Overig

Lentekriebels tag

Lentekriebels tag - mrscurlyblog.wordpress.com

Jeej, lente in het land! Waarschijnlijk niemand die zo content is als ik dat die zon haar snoet weer eens toont en de thermometer eens boven de 10° gaat.
Ik kom terug vanonder mijne steen gekropen, gooi mijn dekentje van me af, smijt mijn kersenpitje ergens in een hoekje (niet te ver) en drentel door mijnen hof in de zon.
Lente, het doet wat met een mens…

Deze tag vond ik bij Zo Sammie enzo en bij Mama’s met thee. Echt lente- en zomermens dat ik ben, moest deze dus ingevuld worden 😉

  1. Wat is de eerste gedachte die bij je opkomt bij het woord ‘lente’?

Vogelgekwetter! Als dat al een woord is natuurlijk. Ik veronderstel van wel. Indien niet, dan maak ik er nu een woord van.

’s Ochtends word ik niet meer wakker in iets dat nog voelt als midden in de nacht. In plaats daarvan hoor ik van overal het gekwetter van vogels op me afkomen. Er is geen muziek zo schoon als dat. Het plaatje wordt pas helemaal compleet als ik met een kop koffie in mijn tuin kan zitten juist op het moment dat de zon opkomt, nog voor de rest van die gekken hier uit hun bed tuimelen.
Ik ben helemaal geen ochtendmens, maar dit is het enige momentje dat ik wel een ochtendmens ben. Even een zen-momentje helemaal op mijn eentje.

2. Als de lente een geur zou hebben, hoe zou die dan ruiken?

Naar vers gemaaid gras. Zeker weten.
Het moment dat iedereen zijn gras begint te maaien en alles terug begint te groeien en bloeien, is hèt moment dat de lente er is.
Het geluid van grasmachines in de verte en de geur van vers gemaaid gras roepen altijd herinneringen op van lentes en zomers uit mijn jeugd.

3. Wat is je favoriete lente nagellakkleur?

Dat zijn toch wel deze:

DSC_0325

Fris van kleur, maar toch nog sober. Ik heb het niet zo voor die fluo toestanden op mijn nagels. Al zijn de twee rechtse nog vrij fel voor mijn doen als ik die foto zo zie…

Van links naar rechts: Milkmaid van Hema, Ring a ring o’roses van Rimmel, 48 van Kiko en You R On My Mint van Catrice.

4. Wat is je favoriete lentebloem?

De camelia. Het symbool van Chanel 😀 Maar ook gewoon een super mooie bloem. Het mens had op alle gebied goede smaak.

We hebben enkele jaren geleden zo’n plant in onze tuin gezet, hopend dat het zou uitgroeien tot een big ass struik met ontelbaar veel bloemen aan… Drie jaar verder hebben we nog steeds een 50 cm hoog mini plantje met misschien 6 bloemen aan in de lente *eyeroll*
Geduld is blijkbaar een schone deugd in de natuur.

20170330_104701
Ik zit er maar 2 uur per dag naar te staren.

Maar ook lelie’s vind ik geweldig. Vooral de witte. En ze ruiken super!

5. Welke lentetrend (make-up, fashion, of beide) spreekt jou dit jaar het meest aan?

Ik doe niet aan trends volgen. Ik koop gewoon wat ik mooi vind en als dat dan juist in is, is dat leuk meegenomen.
Ik heb dus met andere woorden geen idee wat de lentetrend dit jaar is 😀

6. Wat is je favoriete lenteparfum?

Chance van Chanel. Bloemig en fris. Een echt lente- en zomergeurtje dus 😉
Een echte Chanel-freak hier.
Nu nog die bankrekening van mij overtuigen. Husband dus.

7. Houd je een lenteschoonmaak?

Wees maar zeker. Iedere maand. Tijdens ‘die periode’. Ik krijg dan altijd een vlaag van opruim- en poetswoede.
Een echte lenteschoonmaak hoef ik dus eigenlijk niet te doen, maar ik probeer toch iets in die aard te doen. Bepaalde zaken zoals de keukenkasten, herinneringendozen, kleerkasten, … eens goed uitruimen en terug sorteren worden dus sowieso een paar keer in het jaar gedaan. En dus ook een keertje ergens in de lente.
Doet me eraan denken dat ik dat binnenkort terug moet inplannen. K*t.

8. Wat is je favoriete accessoire in de lente?

Mijn zonnebril. Zeker weten. Ik kan niet zonder het ding. Het hele jaar door zit hij in mijn handtas, ik kan namelijk niet goed tegen te fel licht door mijn migraine, en vanaf de lente ziet hij al eens een keertje meer het daglicht.

DSC_0004

9. Heb je nog leuke plannen tijdens de vrije dagen?

Niet specifiek. We bekijken dat meestal op het moment zelf afhankelijk van het weer enzo. En hoe druk onze agenda’s volgepropt zijn met hobby’s voor de koters.

Alleszins een paar daagjes Disney! Daar tel ik keihard naar af. Misschien zelfs meer dan de koters. Verwacht jullie dus maar aan een sh*tload selfies op Instagram van yours truly met Miney Mouse oren op haar kop.

10. Omschrijf je favoriete lente outfit:

Ripped jeans, eenvoudige shirt en sneakers.
Comfy, casual en met verluchtingsgaten 😀

20160715_082202

 

En nu: hop, op naar nog veel mooie lentedagen! Met veel ‘ge-aperitief’ en ijsjes eten 😉

IMG_20170330_171052_070

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “Lentekriebels tag

Geef een reactie

