Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #31

We survived the week(end)! - photo diary

De voorbije week was vrij rustig. No kids in the house wegens een Paasvakantie die moet gedeeld worden met ex-en enzo.
De dagen werden afgewisseld met lichtjes wegkwijnen in een hoekje en onze kont opheffen in een poging toch nog wat productiviteit eruit persen.
Waar we (deels) in slaagden 😉

Maandag begon met uitslapen. We rolden vrij laat ons bed uit en genoten met ons twee van een relaxed ontbijt, dat eigenlijk al meer naar een brunch neigde.

De rest van de dag vulde ik met naaien en de was doen en Husband met verbouwen.

In de namiddag vertrok hij naar het werk om een nachtje door te werken en maakte ik me klaar voor vriendinnetje E. die langskwam voor het avondeten.
Ik pleurde nog wat verse nagellak op mijn nagels, en daar hield het meeste werk voor die dag dan ook een beetje op.

20170403_160722

E. en ik propten ons vol met mijn ‘One pot pasta’ en kwebbelden en lachten de uurtjes weg. Feeling kick ass.
As we are.
Of course.

Dinsdag was terug voor naaien. Ik legde de hand aan de laatste schoudertassen.
Lente in de lucht! 🙂
Of in mijne stoffenbak. Is maar hoe je het bekijkt.

IMG_20170321_171019_744

Ergens na de middag kwam vriendinnetje E. nog eens langs voor wat ouderwets vrouwen-geleuter over mannen.
Conclusie: er lopen nog steeds aso’s rond.

Was het lente in mijnen stoffenbak, de natuur kon er ook wat van. De lente hing goed in de lucht, wat ervoor zorgde dat ik de rest van de dag geen zin meer had om nog meer te doen (lees: buiten stofzuigen, opruimen, … dan) dan een beetje te lummelen en te genieten van de zon.

20170404_165059

Husband moest terug een nachtje doorwerken aka ‘dinner for one als de koters bij de ex-en zijn’ aka ‘ik kook niet’.
Dit was dus mijn ubergevarieerd en culinair geweldig avondeten:

20170404_204940
Havermoutpap, crackers met kaas en een boterham met hagelslag. Moesten de koters dit zien…

Ik loop nog rechtop, dus niks mis mee 😉

Woensdag was terug tijd voor een loopje. Ik liep netjes 20 km samen. Ook al ging het niet zo geweldig vlot. Dat ouwe lijf van me wilde niet goed mee die dag.
Whatever… dat ouwe lijf van me heeft het uiteindelijk toch weer gedaan. *vuistje*

IMG_20170405_115430_099

’s Middags was voor strijken en een groot onderhoud voor Chanel.

Het meest spannende van de dag was waarschijnlijk wel dat we ein-de-lijk Chanel’s tanden zijn beginnen poetsen.
Yep, inderdaad, Chanel haar tanden. Chanel is een hond. Blijkbaar moeten honden hun tanden ook gepoetst worden *eyeroll*
Aangezien ik me wekelijks te pletter zwoeg op dat beest haar overload haar, krijgt Husband de ‘eer’ om Chanel’s smelly breath te lijf te gaan.
Bwahahahaha!

20170405_193529

De rest van de avond was voor het binnenkappen van rijst met pesto en tonijn en onderuit zakken op de bank.
Zoals het hoort.

Donderdag begon vroeg. Ik kwam op hetzelfde moment als Husband mijn bed uit gekropen (dat mag je letterlijk nemen) om hem gezelschap te houden voor ie naar het werk vertrok en ook een beetje omdat ik veel wilde doen die dag.

20170406_064145

Uiteindelijk hing ik nog een uur scheef in de zetel vooraleer ik ook maar iets nuttigs deed.
I don’t feel guilty. At. All.

Ik blogde en poetste een eind weg en genoot ergens in de late namiddag van een netjes gepoetst en fris huis.

Ik maakte nog de Mexicaanse vegaburger van Hare Maristeit (to die for!) en Joss’ke, onze crazy ass cockatiel, genoot nog van Chanel’s hondenbrokken.
Niet alleen de mensen in dit huis zijn knettergek, de beesten lijken nog zotter.

Vrijdag was voor ontspanning. Husband start binnenkort terug met studeren en ging zijn studieboeken afhalen in de voormiddag.
Ik weet nog steeds niet of ik daar nu blij mee moet zijn of niet. Heb ik nu 4 studenten aan mijn been. Lap.

