubbel vouwen tijdens de yoga les.
Na 1,5 uur dat stijve lijf van mij te vervloeken keerden we huiswaarts voor de lunch en maakten we ons klaar om onze relaxte zaterdag verder te zetten.

We trokken in de namiddag naar Decathlon voor nieuwe loopschoenen voor Husband en dit voor mezelf:

20170514_094757

Naar ’t schijnt is dit beter dan een stoel als je vaak aan je laptop werkt.
Ik hoop dat het waar is.
De vraag is alleen maar hoe lang het duurt eer één van de koters het ding heeft geconfisqueerd om er mee te voetballen of Chanel om er een gat in te bijten.

Na meer dan de helft van ons maandelijks ‘brol-budget’ uit te geven in de Decathlon trokken we richting de stad voor een deugddoende wandeling en date night.
We hadden namelijk iets te vieren dit weekend: zondag was voor moederdag èn voor ons zesjarig jubileum.

We vraten driekwart van de visvangst van Japan op en rolden terug huiswaarts, terug kijkend op een gezellige, relaxte dag zonder gehaast en gedoe.

Zondag was voor uitslapen. Of dat was toch de bedoeling. Op dagen dat je om 6 uur je nest uit moet, zou je kunnen maffen tot het middaguur en op dagen dat je eens kan uitslapen lig je al naar het plafond te staren vanaf 8 uur.
Soit, ik geef niet rap op en sliep uiteindelijk tot een uur of half 10, om dan wakker te worden in een leeg bed.
Ik panikeerde even, want Husband was nergens te vinden en de auto was van de oprit verdwenen.
Die vent van mij vlucht niet, daarvoor heeft hij het veel te goed hier bij mij (Bwahahaha!), maar ik flip nogal gauw als ik iemand waarvan ik verwacht hem/haar terug te vinden waar ik hem/haar heb gelaten, niet meer terug vind.

Een koffie’tje later hoorde ik de wagen de oprit oprijden en kwam Husband van om de hoek piepen met een big ass bos bloemen.
En kreeg ik onder mijn voeten omdat ik te vroeg was opgestaan voor dat ontbijt op bed.
Gotta love the dude.

20170514_162905

Hij ging nog voor een loopje en ik sprong onder mijn douche en testte die zitbal (of hoe het ding ook heet) uit tijdens het bloggen en administratie wegwerken.

Na wat geknoei in de badkamer en het eeuwige gevecht met mijn haar vertrokken we voor onze tour de Belgique richting Oost-Vlaanderen, waar we Zoonlief oppikten bij zijn vader en een bezoekje brachten aan La Mamma.

IMG_20170514_161758_210

20170514_191948

Enkele uurtjes later zaten we alweer paraat in onze zetel, klaar voor nog wat meer relax time en terug kijkend op een deugddoend en hoognodig rustig weekendje ♥

Blogs van de voorbije week:

 

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

3 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #36

  1. Wat ben jij toch mooi!
    Goed dat je je oefeningen braaf doet, heel hinderlijk dat je last hebt van je scheve poten. Ik heb ze ook hoor haha).
    Hmmm tiramisu ziet er heerlijk uit.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

