Overig

Furry friend tag

Furry friend tag - mrscurlyblog.wordpress.com

Iedereen die me kent of me volgt, zij het via de blog of via IG (high five, you guys!), weet dat er hier een fluffy beest in huis rondloopt.
En dat dat fluffy beest een nogal grote rol speelt in mijn leven. She’s my favourite bitch to bitch to.
En zij vindt het ook niet erg als ik 25 strikjes in haar haar draai. Die koters willen dat al lang niet meer…

Tijd dus om de Furry friend tag in te vullen die ik vond bij Suszie!
Diva Chanel deserves her 15 minutes of fame.

Wat is de naam van je huisdier?

Chanel dus 😉
Maar keizerin Chanel is ook goed.

Wat voor dier is het en wat voor ras?

Een giraf.
De foto heeft het al verraden, ze is dus een hond. Al heb ik ergens een vermoeden dat ze half yeti is.
Chanel is een Tibetaanse Terriër. Wat eigenlijk niet helemaal correct is, aangezien ze geen enkele karaktereigenschap heeft van een terriër, maar des te meer van een herdershond. De benaming geeft al gauw eens misverstanden.

Hoe lang heb je je huisdier al?

Even denken… Husband en ik vieren in mei onze zesde huwelijksverjaardag en we zijn haar een maand later bij de fokker gaan halen. Zes jaar dus 😀

226160_10150292161458609_1706187_n
Toen al capsones…
Hoe heb je je huisdier gekregen?

Ik had een hond toen Husband en ik elkaar leerden kennen, maar die hebben we jammer genoeg moeten laten inslapen. Na een periode van rouwen was ik terug klaar om één of ander gek beest in mijn leven toe te laten. Dat was eigenlijk sowieso het plan, ik kan me gewoon geen leven zonder hond voorstellen. Ik heb ook nooit iets anders gekend dan honden in huis 🙂 Het was alleen maar een kwestie van tijd.

Ik wilde aanvankelijk een Border Collie of een Australische herdershond, maar toen we de hond zagen van de eigenaars van de B&B (die hadden ook een Tibetaan) waar we onze huwelijksnacht hebben doorgebracht waren we allebei toch wel verliefd op het ras.
Na wat opzoek- en denkwerk vonden we een fokker en een maand later hadden we ons meisje.

Hoe oud is je huisdier?

14 april wordt ze 6 jaar.
Ze is nu al aan het oefenen op het uitblazen van de kaarsjes.

Wat zijn een paar gekke dingetjes over de persoonlijkheid van je huisdier?

Euh… ze is mega lui. Echt. Je kent geen luiere hond dan Chanel. Af en toe heeft ze een zotte bui, die welgeteld 10 minuten duurt, en daar moet ze dan 3 uren van herstellen.
Jezus, het beest is nog erger dan ik.

En eigenlijk is ze een beetje dom, maar zeg het niet tegen haar, hè 😉 Ze kan vanalles (zitten, liggen, op haar rug draaien, high five, …), maar soms lijkt het alsof ze de meest eenvoudige dingen gewoon niet begrijpt. Ook al weet je dat ze het kent. En dan zit ze je ook nog eens aan te staren met een ‘testbeeld-blik’.

DSC_0276
Lazy ass b*tch.

Oh! Ze kan tegenspreken. No sh*t.
Inderdaad, niet alleen de koters, maar ook de hond trekt zich geen reet aan van wat ik te zeggen heb.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat ze moet ophouden met iets, gaat ze zitten en begint ze geluiden te maken die tussen ‘grommen’ (klinkt gemeen, maar het is niet van de gemene soort :D), blaffen en janken inhangen.
Ware discussies voer ik met dat beest.

Ze kan ook al eens jaloers zijn. Ze is dan ook echt een mama’s meisje 😀 Zitten Husband en ik ’s avonds in de zetel en staat hij op om iets in de keuken te halen is ze er als de kippen bij om zijn plaats in te nemen en zich tegen me aan te nestelen.
Meestal werpt ze hem dan nog eens een ‘Step away. She’s mine!’-blik toe.

20160302_142625

Wat betekent de relatie met je huisdier voor je? 

Heel veel. Ik ben thuisblijfmama, wat ook wil zeggen dat ik vaak alleen thuis ben terwijl Husband gaan werken is en de koters op de schoolbanken zitten. Chanel is dan mijn gezelschap.
Voel ik me minder goed, verdrietig of heb ik een slechte dag… het beest voelt het aan. Ze gaat dan net iets meer achter me aanlopen en net iets meer knuffels en aandacht vragen.

20161110_124119
Top knot crew.
Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdier?

De eerste is niet echt een herinnering van mijzelf, maar van Husband. Toen we ze net hadden en ze nog moest leren wandelen aan de leiband, ging Husband er eens een toertje mee doen terwijl ik op het werk zat.
De helft van de tijd heeft Husband tegen een mini-hond aan een roze leiband staan leuteren die op d’r kont zat en geen stap meer wou zetten. Uiteindelijk heeft hij de wandeling verder gezet met Chanel… op zijn arm.

En de eerste keer dat we ze meenamen op reis. Ze was toen nog maar enkele maanden oud en was nog zo klein dat ze zo goed als de hele rit naar Frankrijk op het dashboard (in die uitsparing voor zonnebrillen etc.) van de auto heeft geslapen 😀

Wat zijn de koosnaampjes die je hebt voor je huisdier?

Chantal. Een vriend van ons kwam daar ooit mee aanzetten en sindsdien gebruiken we dit soms. Heel vreemd, maar ze weet meteen dat we het tegen haar hebben 😀

MabelleChanel wordt ook gebruikt. En uitgesproken zoals ik het schrijf: allemaal aan elkaar.

Maar ook klein mormel. Als ze weer niet uit de buurt van de vaatwas kan blijven terwijl ik hem aan het inladen ben.

En trut. Als ze, nadat ik haar tien keer op haar donder heb gegeven, nog steeds rond die vaatwas drentelt.

Maar meestal is het MEISJEUUUUUHHHHHHH!!!!!!
En dat wordt inderdaad… in baby voice gekweeld.

DSC_0252

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

3 gedachten over “Furry friend tag

Geef een reactie

