Recepten

Chili con carne

Chili con carne - mrscurlyblog.wordpress.com

We loooooove Mexican food!
Het feit dat die overdosis bonen iedere keer wat op onze darmen werkt nemen we er maar voor lief bij.
En al zeker voor dit gerecht 😉

Daarbovenop is het nog eens eenvoudig te maken èn smaakt het nog des te beter als je hem een dag op voorhand hebt gemaakt. Hoppa, werk uitgespaard op de dag zelf!

Alle eer gaat naar de collega van Husband. Via hem kom ik aan dit recept. Dat ondertussen al helemaal vooraan in mijn receptenmap zit 😉

Wat hebben we nodig voor 4 à 5 personen?
  • 750 gr gehakt
  • 4 uien (grof gesneden)
  • 4 à 5 teentjes look (geperst)
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 1 blik tomatenstukken (400 gr.)
  • 2 blikjes maïs (uitgelekt)
  • 1 blik witte bonen in tomatensaus (ong. 400 gr.)
  • 2 blikken rode bonen (ong. 400 gr. per blik)
  • half zakje Burrito kruiden (Santa Maria)
  • half zakje chili con carne kruiden (Santa Maria)
  • gemalen Emmentaler kaas (om er achteraf over te strooien. Omnomnom)
Hoe maken we het?
  • Bak de uien een vijftal minuutjes in wat olijfolie (of andere vetstof. Whatever suits you 😉 )
  • Doe er het gehakt bij en bak dit rul. In mini kleine brokjes dus.
  • Als het gehakt gaar is meng je er de tomatenpuree onder en voeg je er de tomatenstukken, look, bonen en de maïs aan toe.
    Indien de mengeling een beetje droog is kan je er ook een beetje water bij doen.
  • Mik alle kruiden er ook maar ineens bij 😉
  • Laat nu de hele boel een vijftiental minuutjes sudderen. Af en toe wel eens roeren. Nu ook niet te lui zijn, hè.

Je kan hem meteen opeten met wat rijst of brood. Of je laat hem een nacht staan en eet hem de dag erna op.
Hier kunnen we de verleiding niet weerstaan. Eens dit klaar is, is binnen het half uur de hele pan uitgelikt.

Smakelijk!

Het receptje printklaar 😉 : Chili con carne

DSC_0304DSC_0306

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin!

3 gedachten over “Chili con carne

  1. Ik vind zo lekker alleen mijn man en kinderen niet 😦 daarom eet ik het ook niet zo vaak. Als ik het eet dan is het aardappelpuree maar met rijst lijkt het mij ook heerlijk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