20170407_104921
‘De toren van miserie’

Terwijl hij dat deed, ondernam ik een poging om mezelf een beetje toonbaar te maken. We hadden namelijk die middag enkele uurtjes ontspanning voor onszelf ingepland.

De uurtjes quality time die we hadden ingepland kwamen niet zonder slag of stoot. Na meerdere keren in de file te staan kwamen we onderweg ook nog eens voor een hond in nood te staan.
We zagen een vrachtwagenchauffeur voor ons zijn voertuig gewoon midden op de weg achterlaten en naar een hek lopen en vroegen ons af wat die in godsnaam aan het doen was. Tot we zagen dat hij naar een hond liep die vast zat in dat grote hek.
Aangezien wij ook zulke geflipte (stel je er een ‘OH NEE!!!!! OCHARME DA BEESTJEUUUUHHHHH!!!!!!!’ bij voor) grote dierenvrienden zijn werd de auto aan de kant gemikt en keken we of we niet konden helpen.
Na enige tijd en wat duwwerk met de vrachtwagenchauffeur, nog een dame, Husband, ikzelf en uiteindelijk ook de eigenaar, kregen we het beest los en werden we nog getrakteerd op een hele hoop gekwispel.
We konden onze tocht verder zetten…

Later dan voorzien, maar wel met een goed gevoel, kwamen we uiteindelijk toe in Cadzand. De Belgische stranden mijd ik als de pest, maar voor de Nederlandse (en de Italiaanse 😉 ) heb ik een grote liefde.

20170407_163601 al bewerkt

We genoten van een wandeling, frisse lucht, lekker eten en vooral wat extra tijd voor elkaar.

IMG_20170407_172736_626
Till infinity and beyond. Ongeveer dezelfde tijdspanne die we nodig hadden om onze vingers in deze positie te krijgen.
20170407_163925 al bewerkt
Big-Butt-Chanel mocht ook mee. Hoort bij het plan om haar er die extra kilo’s af te laten lopen.

Volledig opgeladen zetten we onze tocht verder richting zoonlief.
Na een week bij zijn vader kon ik niet wachten om hem terug bij me te hebben ♥

Zaterdag was de dag dat mijn bende gekken terug voltallig was. Stiefdochter- en stiefzoonlief kwamen die dag namelijk terug van een weekje bij hun moeder.

Na de lunch vertrok zoonlief voor een date met een vriendinnetje.
Maar ik mag dat blijkbaar geen ‘date’ noemen volgens hem.
Don’t worry, people, hun chaperonne van de dag: de mama van het vriendinnetje. Ze trokken samen naar de bioscoop en gingen in de late namiddag nog pizza eten.

Husband trok ondertussen met stiefzoon- en stiefdochterlief eropuit voor de boodschappen en ikzelf ging voor een loopje.

20170408_163646
Ik was ervan overtuigd dat Husband dit met opzet had meegebracht van het grootwarenhuis. Blijkt dit puur per toeval te zijn geweest. Romanticus, die vent van me.
IMG_20170408_160336_285
Want na het lopen ga ik altijd wat achterwaarts gaan bidden in de tuin.

De rest van de dag was voor wat ontspannen gescharrel in en rond het huis. Gras afrijden, opruimen, … Zulke boring huiselijke dingen dus. But I love those boring things.
Frietjesavond werd van vrijdag naar zaterdag verschoven en de rest van de avond was voor gezelligheid en gezinstijd.

Zondag sliepen we allemaal uit. En met uitslapen bedoel ik tot half 10 ofzo. Niks spectaculairs dus.

Na het ontbijt hielden de koters nog een tv-marathon en ik een blog-marathon.
Maar na de lunch was ik het beu en jaagde ik iedereen naar buiten. Veel te goed weer om binnen te blijven lummelen!

Ik ambeteerde de cavia’s nog een beetje (lees: te pletter knuffelen), snoeide de lavendel, verpotte nog wat planten en deed de was terwijl Husband ook wat in de tuin werkte en de koters pogingen ondernamen om rond ons heen te pingpongen en te voetballen.


Een zondag zoals een zondag hoort te zijn: lui, gezellig and with the people you love ♥

Blogs van de voorbije week:

kus
Je kan me ook altijd volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

3 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #31

    1. Hahaha! Jij let goed op details 😉 Na een dag poetsen begonnen er hier en daar al wat stukjes af te komen, die long lasting is volgens mij meer als je er 2 lagen op legt. En daar heb ik nu net het geduld niet voor 😀

      Like

Geef een reactie

