Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary #25

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

De toetsenweek zit er alweer op.
Ein-de-lijk.

We kunnen alweer genieten van een weekje vrijaf.
Eens een week niet gewekt worden door het helse geluid van de wekker.
Thank. God.

We hebben het nodig. De week voor de vakantie was gevuld met wind, regen en veel ‘F*ck this sh*t’-momenten.

Maandag begon ik de week met een loopje. Niks dat zo goed helpt om het maandaggevoel weg te werken als een goede runners high.

1487584682516

Na thuiskomst had ik mijn energie hervonden en stortte ik me op het uitmesten van het koterdomein.
Dat uitmesten mag je vrij letterlijk nemen. Ik ben verdorie de rest van de dag bezig geweest met de bovenverdieping te poetsen.

Soit. Het was alleszins een productief dagje. Goed zo. En dat voor een maandag.
Ik sloot de dag af met zoonlief helpen bij het studeren voor zijn meetkunde-toets, bloggen en kip salsa verde te maken.
Good Monday after all… 🙂

Had ik maandag geen maandaggevoel, gooide dinsdag dat dubbel en dik in mijn smoelwerk.
Op de terugweg van zoonlief naar school te brengen kwam ik in een plensbui om u tegen te zeggen terecht. Gevolg: panda ogen en pannenkoekenhaar.
Heb je dan eens een goede eyeliner-dag.
Upside: niks zo goed als regenwater voor krulhaar.
Zie je, ik vind altijd iets positief.

Na de zwarte mascara- en eyeliner kringen vanonder mijn ogen weg te vegen, zorgde ik ervoor dat Chanel weer eens voor de dag kon komen door haar een goede borstelbeurt te geven…

20170221_145719

… en werkte ik nog wat zaken uit voor de blog.

’s Avonds amuseerden zoonlief en ik ons met mijn nieuwe smartphone die blijkbaar automatisch foto’s neemt als je ‘SMIIIIIIIILE!!!!!!’ brult.
Maar dit weigert te doen bij het brullen van ‘KAAAAAASSSSSS!!!!!!!’
Vreemd allemaal.

20170221_165733

Ik maakte nog een gerechtje van Pascale Naessens. Je kent haar misschien. Zij is dat mens die iets tegen patatten heeft.
Moet je net bij mij doen. I love patatten.
Ik maakte er dus patatten bij.
Just for the fun of it.
Hahahahaha! *heksenlachje*

20170221_192021

Woensdag startte k*t in het kwadraat.
Ik had al gezegd dat het een week gevuld met pech was, hè.
Tijdens het naar school fietsen, waarvoor we al vrij laat waren, stopte zoonliefs nieuwe fiets plots met fietsen.
Handig als ik ben *ahum*, stond ik erbij, keek ik ernaar en kon ik er geen reet aan doen.
Dat werd dus te voet verder met de fiets aan de hand.

Na zoonlief afgezet te hebben aan school fietste ik verder naar de naailes. Waar ik volledig verwaaid en bloedrood toekwam.
Jeej voor het Belgische weer.
Not.

’s Middags lieten we allebei onze fietsen op school achter en gingen we dan maar met de bus naar huis. Aangezien we allebei niet echt in de beste mood waren hadden we nood aan wat comfort food.
Incoming: mijn worstenbroodjes.
Alles gaat veel beter na dat.

20170222_133130
I love my retro-talloren 😀

We amuseerden ons nog met het maken van de uitnodigingen voor zijn 10de verjaardagsfeestje binnen 2 weken en we studeerden nog wat voor de volgende toets.
Wat geen succes was.

20170223_165442
Volgens mij zat zijn hoofd te vol en viel het er bijna af door het gewicht.

En dan verraste Husband mij met een telefoontje dat hij vroeger naar huis kwam.
Zo kon ik die namiddag nog een rondje lopen.
Volgens mij had ie door dat ik nood had aan wat frustratie jegens Murphy van me aflopen.
Love that man.

Terwijl hij zoonlief hielp met klaarmaken voor de voetbaltraining, liep ik netjes 19 km samen.

img_20170222_185404_287

Het regende, waaide en werd donker. Helemaal niet mijn weer om in te lopen. Maar, man, wat deed het deugd en ging het goed!

Er werd ook nog een staaltje arganolie voor me bezorgd die dag. Ik had op de blog van Nesrin een linkje gezien om een staaltje te bestellen. De enige kost? De verzending. Amper 1 euro’tje.
Kan je geen mottig vel voor hebben, toch?
Ondertussen gebruik ik de olie al een paar dagen iedere ochtend en avond op mijn gezicht en ik ben nu al verslaafd. I ab-so-lu-te-ly love it. Thanks voor de tip, Nesrin! :*

dsc_0295

’s Avonds ging Husband nog naar een concert van het Zesde Metaal terwijl zoonlief en ik genoten van warme douches en een zacht en warm bed na een avond intensief sporten.

