Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #35

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

Er zit weer een weekje op.
Goed gevuld, maar ook met ontspannen momentjes.
Of ronduit luie. You be the judge.
Or not 😉

Maandag was een extra vrije dag in België. Iets met ‘dag van de arbeid’ ofzo. Don’t know for sure. Het enige dat ik zeker wist was dat ik een dag extra iets langer in mijn nest kon blijven liggen. Altijd welkom dus.

Ook al moest Husband die dag niet werken en was het geen school, toch werd het een goed gevulde dag. Kort na het ontbijt vertrokken we richting Brugge voor een lunch met mijn vader. Het verhaal kon je al lezen in deze posts: En dan, 7 jaar later… en D-day.
Ik kijk er met een goed gevoel op terug.
Dat alleen al maakt me happy 🙂

Na de lunch trokken we verder richting het ziekenhuis voor een bezoekje aan La Schoonmama. De week ervoor was ze opgenomen in het ziekenhuis en zowel Husband als ikzelf waren super blij dat we haar uiteindelijk eens zagen en met onze eigen ogen konden zien dat ze het toch goed stelde.
Ondertussen is ze happy en weer overactief thuis. Zoals we van haar ‘verwachten’.
Kick ass mens, die schoonmoeder van me.

20170502_085647
Nog een kleine talisman mee voor La Schoonmama. Een beetje extra geluk is altijd welkom 😉

 

En dan was het richting Oost-Vlaanderen. We deden nog een standaard blitz bezoekje bij La Mamma vooraleer we Zoonlief bij zijn vader oppikten en dan karden we alweer terug richting Louvain.

Het was een goed gevulde, emotioneel zware, maar uiteindelijk toch leuke dag die we afsloten met boterhammekes eten in de zetel terwijl we naar tv staarden.

Dinsdag startte met een loopje.
Mijn hoofd ging op non-actief terwijl mijn benen op hyper overgingen.
14,5 km keihard gaan. Love those runs.

1493717256158

Na het lopen deed ik nog een aanslag op de strijkmand en op Chanel’s kapsel.

Waar de dag zonnig startte, eindigde hij grijs en miezerig. Ik mocht dus mijn fietstochtje richting school om Zoonlief af te halen door de regen doen.
Helemaal uitgeregend en er uitziend als 2 verzopen katten kwamen we een beetje later thuis.
We vervingen snel onze kleren voor onze droge pyjama’s en terwijl hij zijn huiswerk maakte, begon ik aan het avondeten: de mannen kregen hun stuk vlees in de vorm van ne schnitzel en ik propte een vegetarisch Mexicaanse ovenschotel binnen.

De rest van de avond vulde ik met bloggen terwijl Zoonlief lief in zijn bedje lag te slapen en Husband flink in de avondschool zat.
Voorbeelden we are.

20170502_195750
Laptop op schoot, dekentje over mij en mijn kont in de zetel. Perfect.

Woensdag was voor naailes.
En terug door de regen fietsen. Ik kwam toe in de naailes met een kroezelkop om u tegen te zeggen.
Thank God for side braids.

Ik naaide verder aan mijn rokje en slurpte wat van mijn koffie terwijl ik socializede met de rest van de dames.

’s Middags hielden Zoonlief en ik de laziest afternoon of lazy afternoons. We installeerden ons in de zetel en staarden naar Inside Out, ondertussen ook nog wat blogs lezend.
Daarna speelden we nog een stuk of 254 keer Uno (waarbij ik werd afgedroogd door een tienjarige) vooraleer we in de douche sprongen en al om 16u30 onze jeans vervingen door onze pyjama’s.
Een mens kan maar zo comfortabel mogelijk zitten, toch?

20170503_194318

IMG_20170503_154102_761

’s Avonds mikte ik nog wat croque monsieurs in de oven en ontdooide ik nog wat paprikasoep en zetten we onze lazy dag verder.
Zoonlief happy.
Mama happy.
Iedereen happy.

Donderdag was poetsdag. Saaier dan saai en dus ook geen enkele foto van.
Tenzij je foto’s wilt zien van mijn hoogglanzende wc.

