Overig

Tag: alle ballen in de lucht

Tag-alle ballen in de lucht - mrscurlyblog.wordpress.com

Deze tag vond ik bij Kijk, mama! en Fulltime mama.nl. Check them out, people! 😉

Houd ik alle ballen in de lucht? Bwahaha. Neen gij. Net als alle andere mama’s (en papa’s) heb ik ook heel vaak het gevoel dat ik gewoon verzuip in een friggin’ ballenbad.
Let’s get real dus… en vul die tag in 😉

Wat is bij jullie thuis de verdeling van taken als het gaat om kinderen en het huishouden?

Tja… ik ben huisvrouw. Of thuisblijfmama. Hoe je het ook wilt noemen.
Met andere woorden: het gros van het huishouden komt op mijn schouders terecht. Anders kon ik evengoed blijven werken en met die extra centen een poetsvrouw in huis genomen hebben, denk ik zo.
Eén van de redenen waarom ik ooit ben gestopt met werken is tijd. Als in tijd genoeg over hebben om ’s avonds gewoon samen te zijn met het gezin en ons ding te doen. Dus wordt het huishouden tijdens de schooluren van de koters en de werkuren van Husband gedaan. Zo blijft er nog tijd over ’s avonds. Aha. 😉
Dat neemt natuurlijk niet weg dat Husband ook nog wat helpt hier en daar (hij heeft geen keuze, de arme stakker). Na het avondeten helpt hij ook met afruimen, de afwas, nog een vergeten stapel was op het rek te hangen enzovoort.

De zorg voor de koters is gewoon verdeeld. Als Husband aan het werk is, komt dit vanzelfsprekend volledig op mijn schouders terecht, maar eens hij thuis is, is dit een gedeelde taak/verantwoordelijkheid.
Vind ik ook niet meer dan normaal. We wilden die drie savages allebei, dan zorgen we er ook allebei voor. Punt.

Hoe zorg je dat werk en privé gescheiden blijven?

Niet. In mijn geval is mijn werk ook mijn privé en andersom 😀

Welke klusjes in het huishouden heb je opgegeven of laat je als eerste vallen?

Vroeger poetste ik de hele benedenverdieping 2 keer per week.
Knettergek, I know…
Maar dan werd ik plotseling een sportief wezen (ik kan het nog steeds zelf niet geloven), begon ik met naailessen en deze blog.
Nu poets ik dus maar 1 keertje in de week de hele benedenverdieping.
Het huis is nu even proper en netjes als toen.

Wat ik nu al snel eens laat vallen tijdens echt drukke weken is Chanel borstelen. Maar dat kan ik maar één weekje uitstellen anders heb ik ‘een Chanelleke met dreadlocks’.

Oh, en de ramen poetsen. Dat kan al eens een paar weken duren #sorrynotsorry
Doet me eraan denken dat het terug eens dringend tijd wordt.
Lang geleden dat we nog eens naar buiten konden kijken.

Wanneer was de laatste keer me-time en wat heb je toen gedaan?

Dinsdag, toen ik mijn ochtendloopje deed.
Is dat zielig als je hardlopen/sporten/beetje sterven ziet als me-time? Nee, hè?
Maakt ook niet uit. Voor mij is dat namelijk me-time. Alles van me aflopen en mijn hoofd leegmaken. En ondertussen nog aan mijn lijf en gezondheid werken.
Win/win.

Heb je wel eens een date night en wat doen jullie dan?

Tuurlijk hebben wij da. Het is ook al uitgebreid beschreven hier: Date-night en A perfect little escape. Ik pleit voor meer date nights bij koppels!

Om de twee weken hebben wij een ‘kindloos’ weekend, wwz dat de koters dan bij de ex-en zijn. Ideaal om wat extra us-time in te lassen. Want, hoe vreemd het misschien mag klinken: dat is dan nog het enige ‘voordeel’ (bij gebrek aan een beter woord :/ ) aan een nieuw samengesteld gezin hebben, je kan dat in zulke weekends doen waardoor je geen babysit moet regelen. EN geen schuldgevoel moet hebben.
Moet je sowieso niet hebben, maar wij mama’s… you know…

Hoe vaak zie je je vriend(inn)en en wat doen jullie dan?

Veel te weinig, eerlijk gezegd. Maar dat komt dan ook omdat ik de enige uitwijkeling ben. Ze wonen allemaal in het Gentse en dat is dan weer op minstens 100 km van bij ons. En aangezien we hier maar één wagen hebben en zij allemaal wèl buitenshuis werken, is het natuurlijk niet zo evident om tijdens de week even snel bij elkaar binnen te wippen voor een koffie’tje.
We spreken wel op regelmatige tijdstippen af en gaan dan altijd uitgebreid op restaurant om daarna nog wat te blijven hangen op café.
Zulke avondjes eindigen meestal met een ik die pas tegen 4 uur ’s ochtends d’r bed inrolt en er enkele uurtjes later terug uit kruipt met bijhorende wallen en rattennest-kapsel.
Altijd leuk, die avondjes.
De dag erna, iets minder.

Hier in het Leuvense heb ik nog mijn bestie E. Die zie je regelmatig terugkomen in de weekoverzichten trouwens 😉
Haar zie ik sowieso vaker. En als alles goed gaat al zeker om de twee weken tijdens de yoga les. Maar meestal springt ze tussendoor ook nog eens binnen voor een kop koffie of een lunch.
En het bijhorende gelul en gezever.
Zijn we wreed goed in.

Heb je veel contact met je familie?

Goh… valt best mee, vind ik. Afhankelijk natuurlijk van wat je veel of weinig vindt 🙂
Sommigen hebben het nodig om minstens één keertje per week hun gehele familie zien, anderen niet.

