Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #30

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

De voorbije week werd gevuld met lente, bijhorende zon en lentekriebels. En dat was eraan te zien bij dit zootje ongeregeld. Ik rende namelijk een hoop kilometers extra bij elkaar en de eerste ijsjes waren een feit.
Meer van dat!

Maandag startte met een loopje voor bibi. Het ging geweldig goed. Ook al was het maandag.
Iets met de lente die in lucht hing denk ik 😉

1490605788494

De rest van de dag hield ik me bezig met mijn naaiprojectjes. Heel creatief en productief allemaal.

’s Avonds propten we nog een oersimpel Belgisch gerecht in de vorm van aardappelen, vis en worteltjes naar binnen en dan was het tijd voor de mannen in dit huis voor hun men’s night out.
Ze gingen namelijk naar een wedstrijd van de beloftes van de Rode Duivels tegen Malta.
Voetbalgekte ten huize Mrs. Curly.
Ik snap er nog steeds geen reet van.

20170327_190025

Terwijl de mannen zich lieten gaan in het stadion en stiefdochterlief een sleepover had bij haar beste vriendin, liet ik me gaan op mijn laptop en blogde wat zaken bij elkaar.
Good Monday it was…

Dinsdag was relax to the max.
Er stond een dagje uit met mijn ‘sister from another mister’ op de agenda.
We gingen lunchen en trokken daarna het Stadspark in om een eind weg te leuteren tegen elkaar. Zijn we heel goed in.

We installeerden ons op een dekentje en genoten van de zon op onze snoet en enkele uren ontspanning.
Meer moet da nie zijn.

20170328_132632

Tegen ’s avonds was ik al zo in a zen state of mind dat er niet teveel productiefs meer uit mijn lijf kon geperst worden.
Ik flanste dan maar een simpele tomatensoep in elkaar, mikte nog wat croque monsieurs in de oven en called it a day.

Woensdag was terug tijd voor naailes. Ondertussen werd er tijdens het naaien nog een eind weggezeurd over onze mannen en koters.
Zoals het hoort bij vrouwen/moeders.

Toen ik achteraf zoonlief ging oppikken op school, gingen we ook nog een bezoekje brengen aan de ‘schapenstal’ op zijn school. Er was namelijk een lammetje geboren. En dat moest ik natuurlijk, als grote dierenvriend, gaan bewonderen.

20170329_120238
Mama-schaap heeft duidelijk geen idee wat ermee aan te vangen…

Ik denk dat ik, in vergelijking met die koters, nog het meest doorsloeg bij het zien van dat lammetje.

Ergens in de namiddag kreeg ik een walgelijke migraine aanval. Ik voelde het tijdens de naailes al opkomen en het werd me opeens ook duidelijk waarom ik die ochtend zo kribbig was bij het opstaan. Het was dus niet mijn usual ochtendhumeur dat me parten speelde.
Stiefdochterlief zat op dat moment op een paard en ik stuurde zoonlief en stiefzoonlief dan maar even naar buiten om te gaan voetballen in de tuin zodat ik even stilte had en me in de zetel kon nestelen #loedermoeder

Na het rustmomentje en twee koters die ondertussen doorhadden dat ze me wat stilte moesten gunnen kon ik me nog net naar de badkamer slepen voor een douche. Na de te warme douchestraal een kwartier over mijn hoofd te laten lopen had ik net genoeg energie om me richting keuken te begeven en het avondeten voor te bereiden.
Zoonlief hielp me heel liefjes met groentjes snijden voor mijn homemade en volledig verse spaghettisaus.

Donderdag begon met een bezoekje aan de orthodontist voor zoonlief. 20 minuten op een bus, 10 minuten in de tandartsstoel en terug 20 minuten op een bus. En dat alles om te horen dat zijn beugel nog tot oktober mag uitblijven.
Of hoe men om de zoveel weken geld uit je zakken rolt.

Busje komt zooooo….

Soit, zoonlief had zijn paar uurtjes extra congé van school en ik mocht nog even naar zijn ubercute orthodontist staren.

