Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #27

We survived the week(end)! - photo diary - mrscurlyblog.wordpress.com (1)

De voorbije week was gevuld met regen, drets en modder.
Maar daar komt deze week verandering in! Jeej!
Wat we de voorbije week, buiten door de regen ploeteren, nog hebben uitgespookt, lees je hieronder 😉

Maandag was een maandag zoals er zoveel maandagen zijn.
Nogal veel maandag in de voorbije zin… Soit.
Ik poetste het koterdomein (bovenverdieping dus) en pleegde een aanslag op de strijkmand.

Na schooltijd trokken zoonlief en ik naar de brollenwinkel der brollenwinkels: de Action 😀
Ik noem het misschien wel brollenwinkel, maar het ding blijft een onmetelijke aantrekkingskracht op me hebben. Ik vind er wel altijd iets dat ik wil hebben. Niet altijd even goed voor onze portemonnee, wel altijd goed voor de economie en de lokale arbeidsmarkt 😀
We kochten er snoepjes om zoonliefs piñata mee te vullen voor zijn verjaardagsfeestje, photo booth props en wat versiering voor het huis.
Dat kleine monster van me wordt op 19 maart namelijk 10 jaar en woensdag hadden we zijn verjaardagsfeestje voor enkele klasgenootjes. Moeder moet dan altijd volledig loss gaan natuurlijk.

’s Avonds maakte ik nog een op en top Belgisch avondmaal (worst met aardappelen en appelmoes) en sloten we een rustige maandag af op de bank…

Dinsdag begon met een loopje. Dat niet zo geweldig goed ging. Mijn rechterenkel en linker scheenbeen spelen mij een beetje parten de laatste tijd. Het feit dat ik al meer dan 1000 km met mijn schoenen heb gelopen zal er wel iets mee te maken hebben. Vol-le-dig platgelopen die schoenen. Dringend eens een shopdagje inplannen dus.
Ik liep toch maar netjes terug 10 km samen.

1488881564021

De rest van de dag was voor bloggen, Chanel borstelen en een cadeautje in elkaar knutselen voor Husband’s petekindje.

Na schooltijd versierden zoonlief en ik samen nog het huis. Nog 1 nachtje slapen! 😀

’s Avonds maakte ik verse pompoensoep en daarna trok Husband er nog op uit voor zijn Italiaanse les.
Ondertussen zakte ik onderuit voor een avondje KUWTK.

Woensdag was het dan zover! Een druk dagje voor de boeg. Maar wat voor een dag 😀
Eerst mochten we een ochtend meevolgen in zoonliefs klas, het was namelijk openklasdag.

20170308_085556.jpg

Ik had geen idee dat een kind van mij zo flink kon zijn… *trots*

Na school sleepten we 3 vriendjes mee naar huis en propten we hen vol met pannenkoeken. Allemaal verantwoorde voeding enzo.

20170308_122326

Nadat ze alle 4 lichtjes aan het trippen gingen op hun overdosis suiker maakten we ons klaar om naar de bioscoop te gaan.
La mamma was ondertussen ook toegekomen dus het werd een gezellige bende. Of de rest van de bioscoopbezoekers dat ook vonden, dat is maar de vraag…

20170308_135904

We duwden bij iedereen wat snoep, chips en nacho’s in hun handen (ook bij onszelf. Hahaha!) en installeerden ons voor Sing!.
Aanrader. Dat ik het gezegd heb. Mega grappig. Ik ging er volledig in op.
Oh ja, die koters ook trouwens 😉

Na de film begon ook hun suikergehalte wat uit te werken. Vind ik namelijk niet ok tijdens een verjaardagsfeestje.
We trokken terug richting thuis voor wat piñata-geweld en een dosis suiker.
Volgens mij haten die ouders mij echt nu.

20170308_164708

Er werden die namiddag ook nog een paar dozen voor me afgeleverd:

20170308_171610

… en nadat zoonliefs vriendjes netjes (en completely mental) werden opgepikt door hun ouders en hijzelf naar de voetbaltraining was vertrokken, begon Husband aan het in elkaar steken van de inhoud van die dozen.

With a little help from la mamma…

Jeej! Het waren mijn nieuwe eetkamerstoelen die geleverd waren! Ondertussen staan ze al een paar dagen in de eetkamer en I still couldn’t be happier! 😉

Die dag was ook nog internationale vrouwendag. Dat vierde ik door gewoon mezelf te zijn (Boom!) en stil te staan bij één van mijn favoriete quotes:

1488962656481

… maar eerlijk? We zouden er gerust meer dan eens per jaar bij mogen stilstaan 😉

De rest van de avond hingen we allemaal een beetje murw tegen elkaar aan, doodop van een vermoeiende, maar super leuke, dag.

Donderdag was terug voor lopen.
Ik ging voor ‘ne groten toer’. Dat is richting de 20 km dus.
Net zoals dinsdag, ging het deze keer ook niet zo goed. Damn…

1489056234063.png

Soit, ik ben alleszins super blij met mijn gemiddelde hartslag. Die zat namelijk wel heel goed.

De rest van de dag vulde ik met naaien…

IMG_20170309_144403
Dit is zo’n omkeerbare schoudertas waar ik moeilijk afscheid van ga kunnen nemen… In love met deze stofjes.

