Leven, liefde & gezin

Het staat geschreven in… onze ringen.

Het staat geschreven in... onze ringen - mrscurlyblog.wordpress.com

Op 14 mei zijn Husband en ik alweer 6 jaar getrouwd.
Zes jaar van puur geluk. Althans voor mij toch. Voor hem kan ik niet spreken. Maar hij heeft nog steeds zijn biezen niet gepakt en komt precies nog elke dag met plezier naar huis na het werk, dus we zullen het maar als een winner beschouwen.

Maar niet gezeverd, zes jaar puur geluk bestaat niet. Ook wij hebben al onze ups and downs gekend. En dan meestal nog door externe factoren. Door zaken waar wij tweetjes dus geen hol mee te maken zouden moeten hebben.
And we’re still sticking together.
Met vlinders en al.
Ook al zitten die beesten niet meer 24/7 in onzen buik. Ze zijn er nog. Op de gepaste momenten.
We blijven naast elkaar staan. Niet achter elkaar. Maar naast elkaar.
Want zo geëmancipeerd zijn we dan nog wel in dit vrij klassieke nieuw samengesteld gezin waar ik de ouderwetse rol van huisvrouw speel.
Van contradicties gesproken, zeg.

We zochten het onlangs eens op wat dat juist is, een zesjarig jubileum. IJzer blijkbaar.
Kan ook al tellen als symboliek.
Iron Man is ook nie voor niets mijne favoriet.
Hoe wij dat weten? Google. En Google weet alles.
Naar ’t schijnt.

Ik ging dan ook op zoek naar iets dat met ijzer te maken had om cadeau te doen.
Nie simpel.
Ge kunt dan ook nie komen aanzetten met een wafelijzer ofzo.
Hebt g’hem? Hahaha.

Maar uiteindelijk vond ik het. Ik ging voor een juweel. En niet zomaar een juweel, maar een gepersonaliseerd juweel.
Jawel. Want als ik iets doe, dan ga ik meteen all the way.
En maak ik het emotioneel zwaar.
Tranen wil ik zien.

Ik snuisterde heel Google af naar het gepaste juweel. Er passeerde vanalles de revue. Ik kwam hele stoere lederen armbandjes tegen waar je tekst kon op laten zetten. Jippie!
Lap. ‘Maximum 30 lettertekens’.
Ik zocht verder en stuitte op Trendy Juwelen.
Geen maximum van 30 lettertekens!
Praise the Lord!

Ik ging voor een zilveren ring. Ahja, ijzer = metaal. En metaal, dat is ook edelmetaal. En laat zilver nu juist een edelmetaal zijn.
Soms kan ik al eens snugger zijn.

DSC_0358

De ring moest natuurlijk wel stoer en mannelijk zijn. Want mijn vent is… euh, ja… stoer en mannelijk. Obviously.
De ring Love met matte afwerking werd het.
Wat ik in die ring liet graveren? Wel, herinneren jullie je dit nog: I love sleep tag? Daarin nam ik jullie mee naar ons vast avondritueel en ons uber mellow gedoe juist voor we onze hoofdjes gracieus draperen op onze kussens.
Dàt liet ik er dus in graveren.
Want dat mannetje van mij, die gaat binnenkort voor lange tijd in het buitenland werken en die gewoonte, die moet blijven bestaan.
Ik kocht voor mezelf dus dezelfde, want dat uber mellow gedoe? Dat zou er niet zijn zonder die uber mellow trut: ikzelf.
Met die ring kunnen we het zo dus iedere avond eens lezen in plaats van horen…

DSC_0357

Cadeautjes geven doe ik nog liever dan krijgen. Zijn ring draagt hij ondertussen al dagelijks. Vrijdag werd hij netjes geleverd en vrijdagavond vond Husband hem terug onder het dekbed, waar ik zijn cadeautje had verstopt voor hem, toen hij wou gaan slapen.
Een week voor onze huwelijksverjaardag dus.
Want dat huwelijk en die liefde die we voor elkaar voelen mag op gelijk welke dag, en zelfs iedere dag, gevierd worden…

DSC_0361

DSC_0369

PS: Nope, deze post is geen samenwerking. Als we tevreden zijn over iets, dan delen we dat gewoon graag 😉

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

9 gedachten over “Het staat geschreven in… onze ringen.

  1. Nog proficiat!
    Leuk geschreven 🙂

    Ik ben erg benieuwd hoe de ringen bevallen. Zitten ze prettig? Niet te dik, omdat ze recht zijn?
    Ben zelf op zoek naar zoiets, een strakke, stoere, zilveren ring.
    Jullie hebben de 6mm denk ik? Ik neig naar de 10mm versie.

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks! 😉
      Ze zitten zeer prettig! Helemaal niet te dik 😉
      Wij hebben inderdaad de 6mm, maar ik zou eerlijk gezegd, moest ik nog eens eentje bestellen, ook voor de 10mm gaan. Volgens mij gaat die nog beter uitkomen 😉
      Oh, en wat ons hier achteraf wel nog opviel was dat het matte er wel afgaat. Na x-aantal weken dragen wordt hij gewoon glanzend. Maar dat vind ik eigenlijk niet erg. Vind hem eigenlijk zelfs mooier zo 😀

      Like

Geef een reactie

