Overig

Mommy tag

Mommy tag - mrscurlyblog.wordpress.com

Deze tag kwam ik tegen bij Merel van Lotus Writings, zij nam hem op haar beurt over van Mathilde van Coffee and kids.
Twee mega bloggers by the way, mensen 😉

Ik kon dus niet achterblijven. Ik ben namelijk ook een mommy. En een stepmommy. En een blogger.
Invullen dus, die handel.

  1. Ben je een werkende mama of een thuisblijfmama?

Trouwe lezers weten dit ondertussen al: een thuisblijfmama. Obviously 😀

2. Zou je het anders willen?

Op dit moment niet, nee. Ons leven is zodanig goed gevuld met 3 bengels die elk op een andere school zitten, elk hun eigen hobby’s hebben en een sociaal leventje hebben dat begint uit te breiden, een huishouden dat moet gerund worden, een kleine dierentuin dat moet onderhouden worden en een vent die af en toe nog eens moet entertained worden, dat ik eerlijk gezegd niet zou weten hoe ik er nog een job zou moeten bij proppen. Respect dus voor al die werkende mommy’s.

Maar ik kan me voorstellen dat er ooit een dag zal komen dat ik het thuisblijfmoederen wil inruilen voor buitenshuis werken.
Ik veronderstel dat dat moment zal voorvallen ergens tussen de puberteitsjaren en de talloze eyerolls die ik nog zal krijgen van die 3 koters hier.

3. Mijn kind slaapt altijd in zijn eigen bedje of wiegje?

Stiefzoon- en stiefdochterlief hun eerste levensjaartjes heb ik niet meegemaakt, dus daar kan ik mij niet over uitspreken. Zij hebben ook nooit echt in ons bed geslapen. Buiten dan ’s ochtends na het wakker worden bij ons nog even wat komen knuffelen.

Zoonlief sliep eigenlijk al van dag één in zijn eigen bedje. Dat stond dan wel weer naast mijn bed.
En toen ik alleenstaande mama was van een kleuter van 3 heeft hij wel een jaartje bij mij in bed geslapen. Dit was vooral uit praktische overwegingen (niet genoeg slaapkamers en zo sliep hij ook veel beter), maar het leukste was toch wel alle knuffels die ik er zomaar bijkreeg.
En dan werd het kind 4 en vond ie zichzelf plots te groot om nog bij moeder te slapen…

4. De beste aankoop voor je kind?

Al het buitenspeelgoed vind ik de beste aankopen geweest. Niet die tablet of die WiiU of whatever game. Neen, al die rommel om buiten mee te spelen.
Nu, onze koters zijn sowieso al buitenratten, maar hoe meer we het kunnen motiveren om niet met hun smoel tegen een scherm te hangen, hoe liever.

5. Hoeveel kinderen wens je?

Op dit moment? Geloof mij als ik zeg dat de drie die we hebben goed genoeg is 😀
Most of the time they’re a handfull 😀
Het is goed zoals het is. Ze zijn alle drie gezond (over mentale gezondheid hebben we het niet), doen het goed in het leven, zijn gelukkig, we kunnen ze geven wat ze nodig hebben, … meer kunnen we ons niet wensen eigenlijk. We moeten het lot niet tarten.

Het was ook onder dat mom dat we uiteindelijk enkele jaren geleden besloten dat er geen vierde meer kwam. Had het aan mij gelegen, er liep hier nog een pamperdragende, krijsende, snottebel producerende peuter rond. Maar het mocht niet zijn.
Count your blessings dan 😉

6. Hoeveel avonden ga je op ‘date night’ met je partner?

Gewoon date, is dat ook goed? Dat kan bij ons evengoed gewoon overdag zijn, hoor.
Dat hangt ervan af. Hoe druk de dagen zijn et cetera. In heel drukke periodes zijn we allang blij als we die date night gewoon thuis op de bank kunnen doorbrengen (inclusief stomende…. euh… slaappartijtjes voor tv).
In andere periodes is dat 1 keer per maand of 2 keer of 3 keer. Er zit niet echt regelmaat in. (A perfect little escape en Date-night 😉 )