Husband is een West-Vlaming, ik een Oost-Vlaming en we wonen in Vlaams-Brabant. Voor zowel zijn familie als mijn familie moeten we minstens een uur en half in de auto zitten. Dan huppel je niet zomaar eens binnen ‘in het passeren’ natuurlijk.
Ahja, wij passeren daar nooit.
Husband’s familie zien we niet zo heel vaak. Er wordt sowieso wel ieder jaar een (of meerdere) dag/weekend georganiseerd waarop we allemaal aanwezig zijn. Altijd grote leute dan.
En veel migraine achteraf 😀
En aangezien ze met zeven zijn thuis en zich allemaal voortgeplant hebben, kunnen we nog enkele jaren verder teren op communiefeesten om elkaar tussendoor nog eens te zien.
Zijn ouders zien we dan wel iets meer, op verjaardagsfeestjes, als wij ne keer een ‘dagske Brugge doen’ of als zij eens tot hier komen.

Mijn familie is klein. Kleiner dan klein.
La mamma zie ik sowieso om de twee weken als we zoonlief bij zijn vader gaan oppikken na een papa-weekend. Ze wonen namelijk maar een straat van elkaar en dan gaan we sowieso eens op de koffie.
Mijn grootmoeder woont dan weer nog een straat verder 😀 Bij haar probeer ik ook om de twee weken even op bezoek te gaan.
Broerlief zie ik iets minder. Hij werkt dan ook full time en heeft een vriendin, dus ja… Maar we proberen elkaar ook zoveel mogelijk te zien. Of hij komt ook naar la mamma als ik daar ben. Of we spreken gewoon eens af of…
Wanneer het voor beiden een beetje uitkomt, zeg maar.

Waaraan kan je als eerste zien dat er meer uren in een dag moeten zitten? Ofwel hoe zien jouw prioriteiten eruit?

Een to do-lijstje waar alleen maar wordt bijgeschreven en helemaal niks afgevinkt. En ideeën in mijn hoofd voor vanalles en nog wat, maar waar ik de tijd gewoon niet voor vind om uit te werken.
Maar mijn prioriteit ligt toch nog altijd bij voor mijn gezin zorgen. Als die strijk een dag moet blijven staan omdat ik er niet genoeg tijd voor heb gehad voor de kinderen van school thuis komen, dan is dat maar zo. Ik help hen liever met hun huiswerk, schenk hen liever aandacht en houd me liever bezig met een deftige maaltijd te prepareren dan mezelf op te jagen om er een wasmand strijk ofzo door te jagen.
En iedere reden is reden genoeg om niet te moeten strijken 😀

Doe jij je soms wel eens beter voor dan je in werkelijkheid bent?

Uiterlijk: ja. Ik zet geen foto’s van mezelf online waarop ik er uitzie als een kruising tussen Helena Bonham-Carter en Amy Winehouse on crack ofzo.
Als je kijkt naar de hoeveelheid selfies die ik neem (vreselijk weinig), dan weet je dat ik er vaak zo uitzie.
Geloof mij, het is voor JULLIE welzijn.
Alhoewel er in mijn laatste weekoverzicht toch een foto van mezelf is ingeslopen net na het ontwaken.
Please don’t judge.

Innerlijk: nee. Ik ben wie ik ben, take it or leave it.
Ik mag op redelijk wat vlakken een gebrek aan zelfvertrouwen hebben, maar al zeker niet aan mijn hart. Ook al maak ik ook mijn deel aan fouten, ik weet dat ik een groot hart heb en altijd mijn best zal (proberen) doen voor anderen.
En als ik al eens als een echte bitch uit de hoek kom, dan moet je je afvragen waarom 😀

Welke tips heb je voor andere moeders?

Relaxxxxxxx. Niemand doet het perfect, al lijkt het misschien wel zo voor jou.
We zijn allemaal knettergek en doen maar wat.

Voel je niet over het minste schuldig. Die koters gaan binnen 20 jaar niet bij een psychiater zitten omdat je eens een keertje bent uitgevlogen voor het zoveelste glas melk dat die dag is omgevallen. Zo lang je er maar bent voor hen. In iedere zin. That’s all that matters.

En voel je zeker niet schuldig als je eens wat tijd voor jezelf wilt.
Al is dat tijdens het sporten of een avondje uit met vriendinnen.
Of chocolade eten in de voorraadkast.

Oh, en neem niet teveel raad aan van anderen. Doe waar jij je het beste bij voelt.

Van wat vraag jij je wel eens af hoe andere moeders dat aanpakken?

Instagram, Facebook, het hele f*cking internet loopt over van moeders die er uitzien alsof ze naar één of ander bal gaan. Terwijl ze eigenlijk gewoon ’s ochtends naar het werk gaan.
How, for crying out loud, do you guys do that?!
Dat haar gekapt, die make-up flawless, kledij die bij elkaar past?!
Ik mag al blij zijn als ik ’s ochtends mascara aan één oog heb gedaan en niet in pyjama op mijn fiets stap!

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “Tag: alle ballen in de lucht

    1. Hahaha! Ja maar, topwijf vind ik wel een wreed wijs woord, ze! 😀
      Eigenlijk heb je groot gelijk! Één keer in de twee weken is meer dan genoeg! Misschien begin ik daar ook wel mee 😉 😀

      Like

    1. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben… Kim Kardashian beweert toch alleszins dat het er minstens zoveel moeten zijn eer er een goede tussen zit. Jezus zeg, waar haal je dan die tijd?! 😀

      Like

Geef een reactie

