Leven, liefde & gezin

Grootvaders oude ring krijgt een nieuw leven.

grootvaders-oude-ring-krijgt-een-nieuw-leven-mrscurlyblog-wordpress-com

Mensen die me kennen weten dat ik nogal een sentimenteel wicht ben.
En dat ik me dus ook nogal hecht aan zaken waar ik een sentimentele waarde aan hang.

Het materiële zegt me niet zoveel.
Ik ben iemand die niet veel nodig heeft. En al zeker geen high end toestanden (behalve Chanel dan. Niemand kan zonder Chanel).
Maar laat er een herinnering aan vast hangen of laat het iets zijn dat ik heb gekregen van iemand die heel veel voor me betekent en ik ga het ding beschermen met mijn lieve leven.
Ook al is het een vod.

Deze keer was het geen vod.
Maar een ring die ooit van mijn grootvader is geweest. En die bij zijn dood, 20 jaar geleden, naar mijn vader is gegaan. Hij heeft de ring op zijn beurt aan mij doorgegeven.
Een herenring dus. En veel te groot voor mij.
Het ding lag dus al jaren in mijn juwelenkoffertje niks te doen, wat ik heel jammer vond. Ik hechtte er dus wel degelijk een heel grote emotionele waarde aan. En zou het eigenlijk wel leuk gevonden hebben moest ik hem kunnen dragen…

image
Voor…

Toen kwam ik op het idee om een nieuwe ring van mijn grootvaders ring te laten maken.
Zo ging ik hem eindelijk kunnen dragen! EN kon ik hem bij mijn grootmoeders trouwring dragen die ik nooit afdoe (no worries, zij leeft nog, haar trouwring was gewoon te klein geworden en zo heeft ze hem doorgegeven aan mij 🙂 Ze vallen hier nu ook niet als vliegen. Chance.).

Zo kwamen Husband en ik op een rustige zaterdagmiddag terecht bij een juwelenontwerpster in Leuven. We wilden gewoon even wat info krijgen.
Een half uur later wandelde ik buiten zonder mijn grootvaders ring, maar wel met een besproken ontwerp.

Ik houd namelijk niet van bling bling-gedoe. Nope. Geen 25 000 plastieken ‘diamantjes’ in een ring voor mij.
Ik ben meer een alternatieve stijl-juwelen mens.
De enige diamant die ik draag is een echte en zit in mijn verlovingsring. Dat is genoeg bling bling voor mij.
De juwelenontwerpster die we hadden gevonden was dus op mijn lijf geschreven. Ieder stuk die ze in haar winkeltje had liggen kreeg een oprechte ‘Ooooooh’ van mij.

Mijn wens was iets eenvoudiger dan de meeste zaken die ze in haar winkeltje had liggen. De nieuwe ring moest namelijk goed bij mijn grootmoeders trouwring passen, maar moest ook een stuk van mezelf weerspiegelen. En mijn grootvaders eenvoud moest erin terugkomen.
Ze voelde meteen aan wat ik wou.
Wat een geruststelling…

dsc_0293
Het middelste ringetje is mijn grootmoeders trouwring.
dsc_0296
Eenvoudig, maar toch ook weer uniek door het oneffen uitzicht.

En zo kreeg ik een week later een berichtje dat ik mijn ring mocht ophalen.
Het waren er 2 geworden: een wit gouden en een geel gouden.
Die sluiten nu heel mooi rond mijn grootmoeders trouwring aan.
Helemaal zoals ik het wou.
En nu ook altijd aan mijn hand… ♥

dsc_0289dsc_0299

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

7 gedachten over “Grootvaders oude ring krijgt een nieuw leven.

  1. Dat is leuk! Ik heb van de trouwringen van mijn oma en opa één ring laten maken met daarin de as van mijn (overleden) vader. Ik vind dat nog altijd een hele mooie manier om van sieraden waar je ‘niets aan hebt’ iets persoonlijks te maken.

    Liked by 1 persoon

    1. Ooooh, dat is inderdaad heel mooi! Ik heb hier zo’n hangertje met een klein beetje as in. Ik wist zelfs niet dat je dat kon verwerken in een juweel! Bedankt voor de tip! Je brengt me op ideeën 🙂

      Like

  2. Heel mooi! Ik was wel benieuwd. Heb ook een Zuid-Afrikaanse noot gekregen van een oude tante om een sierraad van te maken zoals zij ook had (gepolijst). Maar die ligt ook nog te verstoffen. Wil er nog wat mee doen.

    Like

Geef een reactie

