Leven, liefde & gezin

Wij doen toch niet aan Valentijn?!

wij-doen-toch-niet-aan-valentijn

Valentijn.
Gisteren was het weer van dattum.
Was het niet dat ik gisteren enkel voor een loopje de deur uit ging, ik wed dat ik overal mannen als kiekens zonder kop van bloemenwinkel naar juwelier naar lingeriewinkel zou hebben zien hossen.
Rood aangelopen hoofd, portefeuille in de aanslag en dichter bij het huilen dan bij het lachen. Want thuis zat een vrouw vol verwachting te wachten op bloemen, hartjes en glitters.

Wij doen daar niet aan mee.
Neen. Want da’s allemaal maar commerciële zwets. Het dient alleen maar om geld uit onze zakken te rollen.

Hahaha! Who am I kidding?! Tuurlijk doen wij daar aan mee.
Blijkbaar toch…
Ieder jaar opnieuw brullen we ‘Wij doen daar niet aan mee, ze! Hier tonen wij alle dagen dat we elkaar graag zien!’
Man, wat een omhoog gevallen rotzakskes zijn wij toch.
En nog meer dan bewijzen dat wij niet alleen op Valentijn onze liefde aan elkaar tonen, willen wij nog meer bewijzen dat we géén omhoog gevallen rotzakskes zijn.
Alée… toch niet altijd.

Natuurlijk tonen wij dat iedere dag van het jaar (met af en toe nen uitschieter als Husband weer zijn vuile sokken NAAST de wasmand in plaats van IN de wasmand deponeert) en ik mag hopen dat dat bij ieder koppel zo is.
Maar een dagje dat het nog eens extra in de verf zet en het nog eens extra viert kan nooit kwaad, toch?

In iets lichtere mate dan bij sommigen, dat dan weer wel. Hier geen geplunderde spaarrekening wegens een half leeg gekochte juwelier of keuzestress wegens welke parfum ik dit jaar weer moet kopen voor Husband (we weten allemaal dat je uiteindelijk weer met dezelfde als vorig jaar en het jaar daarvoor huiswaarts keert).
Neen, onze cadeautjes kunnen van zelfgemaakt tot een eenvoudig kaartje tot een ingeving van het moment zijn.
En meer moet dat dan ook niet zijn.
Want Valentijn dient toch alleen maar om jullie liefde voor elkaar te vieren, toch? En liefde kan je niet kopen.
Al zouden diamanten oorringen perfect bij mijn verlovingsring passen, Husband.

Zo volg ik al een tijdje Elise De Rijck van a bucket list life op Instagram.
Zij bracht onlangs het Bucket List Boek voor koppels uit boordevol toffe, romantische en vaak zotte zaken die je moet gedaan hebben met je partner.
En aangezien Husband en ik textbook examples zijn van compleet zot vond ik dat dus een tof dingetje om eens aan Husband te geven.
En dan stond Valentijn plots voor de deur…
Dus als je binnenkort twee halve garen de salsa ziet dansen in den Aldi… it’s us.

dsc_0307

dsc_0308

Ik daarentegen kreeg een duidelijke boodschap.
Mijn slobberpyjama’s waar ik me ’s avonds tien keer in wikkel en Husband’s skikousen die mijn ijsblokvoetjes warm houden (en mij geweldig doen schaatsen op onze houten vloer fyi…) zijn hem blijkbaar een beetje beu geworden.
Nadat ik de koters en Husband ’s ochtends had uitgewuifd trok ik richting de badkamer (om die slobberpyjama te vervangen door al even sexy fluo-gele loopkledij) en vond ik mijn verrassing.
Blijkbaar was Husband toch eventjes kieken zonder kop geweest in de lingeriewinkel.

dsc_0284

Er zat een mooi slaapkleedje en slipje in dat ik vorig weekend in de etalage had gezien en waarvan Husband en ikzelf beiden meteen zeiden ‘Man, da’s schoon!’
Mijn gedacht was dat da schoon was op die plastieken poep van de paspop.
No way dat da even schoon zou uitkomen op mijn mini-Kardashian kont.

En zo stond ik daar dus gisterenavond terug in de badkamer met mijn scheermeske in de aanslag en werd ieder scheerbaar oppervlak van zijn wintervacht ontdaan.
Driekwart van de vrouwelijke wereldbevolking stond waarschijnlijk, samen met mij, van kop tot teen in scheerschuim gehuld. Het was namelijk Valentijnsdag. En er was namelijk her en der lingerie cadeau gedaan.
Wat een gedoe, zeg, die Valentijn.

Mijn geschikt-voor-een-sumo-worstelaar-pyjama werd netjes opgeborgen.
De skikousen werden achterwege gelaten.
In plaats daarvan drapeerde ik de nieuwe lingerie over mijn mini-Kardashian kont.
Move over, plastieken paspop-poep! Momma’s back in town!

Doen wij mee aan Valentijn?
Tuurlijk datte.
En vergeet die diamanten oorringen maar, Husband. Ik wil terug zo’n lingerie volgend jaar.
Mijn kont ziet er namelijk geweldig uit.
That’s all I need.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

9 gedachten over “Wij doen toch niet aan Valentijn?!

  1. Wauw! Haha, ja die slobberpyjma’s daar heb ik ook een handje van. Wel ben ik sinds dit jaar een beetje op de kleuren gaan letten, want man man… Ik droeg alles door elkaar heen. Maar sexy lingerie heb ik nog nooit mijn geld aan gespendeerd!

    Liked by 1 persoon

    1. Daar moet ik nog aan toekomen, aan dat kleuren op elkaar afstemmen… Momenteel zit ik nog in de fase groen, roze, paars 😀
      Blij dat ik toch niet de enige ben met haar slobberpyjama’s 😉

      Like

  2. Heerlijk geschreven! wij hebben er dit jaar echt geen kont aan gedaan. Tommy heeft er trouwens nog nooit iets aan gedaan. Ik kwam altijd wel met een kleinigheidje aanzetten en wilde dit jaar voor een kaartje gaan, maar ben het gewoon vergeten 😀 Volgend jaar nieuwe poging.
    Dat bucketlist boek lijkt me trouwens wel errug leuk! Die ga ik even onthouden!
    Lingerie, Tommy heeft er niet zoveel mee, ziet het liever uit haha.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

