Overig

100 items bucket list tag

100-items-bucket-list-mrscurlyblog-wordpress-com

100 dingen die een mens moet gedaan hebben.
Althans, volgens dit lijstje toch.
Bij sommige stel ik me wel degelijk serieus vragen.
Maar dat doen jullie waarschijnlijk sowieso al bij mij.

Ik vond hem bij Alle eieren in het nest en zij vond hem op haar beurt bij Thomas Pannenkoek.
Als jullie hem overnemen, let me know! Altijd fijn om andermans antwoorden te lezen 😉
Soit, hier gaan we!

  1. Een eigen blog beginnen.
    You’re reading it…

2. Geslapen onder de blote hemel.
Dat ik het eigenlijk niet weet. Maar ik weet wel dat ik in mijn puberteit vaak nogal het zwijn uithing met een vriendin, dus ik zou het zowel eens kunnen gedaan hebben.

3. Gespeeld in een band.
Nope.  Ik kan voor geen meter zingen. En ik kan geen instrument bespelen.
Ik kan dan toch niet alles.

4. In Hawaï geweest.
Neen. Bij deze: mensen die me eens willen meenemen, u kan uw kandidaatstelling doormailen.

5. Een vallende sterrenregen gezien.
Ja. Als jong wicht bleef ik er een hele nacht voor wakker.
Toen kon ik nog een hele nacht wakker blijven.

6. Meer dan je kon missen aan een goed doel geschonken.
Ik heb geen idee. We schenken ieder jaar aan verschillende goede doelen, maar Husband regelt dit. Ik veronderstel dat hij het wel met me zou bespreken moest het niet meer mogelijk blijken te zijn.

7. Disneyland of de Efteling bezocht.
Beiden. Disneyland toen ikzelf nog een bakvis was (soms nog) en binnenkort terug met onze eigen bakvissen en de Efteling toen ik nog kind was en dit doen we nu ook met onze koters.

8. Een berg beklommen.
Iedere dag. It’s called life. 😀

9. Een sprinkhaan gevangen.
Bwèkes. Vieze beesten. Neen, dus.

10. Een solopartij gezongen.
Elke dag.
Als ik alleen thuis ben.

11. Gebungeejumped.
Why the hell would I do that?
Neen, ik riskeer mijn leven niet moedwillig. Nog veel te veel mensen die ik moet ambeteren enzo.

12. Parijs bezocht.
Aangezien ik een beetje verliefd ben op de stad: ja. Al meerdere keren.
Ik wil er minstens 1 keertje per jaar naartoe. Al is het maar voor een dag.

409513_10150636029813609_1181770407_n

13. In een storm op zee gezeten.
Neen.

14. Jezelf een kunstvorm aangeleerd.
Neen. Al kon ik vroeger wel geweldig mooi tekenen. Telt dat ook?

15. Een kind geadopteerd.
Neen. Alhoewel Husband soms telt als geadopteerd kind.

16. Bij Comme chez Soi gegeten.
Neen. Bij den Soi heb ik nog niet gegeten.

17. In de bovenste bol van het Atomium geweest.
Ik meen me te herinneren dat we er ooit eens op schoolreis naartoe geweest zijn en dit toen gedaan hebben, maar ik weet het niet meer zeker.

18. Je eigen groenten gekweekt.
Ik onderneem ieder jaar een verwoede poging.
En kan dan 25 000 komkommers en 1 tomaat oogsten achteraf.

19. De Nachtwacht of de Mona Lisa gezien.
Nog niet.

20. In een nachttrein geslapen.
Wel al in een gewone trein.

21. Een kussengevecht gehouden.
Met mijn broer indertijd waarschijnlijk. Al denk ik dat de meppen die ik gaf eerder gemeend en welgemikt waren in plaats van spelend.

22. Gelift.
Toen ik nog niet in mijn broek scheet van vreemde mensen: ja.

23. Je ziek gemeld terwijl je alleen een kater had.
Nee. Ik ben het soort mens dat met 39 graden koorts nog gaat werken.

24. Een zandkasteel gemaakt.
Vaneigenst da.

25. Lamskoteletjes gegeten.
Totally. Super lekker.
Mag er wel niet aan denken dat het een lammetje is.

26. Naakt gezwommen in de zee.
Ieuw. Neen.

27. Een (halve) marathon gelopen.
Nog niet 😉 Volop aan het trainen at this moment.

28. Met een gondel over het Canal Grande gevaren.
Nope.

29. Een zonsverduistering gezien.
Rond mijn 16de ofzo.

30. De zon zien opkomen.
Bijna iedere ochtend *geeuw*

31. Gescoord met korfbal.
Wat is korfbal?

32. Een cruise gemaakt.
Nope. En dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Husband krijgt het vliegend schijt bij alleen al het WOORD boot.

