Interieur & DIY

Verandering in het interieur. Weeral.

Verandering in het interieur.Weeral. - mrscurlyblog.wordpress.com

Ik wissel graag in ons interieur. Ik schuif graag met kleine zaken zoals decoratie en verander nogal eens graag het kleur op de muren.
Allemaal om Husband te irriteren. Volgens hem dan toch.
De grotere stukken, daar blijf ik over het algemeen vrij lang af.
VRIJ lang.
Niet altijd.
Een mens moet wat met zijn tijd natuurlijk.

Zo hadden we hier al een tijdje oude stoelen die we in het wit hadden laten steken en waarvan we de zitting en rugleuning hadden laten overtrekken met grijs linnen. Oud wordt nieuw, zo van die toestanden.
Walgelijk dure mormels.
En stoelen met een linnen zitting is geen goede combo met drie koters en Josske, the crazy cockatiel, die hier regelmatig rondfladdert.
Trust me.
Maar toentertijd vond ik ze prachtig. En wou ik ze. Keihard.
Ze pasten al die tijd wel heel mooi in ons vrij landelijk interieur.
Maar mensen veranderen. En hun stijl met hen.

Ondertussen ben ik van het landelijke afgestapt. Ik vind het nog altijd geweldig gezellig, daar niet van. Maar in iemand anders zijn huis, dat dan weer wel. In onze woning vond ik het nogal snel rommelig lijken. En al die landelijke zaken hebben allemaal nogal veel ‘frullekes’ waar immens veel stof blijft tussen zitten. En aangezien ik volledig voor een goed georganiseerd en efficiënt huishouden ben, moesten die frullekes er maar uit.
En ook een beetje omdat ik lui ben.

Nu ben ik helemaal voor het iets strakkere gevallen. Licht, lucht en zo weinig mogelijk brol is tegenwoordig mijn motto als het op ons interieur aankomt.
De muren werden in lichtblauw gestoken in plaats van het donkere taupe. Logge kasten werden gewoon buiten gekegeld en er werd grondig geselecteerd in de decoratie.
Maar met de verandering in het geheel van ons interieur bleven wel onze eetkamerstoelen wat rond die tafel zweven.
Die mik je niet zomaar buiten als je er zoveel geld hebt tegen gegooid (en er maanden achter hebt gezeurd. Sorry, Husband).
We besloten ze dan maar online te verkopen. Misschien dat we er iemand anders toch nog een plezier mee konden doen (iemand zonder drie wild-vretende koters en gekke valkparkieten). En met dat geld kochten wij gewoon nieuwe.
Win/win.

Enkele weken later gingen ze de deur uit. Jeej!
En kon ik op jacht naar nieuwe eetkamerstoelen. Die wèl bij ons nieuwe interieur zouden passen.
En die comfortabel zitten, want de eettafel is namelijk ook mijn ‘bureau’.
En waar ik geen 56 handdoeken moest op leggen ter bescherming van de linnen zittingen. (Ja. Echt. Handdoeken.)
Veeleisend ben ik dus niet, hè.

Ik zocht. En ik vond.
Ondertussen staan ze hier sinds vorige week en ik ben er nog steeds smoorverliefd op.
Geen handdoekjes meer zeulen, ze zitten zalig en ze passen perfect in ons interieur.
Ik ben een gelukkig vrouwmens.

Aan de ene kant gingen we voor een zitbank uit Ikea. Dat is de kant waar de twee grootste varkens, zoonlief en stiefzoonlief, altijd zitten.
Wat kan je dan beter zetten dan een zitbank? Niks. Inderdaad.
Je neemt het ding gewoon af met een vochtige doek en is het echt hopeloos geworden, ga je erover met een verfkwast.

DSC_0281

Aan de andere kant, waar stiefdochterlief en Husband altijd zitten, kwamen er twee Scandi Style stoelen.
Zij kunnen ondertussen al iets netter eten, vandaar…

DSC_0293

And then there’s good old me… Ik eet namelijk heel netjes *ahum*. Maar bovenal, ik wil al jaren zo’n ‘ghost chair’. Je weet wel, zo’n doorschijnend ding. Ik vind dat namelijk geweldig. Nu was dus mijn kans.
And boy, did I get it! 😀
Dit was een stoel waar ik geen compromissen over sloot. Hij moest en zou er komen.
En behold, hij staat er 😀
Every queen needs a throne, right?

DSC_0296

Husband’s eerste vraag was ‘Je gaat binnen drie jaar toch niet weer andere willen, hè?!’
Hij mag op beide oortjes slapen. Deze gaan nergens heen.
Die zetel daarentegen…. 😉

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

13 gedachten over “Verandering in het interieur. Weeral.

  1. Ik vind het heel mooi! Ik wil ook nieuwe eetstoelen maar ik haat zoeken…Ik wil in het voorjaar ook het een en ander veranderen hier. Verder ben ik heel slecht met interieur dingen. Ik wil een styliste inhuren 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Ooooooh, fancy nancy! 😀 Hahaha! Met styliste en al… 😀 Lijkt me lekker makkelijk: kan je zeggen wat je leuk vindt en zij moet maar zoeken. I like the thought of that… 😉

      Like

  2. Hihi, je troon is prachtig! De andere stoelen vind ik ook geweldig, helemaal mijn ding ook maar Tommy vind ze niet zo. En ik moet zeggen dat we ze beide niet super lekker vonden zitten, de varianten die wij hebben geprobeerd dan. Daar zat geen kussen in en die heeft mijn kont gewoon nodig.

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks! 😉
      Ze hebben inderdaad best wel een kussen nodig. Ligt niet aan je kont, hoor. Wij hebben dan ook perfecte konten 😀
      Mèt kussen zitten ze za-lig! Nu nog Tommy overtuigen 😉

      Like

Geef een reactie