7. Favoriete bezigheid van je kind?

Ze hangen alle drie het liefst van al voor de tv of voor de WiiU, maar lezen staat ook heel hoog boven het lijstje. Zowel de stiefkoters als zoonlief hebben goede genen op dat gebied. Husband’s ex en ikzelf zijn ware boekenwurmen. We hebben dan toch nog iets gemeen. Komt da tegen…
En van zodra het weer het toelaat zijn ze met geen stokken binnen te krijgen. Geef die drie een bal of een emmer water of een fiets en die zijn uren bezig!

8. Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan?

Zo’n babycook ding. Ik was er volledig van overtuigd dat ik volop verse dingen ging stomen en pureren voor dat kleine mormeltje.
In realiteit werd het kind uit potjes gevoederd. In de crèche kreeg hij iedere dag (ik werkte toen nog full time) vers gepureerde drek, dus die paar potjes in de weekends waren nog zo erg niet vond ik. Bovendien leerde hij zo de beide eten.
Hij heeft trouwens toch niet lang van die gepureerde dingen gegeten. Mijnheer had amper 2 tanden en wou al gewoon mee-eten met zijn vader en mezelf.

Die babycook stond dus netjes stof te vangen in de kast. Een jaartje later heb ik hem doorgegeven aan een vriendin die het ding wel trouw gebruikte.

9. Wat is het favoriete eten van je kind?

Zowel de stiefkoters als die van mezelf zijn alle drie nogal gek op hetzelfde: mijn spaghetti (to die for if I say so myself 😀 ), mijn home made ballekes in de tomatensaus, frieten en worst met aardappelen en appelmoes.
Het zijn echte kinders dus 😉

10. Hebben jullie een grotere (gezins)auto aangeschaft?

Voor ik Husband leerde kennen reed ik al met een ruime stationwagen, maar het ding viel in het begin van onze relatie zo goed als helemaal uit elkaar waardoor we niet anders konden dan een nieuwe (tweedehands) kopen. Dat was pas een echte soccer mom car! 😀

20170209_091008

Die is ondertussen ook alweer vervangen door een recenter exemplaar. En die is op zijn beurt wel ruimer. Er kunnen nog 2 kinders bij.
Van een ander voor de duidelijkheid.

20170209_162133

11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?

Zwaarder. Maar dat komt niet door de zwangerschap ofzo.
Toen zoonlief 2 maand oud was, was ik de 25 kg (no sh*t) die ik er tijdens de zwangerschap had bij gevreten alweer kwijt.
En dat is zo netjes gebleven de voorbije jaren.

En toen begon ik diehard te hardlopen en sporten…
Ondertussen is er bijna 3 kg extra bij. Maar dat zouden naar ’t schijnt allemaal spieren moeten zijn.
Heb je dan een strak en stevig lijf, werkt die weegschaal tegen 😀

12. Wat is je droomvakantie met kids?

Zoveel! Rondtrekken door Australië en Amerika. Naar walvissen gaan kijken in het noorden. Naar de wilde dieren in Afrika. Hoe zotter, hoe beter!
Deed die portemonnee nu maar ne keer zo zot…

Maar de vakanties die we sowieso ieder jaar doen zijn ook droomvakanties. Ieder jaar trekken we richting Italië voor een tijd pure ontspanning, gewoon doen waar we zin in hebben en pure us-time.

13. En wat is je droomvakantie zonder kids?

Wereldreis.
Veeleisend? Ik? Nee, gij!

14. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent?

Alles.
Echt.
Alles.

Ten goede 🙂

15. Mijn hart smelt als ik…

Zie hoe ze elkaar soms verdedigen als er één op zijn donder krijgt van Husband of ik. Ze kunnen elkaar soms in de haren vliegen, maar als het er op aankomt zouden ze elkaar beschermen alsof hun eigen leven ervan af hangt.

