Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #33

We survived the week(end) - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Het was een korte werkweek, deze voorbije week. Alez ja, voor dedie die (buitenshuis) werken. Bwahahaha!

Wat deed ik, buiten blij zijn voor mijn werkende medemens, nog allemaal deze voorbije week?

Maandag was Paasmaandag. Niks speciaals aan hier bij ons, buiten dan dat Husband een extra dagje weekend had. Maar de koters waren bij de exen, dus dat Paas-gedoe werd even uitgesteld.

Na het ontbijt deed ik nog wat was, werkte ik nog wat zaken uit voor de blog en gaf ik Chanel een welverdiende (of hoognodige, hoe je ’t bekijkt) douche.

Husband kreeg zoveel medelijden met het beest omdat ze blijkbaar wat kou had dat hij er maar een dekentje over legde.
Stoere bink.

20170417_131930

Na het middageten begonnen we terug aan onze wekelijkse tour de Belgique. We gingen nog op verjaardagsbezoek bij mijn grootmoeder, want die werd de woensdag daarop 91, dan was het richting la mamma waar ook mijn broer en schoonzusje waren voor een vroeg dinertje samen en dan mocht ik zoonlief weer gaan oppikken. Jeej!

20170417_165616
Mrs. Kitty Kat was ook van de partij bij m’n grootmoeder. 
20170417_174008
Going back in time bij la mamma: links m’n moeder, rechts ik. Zoek het verschil… Die schuine frou is het alleszins niet.

Dinsdag was blèèèèèh.
Niet zoals een schaap.
De dag begon met door de regen fietsen naar school. Was ik al in een pesthumeur, dit maakte het nog erger.
Normaal gezien ging ik meteen na de start van school ook voor een loopje. Maar van zodra ik mijn ogen opende ’s ochtends wist ik al ‘Nope, not today.’
Ik deed dan maar de strijk in de plaats.
Wat veeeel leuker is natuurlijk *sarcasm input*

Ergens na de lunch stak schuldgevoel de kop op (tegenover mezelf, go figure) over het geen zin hebben om te gaan hardlopen. In mijn ogen is geen zin hebben geen geldige reden. Punt.
Ik hief dan maar mijn luie kont op en trok er toch nog op uit.

IMG_20170418_142938_235

’s Avonds maakte ik heel vroeg mijn Risotto met champignons en pancetta klaar, Husband had namelijk avondles.
Maar op die manier zaten zoonlief en ik ook wel allebei super vroeg in pyjama en hielden we nog een knutseluurtje voor bedtijd.
Altijd gezellig.

20170418_192857
Held in pyjama.

Woensdag bleef ik te lang in m’n nest liggen. Met als gevolg dat ik me moest haasten om op tijd klaar te zijn voor de naailes.

Soit, het is ons gelukt en zowel zoonlief als ikzelf waren beiden op tijd op onze schooltjes.
Of we wakker waren, da’s een ander verhaal.

Na school trokken zoonlief en ik nog eens de stad in. Er werd wat aan administratieve rompslomp gedaan, we shopten en snoepten nog wat en we deden nog wat aan muiletrekkerij.
Heel duidelijk dat het kind effectief van mij is.

’s Avonds mikte ik nog wat croque monsieurs in de oven terwijl Husband zoonlief ging afhalen van de voetbaltraining en de rest van de dag mokte ik nog wat weg omdat Husband ons zwemuurtje van die avond had afgezegd.
Ik mok nog steeds.
Zijn verdiende loon.

Donderdag was voor poetsen.
En dat was het dan ook zo’n beetje… 😀

Na school werd er nog wat aan luie bezigheden gedaan: zoonlief deed een poging tot multitasken met Lego en Jommeke terwijl ik een poging ondernam iets deftigs op tafel te zetten.
Meerdere keren uitleggen dat hij een vent is en zich dus geen illusies moet maken in verband met het multitasken heeft niet geholpen.

20170420_180302

Mijn poging heeft ook niet geholpen. De lomfilet die ik die avond op tafel zwierde trok op geen kl*ten.

Vrijdag trok ik terug mijn loopschoenen aan. Ik liep weer netjes bijna 24 km bij elkaar.
Yeah! Go, me! 😀

IMG_20170421_123721_959
Easy like Sunday morning. Zie je zo.

Na het lopen deed ik nog een aanslag op Chanel’s kapsel dat helemaal in de knoop en in de war zat.
Uiteindelijk was ik er dubbel zo lang mee bezig als ik gewend ben, waardoor ik te laat aan de schoolpoort stond.
Soit, het beest raakte geborsteld en zoonlief thuis.

’s Avonds deed Husband nog boodschappen terwijl zoonlief aan het trainen was en stond ik onder de douche terwijl stiefzoon- en stiefdochterlief het huis terug binnen kwamen gerold.
Hectische momentjes in een soms hectisch gezin.
But I wouldn’t wanna change anything at all.

We deden aan frietjesavond en de rest van de avond zakten we onderuit op de bank.

Zaterdag begon met Pasen. Een week later dus.
Husband en ik gooiden wat Paaseieren over de eettafel en riepen de koters naar beneden.
Er werd nog wat ‘Oooooh, heeft de paashaas dit gebracht?’ gekird door de drie slechtste acteurs ever.
Geen van de drie die er nog in gelooft.

20170422_083339

 

Er werd nog wat gevoetbald door zoonlief, gewinkeld voor stiefzoonlief en paard gereden door stiefdochterlief.

’s Avonds maakten we zelf pizza en ergens rond 22 uur kon ik eindelijk mijn derrière installeren in mijne zetel.

Zondag begon vroeg.
Een zondag hoort niet vroeg te beginnen, people.

Soit, ’t was voor leuke dingen. Het was namelijk stiefzoonliefs verjaardagsfeestje die dag.
De hele voormiddag werd gespendeerd aan koken en de tafel dekken en nog van zulke verjaardagsfeestjes-toestanden om tegen 12 uur de eerste gasten te verwelkomen.

De rest van de dag werd gevuld met smullen van mijn Italiaans gehaktbrood, een mega taart en het in de bloemetjes zetten van stiefzoonlief samen met de rest van de familie.

20170423_160322

’s Avonds nadat de laatste sporen van het feestgeweld waren uitgewist en de koters in hun bedje lagen te ronken konden Husband en ik terugkijken op een goedgevulde, maar leuke en gezellige dag ♥

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #33

    1. Hahaha! Niet opzettelijk alleszins 😉 Ik ben allang blij dat ik een halve kan lopen! 😀 Maar blijkbaar kent Husband mij beter dan ik mezelf, want die zei een paar weken terug ‘Jaja, je doel is een halve marathon… het volgende is gewoon een marathon…’ Want idd, het idee van eventueel volgend jaar ofzo toch aan die 41 te raken speelt in mijn hoofd 😉 Maar alles op zijn tijd, oud wicht dat ik ben 😀

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

