Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #26

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

De krokusvakantie zit er alweer op. We zijn weer een beetje uitgerust.
Terug klaar om erin te vliegen en wederom een slaaptekort op te bouwen.
Jeej!

Maandag begon rustig.
Ik startte de week met een loopje samen met Husband. Het was duidelijk dat ik mijn ‘kalmeerpilleke’ (Husband dus) bij me had. Mijn hartslag zat volledig goed.
Dat van hem iets minder.
Eigen schuld, moet ie maar minder achter mij aanlopen met zicht op mijn kont.

1488190585867

Achteraf flansten hij en stiefzoonlief een nieuw diy-projectje in elkaar: onze tijdschriftenstandaard, en werkte ik nog wat dingen uit voor de blog en rommelde nog wat aan in huis.

dsc_0306

’s Avonds maakte ik nog vegetarisch gevulde paprika’s – mexican style en ploften we voor de rest van de tijd op de bank.
Rustige start van de week.
Goed zo.

Dinsdag trokken we eropuit. Ik had een shop-lijstje van jewelste en had geen zin om het alleen te doen. Husband en koters werden dus meegesleept.
Niet geheel tegen hun zin, want ze werden getrakteerd op koffie en snoep tussendoor.
Omkopen, nog steeds de beste opvoedmethode.
Ook van echtgenoten.

20170228_154023

Er werden snoepen gekocht, een piñata voor zoonliefs verjaardagsfeestje, naaigerei, loopspulletjes en nieuwe nagellakjes.

 

Na thuiskomst maakte ik wat nu al de geschiedenis ingaat als het meest eenvoudige gerecht ooit: een pastagerecht dat je volledig klaarmaakt in maar één pot.
Het gerecht waar we allemaal op zaten te wachten dus.
Wordt binnenkort gedeeld 😉

Woensdag ging ik weer voor een loopje.
Alhoewel, die verkleinvorm mag je weglaten. Ik liep namelijk weer een stukje verder. 20.24 km om precies te zijn.
Ik voel die halve marathon dichter en dichter komen.
Het weer zat me goed mee die dag: fris en af en toe regen.
Lichtjes gek zijn helpt ook natuurlijk.

1488365746878

Terwijl ik me de benen vanonder mijn lijf liep kwam er iemand onze oude eetkamerstoelen ophalen. Ons interieur is ondertussen al voor de 689ste keer veranderd en daar horen nu dus nieuwe stoelen bij. Maar eerst moesten die oude buiten.
Ik mag de komende tijd dus volledig los gaan op het webshoppen voor eetkamerstoelen.
I love my life.

Maar eerst nog even op ongemakkelijke klapstoeltjes zitten…

20170301_121422

In de namiddag ging Husband ook nog eens voor een loopje met big-butt-Chanel.
Hij om weer in het ritme van het lopen te komen. Zij om haar dikke kont kwijt te spelen.
Win/win.

20170301_154432

Er werden nog spelletjes gespeeld met stiefdochter- en stiefzoonlief en voor we het wisten was het alweer tijd om ook hen weer te moeten uitzwaaien voor de rest van de vakantie.
Het lege nest-syndroom mocht terug beginnen.

We sloten de dag af met de leftovers van de dag ervoor en wat KUWTK-bingewatchen.
Ik krijg haast medelijden met Husband.

Donderdag begon f*cking vroeg.
Husband moest om kwart na 6 al vertrekken naar het werk en ik was zo dom om de avond ervoor te zeggen ‘Maak me maar wakker zodat we samen nog een koffie’tje kunnen drinken! Ocharme, anders zit g’hier zo alleen….’
I knew I was gonna regret that…

Nadat ik Husband had uitgezwaaid installeerde ik me met mijn ontbijt in de zetel en staarde nog wat tv.
Hé, ’t is voor mij ook congé.

20170302_063158

De rest van de dag vulde ik met naaien…

Bij thuiskomst van Husband was ik daar nog volop mee bezig en leek het wel alsof er een stoffenwinkel was ontploft in onze eetkamer.
Terwijl ik dan maar de aftermath opruimde begon Husband alvast aan het avondeten: een lekkere, maar eenvoudige maaltijdsalade.