De avonddrukte die dag was extra heavy wegens een Zoonlief die niks moest hebben van mijn pasta met spinazie en ricotta omdat hij 2 minuscule stukjes champignons terug vond in zijn bord.
Zijn schoenen die altijd bij de achterdeur staan vindt hij de helft van de tijd niet, maar die 2 stukjes champignon van 3mm² natuurlijk weer wel.

Husband had ’s avonds nog een feestje op het werk en bleef dan ook maar daar slapen, wat met andere woorden meestal wil zeggen dat ik eens extra vroeg in mijn bed lig.
Om 22u lag ik al onder de wol. Go me!

Vrijdag is voor ‘mijne groten tour’. Dan probeer ik minstens 20km te lopen. Alez ja, ’t is te zeggen, alles boven de 18km is goed.
In plaats van eerst Zoonlief met de fiets naar school te brengen en dan pas mijn loopkleren aan te trekken en te vertrekken, trok ik ze al meteen aan en liep ik naast een fietsende Zoonlief mee naar school.
Beetje tijd winnen enzo. Want bij zulke loopjes ben ik minstens een halve dag kwijt anders.
En ik ben een efficiënt mens. *Ahum*

Mijn route was dus lichtjes anders, waardoor ik een kilometertje minder liep dan anders, maar toch weer netjes bijna 23km.

1493975223791

De rest van de middag vulde ik met was doen en wat administratieve rompslomp.
Allemaal hoogst spannend.

’s Avonds kwamen Stiefdochter- en Stiefzoonlief terug thuis en konden we ons weer allemaal samen laten gaan tijdens frietjesavond.
Het weekend mocht beginnen!

Zaterdag begon f*cking vroeg. Het was namelijk Zoonliefs laatste voetbaltoernooi van het seizoen.
De laatste keer gebrul en haantjesgedrag moeten verdragen. Ik ga dat voetbalwereldje nooit begrijpen.
Ik kan dus voor de komende maanden terug in mijn hol kruipen.

20170506_121709

20170506_103228

De hele voormiddag en een stuk van de middag werd dus gevuld met naar een stuiterend voetballeke staren. Maar we doen dat met plezier voor onze nakomelingen.
Eens thuis verschool ik mij in mijne keuken voor de voorbereidingen voor de dag erna en het avondeten van de dag zelf: gemarineerde zalm met pasta en gestoofde worteltjes. Altijd een succes.
Zelfs bij mijn vis-hatende zoon.

20170506_155810

Zaterdagavond moffelde ik ook nog Husband’s cadeautje voor onze zesjarige huwelijksverjaardag weg onder het dekbed zodat hij het kon vinden bij het slapengaan.
Zes jaar is blijkbaar ijzer, dus ging ik voor… iets met ijzer 😀 Dat ik liet personaliseren.
We zijn pas op 14 mei getrouwd, maar ik wou het hem nu al geven voor verschillende redenen…
Maar meer daarover later 😉

Zondag  begon terug vroeg. Er stond een drukke voormiddag met heel veel koken en voorbereiding op het programma. ’s Middags kwamen namelijk mijn schoonouders en Husband’s peter en tante eten.

Ik trok me dus weeral terug in mijn keuken voor mijn proud and joy-gerechtje: osso bucco met risotto.

Tegen half 12 kwamen ze aan en voor de rest van de dag hielden we ons bezig met wat we het beste kunnen: eten, tetteren en gewoon genieten.
Een betere afsluiter van de week kan een mens niet hebben ♥

20170507_180624

Blogs  van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

16 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #35

    1. Thanks! :*
      Moest ik een job hebben als de jouwe èn er nog eens het huishouden moeten bij doen, dan zou het lopen er ook bij inschieten, vrees ik. Niet meer dan normaal 😉 Komt wel weer terug, hoor. Maar ik meen me te herinneren dat ik in één van je posts eens heb gelezen hoeveel stappen je ongeveer zet per dag met je nieuwe baan enzo…. Dat is al een sport op zich! 😉

      Like

    1. Hier lopen er 5 rond die dat zalig vinden 😀 Als we bij het ontbijt verkondigen dat we eens een pyjama-dag (of in onesie, is ook goe 😉 ) houden en een hele dag spelletjes spelen en filmpjes kijken enzo, staan we allemaal nog net niet op tafel 😀
      Niks zo comfortabel als een pyjama!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

