Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary – #23

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

De laatste week voor Valentijn zit er op! We kunnen aftellen naar morgen dus, naar Valentijntje.
Waar Husband en ik niet aan meedoen.
Ugh.

Wat we in de aanloop naar Valentijn-waar-wij-toch-niet-aan-meedoen allemaal gedaan hebben, lees je hieronder! 😉

Maandag was een schoolvrije dag voor zoonlief. Je zou denken dat ik dan ook eens met mijn luie kont lang in mijn bed zou blijven liggen.
Neen dus. Husband moest al vroeg vertrekken en ik wou nog een rondje lopen. En dan moet ik kiezen: of ik loop niet (not gonna happen) of ik neem zoonlief mee op de fiets (definitely not gonna happen) of hij blijft een uurtje alleen thuis (Hahahahahaha! No.).
Het werd dus opstaan en lopen nog voor zoonlief zijn bed uit was en Husband moest vertrekken.

img_20170206_090501_723
Dit dus. Om 6u45 liep mijn wekker af en om 7u15 stond ik al buiten.

Het leuke aan zo vroeg gaan lopen is natuurlijk dat je nog zeeën van tijd hebt achteraf.
Zo hadden zoonlief en ik nog tijd om de stad in te trekken en wat stofjes te shoppen en Luikse wafels te eten.
Telt als gezond en evenwichtig tussendoortje.

Na het binnen spelen van een nieuw gerechtje (chili pasta) mocht zoonlief mij wat langer gezelschap houden die avond…

20170207_185343
Boekskes en blogskes lezen in flanellen karo pyjama’s. Rock n’roll.

Dinsdag was iets minder leuk gevuld.
Ik deed de strijk, gaf Chanel nog een goede borstelbeurt en werkte nog wat zaken uit voor de blog.

’s Avonds aten we de leftovers van maandag (het was met pasta. We weten allemaal dat ik dan eten voorzie voor een heel weeshuis) en terwijl Husband terug doorwerkte en zoonlief flink in zijn bedje lag, zakte ik onderuit voor de tv.

Geen foto’s dus van dinsdag.
Tenzij mijn strijk uber fotogeniek is.

Woensdag mocht ik terug naar de naailes.
Ik werkte er nog wat verder aan mijn rokje.

In de namiddag maakte ik nog een sh*tload vanille pudding en vouwden zoonlief en ik de bootjes die bij de Flow Paper Lovers zaten.

dsc_0290

Zoonlief had ook nog voetbaltraining en aangezien Husband gaan werken was met de, ondertussen, enige wagen die we hebben, mochten zoonlief en ik met de fiets over en weer naar de training.
Door de regen.
In de kou en in het donker.
Vier keer dus.
Voor mij dan toch (brengen-terug naar huis-gaan ophalen-terug naar huis).
Jeej voor voetbal.

We smulden nog van de pastasalade met gerookte kip van Lekker & Simpel and than we called it a day…

dsc_0294

Donderdag had Husband een dagje vrijaf. Hij had namelijk iets belangrijks te doen… een nieuwe wagen kopen! 😀
Na afscheid te hebben genomen van ons oude bakske vertrok hij om de nieuwe op te pikken.
Alez ja… nieuwe… tweedehands dus. Wij doen niet aan nieuwe wagens met die 3 varkens hier.

20170209_091008
Bye bye oldie, you have served us well…
20170209_162133
Hello, new baby! 😀

En ’t is dan nog in mijn kleur.
Uber happy met ons ‘buske’.
Officieel een soccer mom nu.
God help us all.

Terwijl Husband de leuke dingen op zich nam en de nieuwe wagen wat testte, testte ik mijn beenspieren nog eens.

tmpshareimage
Ow yeah!!!

De rest van de dag werd gevuld met naaien…

dsc_0295

… en terug een nieuw receptje uitproberen.
Ik probeerde de Mexicaanse vegaburgers die ik had gevonden bij Hare Maristeit.
TO. DIE. FOR!
Ik zeg het u: probeer ze. Ze zijn vingeraflikkend lekker 😉
You’re welcome.

dsc_0298

Vrijdag was poetsdag.
Not much to say about that.

’s Avonds kwamen stiefdochter- en stiefzoonlief terug naar huis voor een weekje en propten we ons weer vol met frietjes en frikandellen.
Vrijdag is hier frietjesdag 😉

We amuseerden ons nog wat met Husband’s nachtkijker…

20170211_204923
Handig om je hond terug te vinden ’s nachts.

… en genoten van een rustige vrijdagavond met ’t huizeke vol koters.
Ik noem dat Genieten met een grote G.

Zaterdag was vroeoeoeeeeg.
Zoonlief had ’s ochtends een voetbalmatch op verplaatsing wat wil zeggen dat iedereen hier al vroeg aan het rondhobbelen was.

Husband nam het voetbal-gedeelte op zich deze keer en ik deed ondertussen nog een rondje.

tmpshareimage-1
Nat. Grijs. Koud. En lichte sneeuw. Ik was wel wakker achteraf.

’s Middags trokken we allemaal samen de stad in en shopten nog nieuwe schoenen voor zoonlief…

20170211_161041
Hij wou ‘van die witte Adidassen’. Ik wou dat niet. Iets met wit en smerig weer enzo. Uiteindelijk zijn we thuis gekomen met… juist: ‘van die witte Adidassen’.
20170211_143952
De voetenmachine was een groot succes. Moesten er nu nog op maat gemaakte schoenen uit komen…

… en gingen we mijn ringen afhalen bij de juwelenontwerpster.

20170211_175842
De middelste is mijn grootmoeders trouwring. De twee buitenste heeft de juwelenontwerpster gemaakt van een oude ring van mijn grootvader. Helemaal hoe ik het wou 🙂

We snoepten nog wat Luikse wafels en ijsjes en trokken terug huiswaarts.

Ik maakte nog een ovenschotel met vis, aardappelen en room en de rest van de avond keken we terug op een ontspannen dagje met niks anders dan leuke dingen ♥

Zondag konden we ons een beetje uitslapen.
Za-lig!

We rommelden wat in huis en terwijl de koters eindelijk aan het uitkuisen van het konijnenhok begonnen, begon ik aan het bakken van de voorraad ‘zoetigheid’ voor tijdens de week.
De koters krijgen elke dag een stuk fruit en een koek mee naar school als tussendoortje en sinds kort zijn dit zelf gebakken koekjes en cake 🙂
Zo weet ik tenminste wat ze juist in hun mond stoppen.
En ja, er zit ook suiker in. Maar al die andere rommel zit er niet meer in.
Die halen ze wel uit het avondeten dat ik klaarmaak.

20170212_131140
Meer dan 40 koekjes. Een uur later had ik er nog een stuk of 30. I regret nothing.

In de namiddag kwam ook vriendinnetje E. langs voor wat ouderwets, gezellig gekwebbel.
We maakten verse pizza’s en hingen wat rond in huis.
Waar Husband het verkeerde deeg voor had meegebracht.
Vierkant deeg.
Ik heb dus vierkante pizza’s gegeten.
‘k Ben er nog nie goe van.

We sloten de avond rustig en relaxed af, konden terug kijken op een goed gevulde, maar leuke week en kunnen al uitkijken naar misschien wel romantische dagen… ♥

dsc_0318
Cadeautje dat vriendinnetje E. mee had. Dat gaat smaken morgen. En als Husband weigert mee te doen aan Valentijn slurp ik het op mijn eentje wel uit. Nèh.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

6 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary – #23

Geef een reactie

