Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – #24

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Weer een week(end) voorbij… Maar wat een week(end)!
De week was goed gevuld, ook met hele leuke zaken.
En we sloten af met een redelijk zwaar, maar plezant weekend.
Kijken jullie mee? 😉

Maandag begon niet zo super leuk. ’t Is dan ook maandag voor iets, hè…
Ik startte de dag met een bezoekje aan de tandarts voor mijn jaarlijkse check up. Blèh.
Soit, na nog geen half uur stond ik alwaar buiten na te horen dat dat gebit van mij best nog wel een paar jaren mee kan. Jeej voor mijn tanden!
Een mens kan geen gezonder gebit hebben blijkbaar.
Goed zo.

De rest van de dag vulde ik met bloggen en naaien.

dsc_0311
Het kroontje!

En staren naar Chanel die het er terug van nam.
En wensen dat ik heel af en toe haar kon zijn.

Knuffelbeer-yeti

’s Avonds maakte ik nog een pasta salade met pesto en broodjes en voor de rest van de avond kwam ik mijn zetel niet meer uit.
Husband werkte die avond door en ik had de afstandsbediening voor mij alleen.
Die maandag eindigde nog goed.

Dinsdag was Valentijn. Waar wij ieder jaar van brullen dat we er niet aan meedoen, maar uiteindelijk toch iets klein kopen voor elkaar (klik, klik, klik!).
De dag startte dus met ik die het Bucket List Boek gaf aan Husband en hij die me verraste met een lingerie setje.
Brave jongen.

dsc_0284
‘Je suis sexy’… No sh*t, Sherlock.

dsc_0307

Na veel ‘oooooh’s!!!!’ en ‘aaaaahhh’s!!!!’ trok ik mijn loopschoenen aan en trok eropuit voor een loopje terwijl zoonlief als Disney-figuur naar school vertrok.

Blijkbaar is Planes van Disney…

Ik deed nog wat verplichte huishoudelijke nummertjes (strijk-sh*t enzo), blogde nog wat en voor ik het wist was het alweer tijd voor het kotergeweld om naar huis te komen en de boel hier op stelten te zetten en mocht ik aan het avondeten mocht beginnen.
Die avond op het menu: chili con carne. *Omnomnom*

Woensdag begon met overslapen.
Ik werd wakker op het uur dat ik normaal gezien al gemaquilleerd en aangekleed de bengels uit hun bed moest halen.
Moet je natuurlijk net tegenkomen op de dag dat je ergens heen moet…
Husband nam het over en weer fietsen naar school met zoonlief dan maar op zich (life saver, die vent) terwijl ik het beste van mezelf probeerde te maken op korte tijd.

Na wat gerush kwam ik amper een kwartier te laat toe in de naailes. *vuistje*
Ik naaide en tetterde de voormiddag weg.
Ik word nog een sociaal mens. Stel je voor.

Terwijl stiefzoonlief in de namiddag voetbalde hielp ik zoonlief met studeren.
Altijd een ramp bij dat kind. Hoe hij zo’n goede resultaten kan halen is me een raadsel.
Veel te slim om een kind van mij te zijn.

Dat stel hersens kan ie onmogelijk van mij hebben. De blik daarentegen…

Chanel werd ook nog geholpen. Met het verwijderen van een vervelend geurtje door middel van mijn Elsève shampoo en de douche.
Voor de één of andere reden moet dat beest minstens één keer per maand gewassen worden anders begint ze te ruiken. Geen idee hoe het komt. De periode van het jaar?
En ik ben zo’n mens die ab-so-luut niet wilt dat mensen een hond ruiken als ze hier binnenkomen.

We deden ook nog aan vroeg avondeten (héél vroeg… Om 17 uur zaten we al aan de croque monsieurs…) want zoonlief had nog een voetbaltraining op het programma staan en aangezien Husband die avond gaan werken was met de enige auto die we hebben moest ik 4 keer op en af met de fiets naar de voetbaltraining.
Dat vraagt om een goede planning en alles veel vroeger doen dus.

But we made it.
Still kicking ass.

Donderdag begon terug met een loopje.
Een goe loopke.
Ik rende terug iets meer dan 19 km samen.
Ik voel die halve marathon dichter en dichter komen.

tmpshareimage

Na het lopen ging ik niet op mijn luie kont zitten (ook al wou ik dat eigenlijk wel), maar poetste ik nog de hele benedenverdieping.