33. De Niagara watervallen gezien.
Bucket list-material. Nog niet dus 😉

34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht.
Welke? Ik heb er nogal veel, zie je.

35. Een Amish familie gezien.
Veel. Op tv.

36. Jezelf een vreemde taal geleerd.
Yep. Engels en sarcasme.

37. Genoeg geld gehad om tevreden mee te zijn.
Yep. Zelfs toen ik alleenstaande mama was en het nu niet bepaald super breed had was ik nog content. Zoonlief en ik hadden een (eigen) dak boven ons hoofd, goed eten op ons bord, mooie kleren en de rekeningen werden netjes betaald. Meer dan sommigen dus.
Nu ik geen alleenstaande mama meer ben en het inkomen dus hoger ligt ben ik nog steeds gelukkig met voorgaande puntjes. Ik heb niet veel nodig om content te zijn. En ik ben geen big spender 🙂

38. De toren van Pisa gezien.
Naar het schijnt wel. Maar ik was nog zo klein dat ik het me niet meer kan herinneren.

39. Op een klimwand geklommen.
Neen. Alleen voor dat ongemakkelijk uitziend harnas zou ik het niet willen proberen.

40. De David van Michelangelo gezien.
Neen. Maar naar ’t schijnt wel indrukwekkend.
Behalve zijn tuinslangske dan.

41. Karaoke.
Hahahahahaha!
Ha.
No.

42. Een geiser zien spuwen.
Neen.

43. Een vreemde een maaltijd aangeboden.
Niet dat ik weet.

44. Afrika bezocht.
Nog niet. Misschien ooit.

45. Bij maanlicht langs het strand gelopen.
Wreed veel.
Lang geleden.

46. In een ambulance gelegen.
Jammer genoeg wel. Als 16-jarige had ik een ongeval met mijn scooter.
Je ziet het nog aan mijn smoelwerk.

47. Je portret laten schilderen.
Neen, dank u. De honderden mislukte foto’s van mezelf zijn al erg genoeg. Laat staan dat ik het nog eens in verf laat vereeuwigen ook.
*Huilt nog een beetje verder in een hoekje*

48. Diepzeevissen.
Neen.

49. De Sixtijnse kapel gezien.
Yep. Tijdens één van de schoonste city tripkes ooit met Husband.

50. Op de Eiffel toren geweest.
Hoeveel keer ik al in Parijs ben geweest, ik ben nog nooit op de Eiffel toren geweest.
Die ellenlange rijen zien er nu niet bepaald aantrekkelijk uit.
Ik ben meer een ‘op de trappen van de Sacré Coeur lummelen’-type.

418574_10150631174963609_1790243422_n

51. Gaan duiken of snorkelen.
Nog niet. Maar wil het wel ooit eens doen, in één of ander tropisch land of eiland ofzo.
Husband mag al beginnen sparen.

52. Kussen in de regen.
Aangezien ik in België woon en het hier al-tijd regent: ja dus.

53. Een modderbad genomen.
Neen en dat is ook niet echt mijn bedoeling.

54. Naar een openluchtfilmfestival geweest.
Zou zelfs niet weten waar ik zoiets kan vinden.

55. In een film- of televisiescène verschenen.
Neen. Ook niet echt mijn ambitie.
Tenzij het bij KUWTK zou zijn. Ik wil Kim’s kont eens in het echt zien.

56. Op de Chinese muur geweest.
Neen.

57. Een eigen onderneming begonnen.
Hopelijk ooit… 😉

58. Een kunstwerk gemaakt.
Mijn zoon ♥

59. In Rusland geweest.
Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten zoeken.

60. Soep geserveerd.
Veel.
Aan mijn gezin.

61. Dingen deur aan deur verkocht.
Nope.

62. Op walvissafari.
Bucket list-dingetje. Nog niet dus 🙂

63. Zomaar bloemen gekocht.
Vaak. Iemand moet dat hier doen.

64. Bloed gedoneerd. Of een ander orgaan.
Neen. Maar zou het wel graag doen.
Bloed dan.
Mijn organen zijn volgens mij al lang rot.
Mijn hart toch.