Of als ik ze in hun bed stop en terwijl ik de trap afloop nog eens naar boven ‘Ik zie jullie graaaaaag!’ roep en er dan 3 piepstemmetjes reageren ‘Ik jou oooooooooook!’

Als ik out of the blue een knuffel krijg. Gewoon zomaar.
Ouders van kleine kindjes, als ze 10, 11 en 13 jaar zijn dan is dit een big deal. Mark my words.

En als ik zoonlief en Husband samen zie ravotten of serieuze gesprekken zie voeren (meestal over kak en scheten ofzo).

16. Waar shop jij de leukste kinderspullen?

Overal? Dat gaat van H&M tot Hema tot Zara tot Primark tot …

17. Wat is jouw favoriete mama make-up & verzorgingsproduct?

Mijn leven eindigt op de dag dat er geen mascara meer mag verkocht worden. Echt, ik kan niet zonder. Neem me al mijn make-up af, maar blijf met je poten van mijn mascara 😀
Tijdens de week, als ik enkel op en af naar school moet voor de koters dan is het enkel wat mascara, concealer en een boel Labello.
Van zodra ik verder dan die schoolpoort ga doe ik er nog wat oogschaduw bij ook.
Die fond de teint en blush enzo houd ik voor avondjes of dagjes uit.

En qua verzorgingsproduct smeer ik elke ochtend flink mijn Q10 dagrème van Nivea (geweldige crème dit) en doe ik een beetje arganolie onder mijn ogen en aan mijn mond.
’s Avonds wordt er dan weer grondig gereinigd met reinigingsmelk (whatever brand) en gewassen met Clearasil (ik ben 33, hè, mensen).
Dat zijn toch al gauw 4 productjes waar ik niet zonder kan 😀

18. A-merk of huismerk?

Huismerk.
Waarom zou ik zo zot zijn om 4 keer zoveel te betalen voor hetzelfde?!

19. Heb je altijd al een kinderwens gehad?

Nee, eigenlijk niet. Ik was diegene die tot een jaar of twee voor haar zwangerschap ervan overtuigd was dat ze nooit kinderen ging hebben.
Ik ben altijd gek geweest op kinderen, begrijp me niet verkeerd, maar van mezelf? No, thanks. Dat kon ik de wereld niet aandoen.

En dan op een dag veranderde alles en kreeg ik toch die oerdrang of hoe je het ook wilt noemen.
Ik denk dat ik op een bepaald moment gewoon volwassener en minder egoïstisch was geworden 😉

X-aantal jaar later lag dat kleine rolmopsje in mijn armen en was ik smoorverliefd.
Neen, klopt niet. Ik was al smoorverliefd op dat kleine witte vlekje dat ik op het scherm zag bij de gynaecoloog. Toen niet meer dan een vruchtzakje met zelfs nog niks in. Maar hij was er.
En iedere keer ik naar hem kijk word ik terug zo verliefd als toen.

Uiteindelijk wou ik meer dan één kind, maar het mocht niet zijn.

And than came Husband… en kreeg ik er uiteindelijk 2 extra!
En ik had er geen reet voor moeten doen. Als dat geen chance hebben is.

20. Wat is het leukste aan het moederschap?

Alles waarvan je voor je moeder bent denkt te weten hoe het zal zijn eens je mama bent? Forget about it. Niks ervan klopt.
Je denkt er je een voorstelling van te kunnen maken, maar dat kan je uiteindelijk helemaal niet, want het is dieper, moeilijker, mooier, geweldiger, emotioneler, vermoeiender, en het meest prachtige dat je doet.
Het is een wereld van extremen waarin je keihard jezelf tegenkomt en jezelf leert kennen. En dat is juist wat zo mooi is: het is het moeilijkste, maar tegelijkertijd ook het mooiste wat je ooit kunt doen ♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

3 gedachten over “Mommy tag

Geef een reactie