Was het woensdag al stormachtig, werd het donderdag pas echt erg.
Buiten de benedenverdieping poetsen en nog een schoudertas posten (Jeej!) deed ik niet veel.

dsc_0282
Ze inpakken is het halve plezier 🙂

’s Avonds, nadat iedereen weer binnen gewaaid was, rommelden we wat gezellig aan in huis en deden we aan ongezonde troep binnen proppen. Voor-geprepareerde lasagne that is.
Soms moet dat al eens.

Vrijdag begon wederom met een loopje. Ik ging voor de 13 km, maar moest het bij 10 km houden. Mijn benen hadden er gewoon geen zin in die dag.
Ach, ik heb het tenminste weer gedaan. Alles beter dan niet lopen.

IMG_20170224_102624_034.jpg

Ik deed de strijk, werkte nog wat zaken uit voor de blog en deed de was. Kortom, een spannende vrijdag.

Na school besloten zoonlief en ik nog koekjes te bakken voor mijn schoonouders waar we de dag erna naartoe gingen.
Hij maakte ze, ik gaf instructies.
Het kind heeft talent.

dsc_0283
Niks zo leutig als uw handen in koekjesdeeg proppen volgens zoonlief.

Tegen dat het huis volledig naar koekjes rook rolden stiefdochter- en stiefzoonlief ook terug binnen na een weekje bij hun moeder.
Het weekend kon beginnen.
Frietjes werden gebakken en we konden weer lekker ongezond smullen terwijl my bunch of crazies weer compleet rond de eettafel zat.

Zaterdag begon vroeg.
Terwijl Husband met stiefzoonlief naar de kapster trok, maakte ik me klaar voor een dagje West-Vlaanderen. We gingen mijn schoonouders vereren met een bezoekje van onze craziness.

We genoten van goede, ouderwetse Belgische keuken, een hele dag gekwebbel en de koters die speelden met speelgoed waar ze thuis  nog niet eens naar willen omkijken.

20170225_144943

’s Avonds rolden we (ja, rollen. Na een dagje bij hen rol je gewoon buiten. Iets met een overload food) bij hen buiten en reden we terug huiswaarts.
De rest van de avond hingen Husband en ik met een halve indigestie scheef op de bank terwijl de koters boven onze hoofden lagen te slapen.

Zondag was voor uitslapen. Eindelijk, seg.
We ontbeten rustig met ontbijtkoeken en werden langzaam wakker.

’s Middags maakte ik een nieuw gerechtje, kabeljauw ovenschotel met passata, en daarna trokken we eropuit voor een deugddoende wandeling.
Ik had er nood aan na zaterdag heel de dag binnen te hebben gezeten. Mijn migraine begon me parten te spelen en ik had dringend nood aan wat beweging en een goede dosis frisse lucht.
De koters op hun beurt braken nog net het kot niet af. Dan maar een uur goed de benen strekken, alles om die overtollige energie kwijt te spelen.

20170226_150235

We maakten een tussenstop in één van onze favoriete adresjes in de buurt, Los Hombres, voor een koffie en een tussendoortje.
Wij zijn sterren in tussenstopkes doen.
Ook de koters.

Stevige wandeling om de overtollige energie kwijt te spelen en ze daarna volproppen met een overload suiker tijdens de tussenstop. 
Good thinking…

Dan was het verder wandelen richting huis waar iedereen ondertussen al in ontspanningsmodus ging.

Dan was het alweer tijd om afscheid te nemen.
Zoonlief werd om 19u. opgepikt door zijn vader voor een weekje papa-tijd. Dat heb je dan in nieuw samengestelde gezinnen, met die crap moet je ook dealen: afscheid nemen.
Zoonlief vertrok met traantjes en liet mij achter, net niet in tranen. Alles in mij werd aangesproken om me sterk te houden, er waren namelijk nog twee paar kinderoogjes die naar me keken.
Het aftellen is dus ondertussen begonnen. Nog een weekje…

Husband had door dat ik het walgelijk moeilijk had en liet me mijn gangetje gaan. Hij nestelde zich naast mij op de bank en we keken al KUWTK-bingewatchend de avond weg.
He always knows exactly what I need…

kus
Je kan me ook volgen op FacebookIntagram en Bloglovin’!

7 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary #25

  1. Jeetje, wat een week. De pandaogen en het pannenkoekenhaar – we moeten een clubje oprichten. Story of my life. Echt waar de beste make-up dag ever en dan regent het pijpenstelen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