Husband had een dagje vrijaf en haalde zoonlief van school, zo had ik wat extra tijd voor het poetsen en het voorbereiden van het avondeten: Marokkaanse ovenschotel (of er veel Marokkaans aan is weet ik niet, maar ik noem het zo omdat ik er een heleboel Marokkaanse kruiden in zwier 😀 )

’s Avonds installeerden we ons nog voor wat good old fashion trash tv in de vorm van Temptation Island.
Shout out voor uitgesteld tv kijken!

Vrijdag was fun! Ik was al vroeg uit de veren want ik had een date met een collega blogster die dag (sounds fancy, doesn’t it? 😀 ).
We trokken een hele dag samen op en ’s middags gingen we nog lunchen op mijn favoriete plekje in Leuven: Coffee Cup.

20170217_140240

In de namiddag namen we afscheid en trok ik terug huiswaarts waar stiefzoonlief me al zat op te wachten en ikzelf op mijn fiets sprong om zoonlief op te pikken van school.
We propten nog wat boterhammen met choco binnen bij wijze van vieruurtje en dan was het alweer tijd voor de voetbaltraining en het afscheid.
Stiefdochter- en stiezoonlief voor een weekje naar hun mama en zoonlief voor een weekendje naar z’n vader.
Bummer.

Na zo’n afscheid zijn Husband en ik nooit tot veel meer in staat dan tot wat frieten en frikandellen in de frietketel mikken en voor de rest van de avond leeg voor de tv te hangen.
And that was exactly what we did.

Zaterdag begon wederom vroeg.
Husband maakte me iets na achten wakker en na samen nog een kop koffie te hebben gedronken vertrok hij richting Gent voor een begrafenis en ik richting mijn badkamer voor een douche en het uitspoelen van mijn haar.
Girls with curly hair will understand… Voor de rest: als je krullen hebt en je wilt ergens presentabel toekomen, dan moet je gewoon die nest ’s ochtends nog eens uitspoelen met koud water. Gewoon… puur, koud water. Ook al heb je de avond ervoor dat haar van je al gewassen.
En dan is het meestal nog maar afwachten wat het gaat doen.
Krullen gemakkelijk? I don’t think so.

De rest van de zaterdag vulde ik met bloggen, was doen en mij bezig houden met het installeren van mijn nieuwe smartphone.
Niks dat je zo oud doet voelen als nieuwe technologie.

Yep, ik ben een Samsung-addict. Hier geen iPhones in huis. 
Maar wel in goud. Dat dan weer wel 😉

Dan was het tijd om mij de rest van de namiddag te verschansen in de badkamer.
We trokken die avond namelijk (terug) richting Gent voor een avondje stappen met vrienden en dan leef ik me altijd eens uit met mijn make up 🙂

Na wat gevloek in de auto wegens file en het niet meteen vinden van parkeerplek konden we eindelijk onze voetjes onder tafel schuiven en genieten van wat good old Italian food.
Waar we meer dan 2 uur op hebben moeten wachten.
Kleine tip: wil je me happy houden, zorg dan dat ik niet te lang op mijn eten moet wachten.

Soit, we kregen een dessert van het huis wegens het lange wachten.
Geduld is dan toch nog een schone deugd.

De rest van de nacht vulden we met ouderwets leuteren bij een glas wijn.
Ik ben een groot voorstander van zulke avonden/nachten.

20170218_213939

Tegen half 6 kropen we richting ons bed.
Wij gingen slapen, de vogeltjes werden wakker…

Zondag startte met uitslapen. De rolluiken gingen hier pas om kwart na 12 omhoog.
Eindelijk nog eens tot na het middaguur in onze nest gelegen. Ook al was het maar voor een zestal uurtjes slaap.

20170219_125958

We scharrelden nog wat rond in huis en dan was het weer tijd voor onze tour de Belgique (de zoveelste van dat weekend): we reden richting Oost-Vlaanderen voor een blitsbezoekje bij mama-lief en gingen zoonlief ophalen bij zijn vader.

Het was een goedgevulde week dat eindigde met een redelijk zwaar weekend.
But I loved every single minute of it… ♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

8 gedachten over “We survived the week(end)! – #24

Geef een reactie