Vrijdag was poetsdag. Maar niet nadat ik eerst nog wat kilometertjes had gevreten.
Ik rende braafjes net geen 13 km. Het was ook de eerste keer dat ik met muziek liep.
Bevindingen: The Peppers zijn goed voor mijn hartslag en mijn rechteroor is groter dan mijn linkeroor.

1488532234003

Daarna stortte ik me op het huishouden.
Uren (echt uuuuuuuuren) later was het huis ontdaan van ieder beetje stof en vuil en konden we onze konten installeren voor onze traditionele frietjesavond op vrijdagavond.
I love those Friday nights.

Ontspanning ten top de dag erna, op zaterdag. Die avond moesten we naar een trouwfeest, dat wil dus zeggen: al rond het middaguur mijn haar uitspoelen and hope for the best.
Girls with curly hair will understand…

Het wil ook zeggen dat ik niet veel andere dingen kan doen die dag. Toch geen dingen waar ik de deur voor uit moet met mijn kleddernatte haar.

We slurpten liters koffie in de voormiddag, Husband deed de boodschapjes (en irriteerde me mateloos om 5 minuten later al naar me te telefoneren met de vraag hoeveel pasta ik nu eigenlijk nodig had, terwijl ik met 1 been nog in de douche stond. Married life…), ik werkte vanalles uit voor de blog, deed mijn nagels en begon uiteindelijk aan de voorbereidingen voor het feest die avond.
Lees: plamuur- en metselwerk aan mijn façade.

20170304_101511
This pretty much sums up our marriage… of hoe je bekers jou beter kennen dan jij jezelf.
20170304_164645
Heavy case of plamuur- en schilderwerken going on.

Kortom, ik deed zo goed als geen reet die dag.
Goed zo.

’s Avonds was voor feesten! We gingen naar het trouwfeest van een vriend van Husband die met zijn partner trouwde.
Wreed plezant.
Kan ook niet anders, want we kropen pas rond half 5 richting ons bed.

20170304_182326

‘Next to normal’. Volledig. That would be me.

Zondag begon dus wat later dan anders… Rond 11 uur vonden we het welletjes en kropen we van ons bed richting de keuken. Feeling old as f*ck. Zal ons leren om tot ver na onze bedtijd te feesten.

Husband besloot nog wat verder lawaai te maken boven (lees: verder verbouwen) en ik werkte nog wat administratie weg en blogde nog wat.
Meer dan dat zat er dan ook niet in met dat grijze pisweer…

20170305_131931

En dan was het alweer tijd voor onze tour de Belgique. We trokken terug richting Oost-Vlaanderen, brachten nog een bezoekje aan mijn grootmoeder en aan la mamma vooraleer we zoonlief gingen oppikken bij zijn vader.

De rest van de avond werd gevuld met bijpraten met zoonlief na een weekje papa-tijd en relaxen na een leuk weekend met korte nachten.
Love those Sunday nights ♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

7 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #26

    1. Ik ben een beetje een raar mens naar ’t schijnt op dat gebied (en ieder ander gebied) 😀 Het is toch wennen om met muziek te lopen, maar het maakt de langere loopjes natuurlijk wel iets leuker. Dat geef ik toe! 😉

      Like

      1. Vandaag 16 kilometer foute nineties op repeat met af en toe een hoofdstukje van mijn laatste audiobookaanwist! Heerlijk, zo door de regen hobbelen 😀

        Like

  1. Ey wauw wat heb je een prachtige kleur daar op de muur bij de eettafel. Mag ik vragen welk merk verf dit is en welke kleur? Copycat miauwww 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Oh, echt? Thanks! 😉 En ik ben al een tijdje aan het twijfelen om alles gewoon in het wit te steken 😀
      Maar het is inderdaad wel een heel mooie kleur… mss dat ik hem wel houd 😀
      De kleur is Charming A-18 uit de Gamma. Gewone Gamma-verf 😉
      Trouwens, copycats zijn het grootste compliment 😀

      Like

    1. Thanks! Ik heb een echte haat/liefde relatie met dat haar van mij 😀
      We proberen het zo vaak als mogelijk te delen, maar het is niet altijd evident. We lopen op een heel ander tempo enzo… Maar af en toe is het echt wel eens super leuk om samen een rondje te lopen. Gewoon in stilte en genietend van de natuur 😉

      Like

Geef een reactie

