Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #32

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Week 2 van de Paasvakantie zit er ook alweer op.
Was week 1 rustig en stil ten huize Curly, week 2 was druk en levendig.
We trokken er op uit en genoten van quality time met ons vijf en terroriseerden Mickey en zijn vriendjes.

Maandag begon met een loopje. De rest van de week ging er niet veel gelopen worden wegens een tripje naar Disneyland Parijs, dus trok ik de deur maar achter me dicht voor iets meer dan 2 uurtjs.

1491827312279

Na het lopen vlogen we er goed in. Althans, ik toch. De koters lummelden maar wat.
Groot gelijk hebben ze.
Ik deed nog de strijk, maakte de koffers klaar, bakte nog een cake om mee te nemen als tussendoortje, lakte nagels en slaagde er nog in een Mexicaanse ovenschotel te prepareren vooraleer ik voor de rest van de ‘dag’ (lees: late avond) lang en breed crashte in de zetel.

Dinsdag liep het wekkertje redelijk vroeg af. Maar ’t was voor leutige dingen. Het is dat jengelend ding dus vergeven.
Na het ontbijt propten we offspring en koffers in de auto en vertrokken we naar Parijs voor drie dagen hardcore fun.

We picknickten onderweg met hoogst gezonde (*ahum*) koffiekoeken…

…en enkele uurtjes later reden we de parking op van onze home sweet home voor de komende dagen.

20170411_143332

We mikten onze sh*t vanop afstand in het huisje en gingen zo snel mogelijk richting het park.
We hadden een doel voor ogen: zoveel mogelijk het zwijn uithangen.
Wij nemen dat nogal serieus, zie je.

20170411_161346

20170411_163716

’s Avonds kropen we allemaal relatief vroeg onder de wol want de dag erna beloofde een lange dag te worden. Iets met een lichtshow die pas om 22 uur begon.
Ver na mijn bedtijd dus.

Woensdag kroop ik (letterlijk) pokkevroeg richting het badkamertje in het huisje.
Nadat ik een poging had ondernomen om mezelf een beetje toonbaar te maken, jengelde ik de rest van mijn gezin uit hun bed.
Een uur en half later ofzo stuiterden we alle vijf terug dat park in. High on sugar and adrenaline.

20170412_092608

We renden (de koters, ik kroop al tegen dan) van hot naar her om zoveel mogelijk attracties te kunnen doen en nog een parade hier en daar mee te pikken.

20170412_160241

Na het avondeten (buiten het park) was het richting Main Street voor Disney Illuminated. Het Disney kasteel werd voorzien van lichttaferelen dat ik nog nooit heb gezien.
Disney really IS magical.

IMG_20170413_005410_314

Na een lange en vermoeiende dag kropen we allemaal doodop, maar happy richting ons bedje voor een welverdiend (kort) nachtje slaap.

Donderdag was alweer de laatste dag dat we er waren. Inpakken gaat altijd veel sneller als je terug naar huis vertrekt, dus de auto was binnen no time ingeladen.
Het feit dat ik orders uitdeelde hielp er ook aan, geloof ik graag.

We trokken nog voor één dagje richting het park om nog zoveel mogelijk Disney in ons op te nemen.
Tegen donderdagmiddag raakte ik amper nog vooruit. Dacht ik maandag dat ik die week niet veel ging sporten, had ik dat echt wel verkeerd gezien. Disneyland bezoeken is een sport op zichzelf, people.

Tegen 17 uur trokken we richting de big ass giftshop aan de inkom en lieten we de koters nog elk wat overpriced sh*t kiezen vooraleer we naar het restaurant gingen voor het avondeten.

We propten ons nog eens vol aan het all you can eat-buffet en zeiden Disneyland gedag.
Mijn bende gekken was blijkbaar nog volledig aan het trippen op al die energie van het park, want ik was de enige die zo goed als de volle vier uren heeft liggen maffen in de auto.
Bij thuiskomst zette ik dit met plezier verder…

Vrijdag sliepen we allemaal uit. Heel hard nodig na 3 dagen zo’n drukte rondom ons.

Voor de rest van de dag hielden we het allemaal redelijk rustig. We maakten er een onesie/pyjama-dag van en installeerden ons in de zetel met een bak popcorn op schoot en The Muppets op het scherm.
Knuffelen, rust en gewoon genieten van het stilletjes samen zijn.
Meer moet da nie zijn.

20170414_152759

Ook Big-Butt-Chanel genoot terug van de overload aandacht. Zij werd namelijk 6 jaar die dag. Even oud als Husband als je het omrekent in mensenjaren.

20170414_130804

Nadat stiefdochter- en stiefzoonlief ’s avonds naar hun moeder waren vertrokken en zoonlief voor 3 daagjes naar zijn vader, propten Husband en ik ons nog vol met frietjes en frikandellen en voerden geen reet meer uit.
We’re getting old.

Zaterdag was voor yoga. Highly needed na zo’n aanslag op mijn lijf tijdens de Disney-trip.

We vulden de rest van de dag met allemaal huishoudelijke en hoogst saaie taakjes, zoals de was, boodschappen, koken, opruimen en poetsen.

20170415_155416
Little balls of fluff in de winkel.

Ik maakte nog een uber uitgebreid diner door wat groenten en tofu in een pan te wokken (voor de volle 5 minuten koken dus) en zakten voor de rest van de avond onderuit voor The English Patient.
Eén van de weinige films die Husband wèl al had gezien en ik nog niet.
Het mannetje was daar vreemd genoeg heel blij mee.

Zondag sliepen Husband en ik eens wat langer. Na een rustig ontbijtje met just the two of us trokken we onze loopschoenen aan.
Een beetje energie opdoen enzo.

1492340760919

’s Middags was voor bloggen en de was doen.
Maar ook voor naaien. Zoonlief had al maanden geleden een stofje gekozen voor een turnzakje en dit lag al die tijd gewoon in mijn stoffenbak te liggen. Daar moest verandering in komen.
Zijn personalised turnzakje ligt nu op hem te wachten…

20170417_112053

Ik maakte nog de foto’s van enkele nieuwe schoudertassen die je op mijn Facebook-pagina kunt vinden en begon dan aan het avondeten: Fusili met reuzengarnalen, broccoli en roomsaus.

We deden nog een rondje KUWTK en kropen onder de wol, terugkijkend op een goedgevulde, maar leuke week ♥

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #32

Geef een reactie