66. Een concentratiekamp bezocht.
Neen.

67. Met een geblokkeerde pinpas aan de kassa gestaan.
Yep. Met een overvolle winkelkar en een toenmalige bazin die er soms in slaagde mijn loon 3 weken te laat te storten. *eyeroll*

68. In een helikopter gevlogen.
Neen. Ik wacht nog steeds op Mr. Grey om me mee te nemen in Charlie Tango.

69. Dierbaar speelgoed van vroeger bewaard.
Ik heb nog steeds mijn eerste knuffel. Een eend met de naam Kwak.
Ik was toen al heel origineel in namen geven.

70. Het Lincoln Memorial bezocht.
Neen.

71. Kaviaar gegeten.
Ja.
En ik vind het niet te vreten.

72. Een sprei gehaakt.
Neen. Ikea kan da beter.

73. Op Times Square gestaan.
Yes! Als 17-jarige met mijn toenmalige vriendje een weekje naar New York geweest voor Valentijn. Zalig!
New York dan.
Niet dat vriendje.

74. Door de Everglades getrokken.
Nope.

75. Ontslagen.
Yep. En ik was er niet rouwig om.

76. Het wisselen van de wacht in Londen gezien.
Neen. Londen zegt me niet zoveel.

77. Iets gebroken.
Mijn bekken. Tijdens dat ongeval een paar vragen terug.

78. Achterop een snelle motorfiets gezeten.
Ja, maar zo geweldig vond ik dat niet.
Ik heb krullen. En je moet een helm op. Hence: helmkapsel.

79. De Grand Canyon gezien.
Nog niet 😉

80. Een boek uitgebracht.
Neen. Ik houd het voorlopig bij zeveren op mijn blog.

81. Het Vaticaan bezocht.
Als ik naar de Sixtijnse kapel ben geweest, dan waarschijnlijk ook naar het Vaticaan, hè…

603403_10151062991443609_473630445_n

82. Een nieuwe auto gekocht.
Ja. Toen heb ik geleerd dat een nieuwe auto gewoon veel te veel geld kost en het dat eigenlijk niet waard is.
Sindsdien koop ik alleen maar meer tweedehands.

83. Door Jeruzalem gewandeld.
Nee.

84. In de krant gestaan.
Voor zover ik weet niet.
Gelukkig maar.

85. De gehele bijbel gelezen.
Nee. Ik weet nog steeds niet wat ik tijdens een mis ofzo moet doen. Ik volg gewoon degene die naast mij staat.

86. Het Witte Huis bezocht.
Nee. En nu heb ik daar zeker geen zin meer in met de Trump-dump erin.

87. Je eigen eten geslacht.
Ieuw! Why the hell would I do that?!

88. De mazelen gehad.
Ik heb ab-so-luut geen idee.

89. Iemands leven gered.
Iedereen die mijn pad kruist.

90. In een jury gezeten.
Iedere week.
Met de koters.

91. Een BV gezoend.
Ja. Op de wang dan.

92. Lid geweest van de ECI.
Ja. Geraak daar maar eens vanaf, jong.

93. Een dierbare verloren.
Jammer genoeg wel.

94. Een kind gebaard.
Yep. En wat voor één! ♥
En kreeg er achteraf nog 2 cadeau: de stiefkoters.
Drie voor de prijs van één. BOOM!

95. Adamo in levende lijve gezien.
Wie?

96. Gezwommen in het Great Salt Lake.
Nee.

97. Een rechtszaak aan de broek gehad.
Ja.
En ook één aan een ander zijn broek gelapt.

98. Een mobieltje gehad.
Nee. Ik moet nog vanonder mijn steen kruipen en mijn leisteen en krijtje inruilen.

99. Door een bij gestoken.
Yep. De dag erna zat ik bij de dokter en mocht ik een heel arsenaal pillen slikken.

100. Een heel boek in één dag uitgelezen.
Ja. Maar sinds ik 3 koters heb rondhobbelen mag ik al van geluk spreken als ik één blogje per dag kan lezen…

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “100 items bucket list tag

Geef een reactie