De migraine van de dag ervoor was stilletjes aan aan het wegzakken en ik vond terug wat energie.
De zon was weer van de partij en ik kreeg zowaar goesting om erin te vliegen.
Ik poetste het hele huis terwijl stiefdochterlief er een extra luie dag van maakte. Een middelbare school-kind, zie je. En die hebben de laatste week voor de vakantie (net na de examens) al geen school meer. Beste tip die ik kan geven aan die offspring hier: ga in het onderwijs werken. En dan liefst in het middelbaar.
Ergens in de namiddag trok ze toch maar eens haar kont van de zetel en trok eropuit met Chanel voor een wandeling.

Ik op mijn beurt trok na schooltijd nog even naar de schapenstal voor het lammetje (dat ik ondertussen Odette genoemd heb. De directeur moet nog geïnformeerd worden. Maar hij gaat niet kunnen weigeren. Weet ik zo…) en naar de winkel met zoonlief. Met dat goede weer en al dat poetswerk van vandaag verdienden we een ijsje.

IMG_20170330_171052_070

Vrijdag ging ik terug voor een loopje. Er hing iets in de lucht die dag. Wat, weet ik niet, maar het was alleszins iets wreed goed. Ik ging voor een rondje van 20 km en kwam pas naar huis na net geen 24 km.
Of hoe een mens zo zot als een deur kan zijn.

1490956880533

Na dat loopje had ik wel voor niks nog energie (of tijd, meer dan de helft van de dag was ondertussen al gepasseerd) en spendeerde ik de rest van de dag aan administratie wegwerken en de blog.

Na school genoten we nog van wat extra tijd samen vooraleer de koters alle drie voor een week naar de ex’en vertrokken en stiefdochterlief een week op ski-reis vertrok met school.

Husband en ik brachten Odette nog een bezoekje (volgens mij wou hij mij even mijn gedachten laten verzetten nu het huis wat leeg gaat zijn de komende week), propten ons vol met frieten en zakten de rest van de avond onderuit op de bank.
Het was vrijdagavond voor iets, hè.

20170331_173831
Je vindt op mijn Instagram account het meest schattige filmpje ever van dit beest 😉
20170331_184643
Josske, de frietendief.

Zaterdag was voor yoga.
We begonnen onze dag met ons tiendubbel vouwen op onze mat. Na mijn loopje van de dag ervoor viel het me f*cking zwaar. Man, de volgende die nog eens zegt dat yoga ‘toch maar gewoon wat liggen is en toch niet moeilijk is?’ krijgt ne draai rond zijn oren van mij.

Onze yoga teacher/sister from another mister/vriendinnetje E gaf me ook nog een cadeautje: dezelfde trui als die die Husband heeft.
Gotta love the woman 😉
Werd dan ook meteen aangedaan. Favoriete trui ondertussen 😀

20170401_141558

De rest van de dag spendeerden Husband en ik in de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen. En ik doe dan nog niet eens graag boodschappen.

’s Avonds nam Husband het op hem om het avondeten klaar te maken: steak.
Da’s iets mannelijk, zeker?
Soit, het was lekker en ik heb er niks voor moeten doen.
Goed zo.

Zondag begon voor de verandering eens wat later dan we gewend zijn. Rond 10u45 schoten Husband en ik wakker. Mag ook wel eens natuurlijk.

We genoten van een rustig ontbijt en maakten ons klaar voor een loopje. Het ging niet zo goed. Althans de eerste 5 kilometertjes toch niet. Het loopje van vrijdag en de yoga sessie van zaterdag zaten nog in mijn lijf.
Soit, ik heb tenminste weer gelopen. High five voor mezelf.

1491135297998

De rest van de zondag was spanneuuuuund. Ik deed de strijk en Husband deed verder aan de verbouwingen 😀

’s Avonds waren we allebei veel te lui om nog iets deftig op tafel te toveren, dus hielden we het maar bij een omelet en croque monsieurs.
Gelukkig zijn we niet veeleisend als het op eten aankomt.
En al zeker niet als we het zelf moeten maken 😉

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

8 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #30

    1. Thanks! De ene keer lukt dat ook al wat beter dan de andere keer, hoor. Vandaag ging het bv. een pak minder goed vooruit dan ik gewend ben van mezelf. Maar ach… als we maar gelopen hebben, hè! 😉

      Like

Geef een reactie