’s Avonds maakt ik nog een pasta met feta kaas en viel ik in slaap in de zetel.
Rock n’ roll.

Vrijdag begon met zon! Za-lig! Er is zo goed als niks dat me zoveel energie kan geven als de zon zien binnenvallen van zodra ik die rolluiken opentrek ’s ochtends. Echt genieten is dat, als je die lente dichter en dichter voelt komen.

20170310_081555

Het enige nadeel van zoveel zon in huis, is dat je ook al het stof ziet liggen. *zucht*
Dat werd dus grondig poetsen die dag.

Ik kwam ondertussen op het lumineuze idee om Josske, onze crazy cockatiel, te laten uitvliegen terwijl ik aan het poetsen was, want het beest zat zo happy te kwetteren, babbelen en zingen in zijn kooi.
Waar ik natuurlijk geen rekening mee had gehouden is dat die kleine rotzak helemaal geen zin meer ging hebben om terug IN zijn kooi te gaan achteraf.
De helft van de tijd dat ik aan het ‘poetsen’ was, zat ik in realiteit dat beest dus op te jagen.

20170310_112204
Zie hem daar zelfingenomen zitten…

Uiteindelijk raakte het beest terug IN zijn kooi en het huis gepoetst en was het alweer tijd voor alle drie de koters om terug huiswaarts te keren. Vanaf vrijdagavond waren we terug met vijf in plaats van met drie.
Dat werd genieten in het kwadraat van de tijd samen en dat vieren we hier altijd met frietjesavond op vrijdag 😉

Zaterdag begon onmenselijk vroeg. Zoonlief had namelijk een voetbalwedstrijd op verplaatsing.
Hij amuseerde zich op het veld en wij amuseerden ons aan de zijlijn in de zon.
Ik kon zowaar mijn zonnebril opzetten.

’s Middags trokken we nog richting Decathlon. Er moest dringend geshopt worden voor nieuwe loopschoenen. Mijn laatste loopjes lieten me goed weten dat ik dringend nood had aan nieuwe schoenen of anders ging ik richting blessures door versleten schoenen.
En dat wil dan zeggen dat ik enkele weken out zou zijn. En dat wil niemand meemaken. Ik word knettergek als ik een paar weken niet kan lopen.

Uiteindelijk keerde ik huiswaarts met drie paar schoenen.
Geld moet rollen enzo. *Ahum*
Er werd een paar gekocht voor long distance loopjes, een paar voor short distance loopjes en die zwarte? Die zijn gewoon omdat ik ze zo mooi vond. Ik vind sneakers namelijk heel leuk staan onder een skinny jeans en een lederen jasje 😉

20170311_165737

Shoppen is mega vermoeiend, dus na thuiskomst deed ik niet veel meer dan mijn nagels lakken en mij douchen terwijl de koters de buurt nog wat terroriseerden met hun gebrul tijdens het buitenspelen en Husband voor de verandering eens voor het avondeten zorgde: pasta met spinazie en ricotta.

’s Avonds werd ook nog het stuk over yours truly op (click, click, click! →) Mom runs the city gepubliceerd!
Very honoured to be a member of this kick ass woman’s gang 😀

IMG_20170312_103322_832

Zondag begon terug mega vroeg. Het wekker-lot is ons niet goed gezind de laatste tijd…
We moesten namelijk ten laatste om 12 uur in West-Vlaanderen zijn voor het verjaardagsfeestje van Husband’s petekindje.

Ik plamuurde wat aan mijn gezicht in de hoop er iets van te maken (in which I failed), plofte wat wax in Husband’s haar en in dat van de koters en we konden vertrekken.

Altijd gezellig met onze koters in de auto: op een schermke kijken… *eyeroll*
Verklaring voor dat frangipanneke: ik had me overslapen, dat was dus mijn ontbijt. Don’t judge.

We spendeerden de rest van de dag bij mijn schoonzusje en haar zevenkoppig gezin (yep, ze heeft 5 kindjes. Respect, mens. RESPECT! ♥) en genoten keihard van spelende koters, een overload food (it runs in the family… ook bij hen ROL je buiten), quality time met loved ones en gewoon… genieten…
Meer moet da nie zijn.
Het leven kan simpel zijn 😉
Dat noem ik ne keer de week wreed goed afsluiten…

20170312_141229
Trampoline-leute: sokken in de vuilbak en minstens 1 schoen kwijt. 

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

6 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #27

  1. Hoe meer er wordt stilgestaan bij bepaalde groepen mensen, des te meer druk je die groep in een bepaald hokje. Vind ik. Dus op zich Internationale Vrouwendag ok, maar zelf ben ik daar niet zo mee bezig. Toch ook gek dat er geen ‘mannendag’ is…
    Vandaag is het overigens Dag tegen Politiegeweld, Dag van het Consumentenrecht en Dag van de Sociaal Werker. Het is maar dat je het weet 😉

    Like

    1. Van mij mag het alle dagen vrouwen- èn mannendag zijn. Maakt me eigenlijk helemaal niet uit. Moest het mannendag geweest zijn, ik had er ook bij stil gestaan 😉
      Trouwens, vorige week was het internationale blowjob-day. Mannendag genoeg lijkt me 😀

      Like

Geef een reactie

