Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #29

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com

Weer een week achter de rug! En deze stond vooral in het teken van zoonliefs tiende verjaardag (wij maken daar een verjaardagsWEEK van 😉 ) en veel kilometertjes vreten.

Maandag begon moe. Dat is wat een maandag met je doet namelijk.
Ik fixte de kringen onder mijn ogen en poetste de maandag weg. Het koterdomein had een grondige beurt nodig.

IMG_20170320_091353_159

In de namiddag blogde ik nog wat en na schooltijd bakten zoonlief en ik een chocolade- en een speculaascake om de dag erna mee te nemen naar school als traktatie voor zijn verjaardag.
Something went terribly wrong, want dit is hoe mijn keuken eruitzag:

20170320_171332

Als de koters jarig zijn mogen ze altijd kiezen wat we die dag eten. ’s Avonds flanste ik dan ook zoonliefs lievelingsgerecht, vleesbrood met kriekjes, in elkaar.
Het kind heeft smaak.

Dinsdag begon met een loopje.
Het was vollen bak genieten. Het weer was zalig en mijn tempo zat goed.
Geen smartphone mee, geen muziek, … gewoon een uur puur natuur.

IMG_20170321_110729_429

De rest van de dag naaide ik weg. Met mijn naaimachine welteverstaan.
Ik werkte de schoudertas voor het dochtertje van een kennis af.
Ik draag dus niet alleen ananassen op mijn hoofd, ik maak er ook schoudertassen van.

IMG_20170321_171019_744

Na schooltijd aten we de leftovers van maandag op en vertrok Husband naar de Italiaanse les.
En terwijl hij zwoegde op het Italiaans, zwoegde ik op Chanel. Het beest had weer nood aan een douche.

Met het vroege avondeten hadden zoonlief en ik wel nog wat extra tijd om te luieren. Daar maken we dan ook altijd gebruik van.
We nestelden ons in de zetel en genoten van de stilte terwijl we beiden wat aan het lezen gingen.

20170321_195741

Woensdag was het weer tijd voor naailes. Na twee weken afwezigheid had ik wat werk in te halen.

’s Middags trokken zoonlief en ik nog even de stad in. Hij moest een nieuwe pas hebben en ik moest nog wat winkels doen.
Aangezien hij flink was geweest tijdens het winkelen en ik in het stadhuis verdienden we beiden een Luikse wafel en een koffiepauze.
Living the good life…

20170322_151621

…tot aan de voetbaltraining that is. Husband moest die avond doorwerken, dus was het over- en weer rijden voor mezelf.
Met al dat over- en weer gefiets (zoonlief naar de training brengen, terug naar huis, zoonlief afhalen, terug naar huis) kwam ik die dag aan een twintigtal kilometers op de fiets.
Klein detail: ik hààt fietsen.
Echt.

Terwijl zoonlief alles van zichzelf gaf tijdens de voetbaltraining, gaf ik alles van mezelf aan mijn strijkplank.
Had ik dat ook weer achter de rug.

We propten nog wat worstenbroodjes met spinazie en kaas. binnen en nadat zoonlief netjes was ingestopt nestelde ik me in de zetel voor een avondje KUWTK.

Donderdag  begon met een overstroming. De sifon van de lavabo in de koterbadkamer was losgekomen net op het moment dat zoonlief besloot een twintig minuten durend handwasje te doen.
Mocht ik nog voor schooltijd een zwembad aan water uit die badkamer scheppen.

Het was duidelijk een voorbode van hoe de rest van de dag zou gaan…

Na het lavabo-fiasco en zoonlief afgezet te hebben op school, trok ik eropuit voor een loopje. Twintig kilometertjes. Goed zo.
Iets minder goed was dat het f*cking lastig was met die wind. Volgens mij heb ik een 17-tal km de wind tegen gehad.
Keiharde wind.

IMG_20170323_121530_633

Soit, uiteindelijk heb ik het toch weer gedaan. Schouderklopje voor mezelf.

’s Middags deed ik nog een verwoede poging om Chanel’s haar goed te doorborstelen. Het beest zag er weer stralend uit achteraf.
Mag ook wel, ik heb er verdorie meer dan twee uren borstelwerk aan gehad.

Husband kwam die dag ook iets vroeger thuis dan verwacht en zo konden we nog genieten van een vroege relaxte avond.

Ik maakte nog een pasta met spinazie en ricotta en de rest van de dag was voor niks doen.
Goed zo.

Vrijdag was boring as hell.
Poetsen, poetsen en nog eens poetsen.
Geen enkele foto dan ook van vrijdag. Oops.

Na schooltijd waren we terug compleet. Stiefdochter- en stiefzoonlief kwamen terug naar huis voor een weekje. Vrijdagavond werd dus gezellig ingezet met een vol huis.
Dat naar frietjes rook.
Vrijdagavond is hier frietjesavond 😉

Ik maakte ook nog een honderdtal gehaktballen voor de dag erna. Zaterdag was voor feesten met de familie en wat is er dan lekkerder dan ballekes in de tomatensaus, right?
Ik kon tegen het einde van de vrijdag wel geen ballekes meer zien.
Geen enkel balleke.

Zaterdag was vroeeeeeg. Zoonlief had namelijk een vroege voetbalwedstrijd. Nog mensen die zo af en toe een diepe haat tegenover voetbal voelen?

Husband nam het voetbalgebeuren op zich terwijl ik het huis in orde maakte voor het feestje die middag.

Om iets na twaalf vielen mijn schoonouders binnen, gevolgd door la mamma en broerlief.
We propten ons vol met ballekes in de tomatensaus en frietjes en daarna was het alweer tijd voor een stuk taart.
En als ik zeg ‘proppen’, dan bedoel ik ook proppen. Geen enkele die nog rechtop kon staan achteraf.

We kwebbelden de rest van de dag weg en genoten van elkaars gezelschap.

Zoonlief kotste nog eens de tafel onder en dan zat de dag er alweer op.
Good day it was.
Buiten het gekots dan.

Zondag was lazy as hell. We sliepen ons alle vijf uit en hingen zo lang mogelijk rond in pyjama.

Ergens na het middaguur besloten we dat het genoeg was geweest en kregen Husband en ik een lichte vorm van opruimwoede.
Met de nadruk op licht.

We ruimden wat toestanden op die al lang op het to do-lijstje stonden en konden de koters ervan overtuigen ook een beetje te helpen.
Unicum.

Ik werkte nog wat zaken uit voor de blog, er werd genoten van het lentezonnetje in de tuin en voor we het wisten hingen we alweer scheef in pyjama.
Hartjes voor zulke dagen ♥

Blogs van de voorbije week:

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

3 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #29

  1. Handsome mom & kid! Hmm speculaascake, klinkt heel goed. Ik ben heel benieuwd wat een vleesbrood precies is.
    De taart ziet er echt te gaaf uit. Knap werk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

