Overig

Temptation Island: an accident waiting to happen

temptation-island-an-accident-waiting-to-happen
Vrijdag was het dan zover.
Of moet ik zeggen woensdag? Ik was waarschijnlijk één van de weinige die niet aan haar scherm gekluisterd zat woensdagavond…
Vorige week woensdag begon namelijk het nieuwe seizoen van Temptation Island.
En we weten allemaal dat ik een grote liefhebber ben van zulke trash tv.
Met de nadruk op trash.

Neen, woensdag zat ik niet met mijn smoelwerk tegen de tv geplakt. Ik was namelijk vergeten dat die avond dè avond was.
Go figure.
Husband en ik deden dan maar aan uitgesteld kijken op vrijdagavond. Moesten we er nog eens 2 f*cking euro’s voor betalen ook. Per aflevering.
Om later op de avond te zien dat er een herhaling werd uitgezonden op het moment dat wij aan dat uitgesteld kijken deden.
Dank u, Telenet. *sarcasm mode on*

Die Temptation Island, het is me toch wat. Je weet dat het op geen hol lijkt, maar toch kijk je. Vergelijk het een beetje met een accident waarvan je weet dat je er beter niet naar kijkt maar waar je je ogen voor de één of andere reden niet van kunt afwenden.
Je mag die vergelijking vrij letterlijk nemen.
Er zullen wederom accidenten gebeuren. Dat beloven de previews toch al.
Of ze hebben ons weer goed liggen bij Vijf met hun knip- en plakwerk.

Terwijl ik mijn pot ijs zat uit te lepelen staarde ik naar mijn scherm en vielen er mij een paar zaken op.
Eén daarvan is dat ik mij altijd vreselijk jong voel.
Yolo kinda stuff enzo.
Yep, ik ben hip en cool. (Worden die woorden nog gebruikt?)
Totdat ik in de buurt ben van of kijk naar zulke jonge kwezels.
Dan schieten de volgende zaken meteen door mijn hoofd ‘Grow the f*ck up, gast/mens!’, ‘Hoe naïef kan je zijn?!’ (sommigen nemen die vraag duidelijk als uitdaging), ‘Zijn die nu zo dom of doen die nu alsof?’ (ook dat wordt blijkbaar nogal vaak als uitdaging gezien), ‘Jezus, wat moeten die ouders wel niet denken/zeggen/voelen als ze dit zien…’ en ‘Wat gaan die hun kinderen later wel niet denken/zeggen/voelen als ze dit ooit onder ogen krijgen…’
Incoming: oude doos dus.

64ecc1c74ef5450615a9f07092e283e3

Ach ja… liever een oude doos die niet zomaar haar relatie ten grabbel gooit voor heel televisie kijkend Vlaanderen en Nederland of huppeldepup ronddartelt met haar tetten half uit haar bikini bengelend in de hoop dat ze een vent kan wegkapen bij zijn vriendin.

Ik heb mezelf meerdere keren afgevraagd waarom ik in godsnaam bleef kijken.
Iets met een accident en het onmogelijk kunnen afwenden van mijn tere oogjes dus.

Wat me ook nog opviel was de drijfveer van de koppels.
Presentatrice Annelien ging netjes het rijtje (jezus zeg, het was net het vuurpeloton) af met de vraag waarom ze in godsnaam meededen.
Elkeen die zat te kijken ging een beetje dichter bij zijn scherm zitten en zette het volume wat luider volgens mij. Want ja… wat bezielt een mens om daar aan mee te doen?
Drie van de vier dames antwoorden met ‘Hij heeft me al eens bedrogen, ik wil dat hij hier bewijst dat ik hem kan vertrouwen.’
Drie van de vier, hè, mensen.
Blijkbaar is het bij een bepaalde leeftijdscategorie wreed moeilijk om die flapieter in die broek te houden.
Zet die kleutertjes eens in de hoek, zeg.

Goed zo, dames. Echt waar. Laat het hem maar eens bewijzen!
Maareuh… het is friggin’ Temptation Island. In plaats van de kat bij de melk te zetten, gieten jullie die melk rechtstreeks uit het cocktailglas hun strot in en zet ge d’er nog een parasolleke bij ook.
Misschien moet je die vrijgezelle dames gewoon bij jullie laten inwonen. Even makkelijk om te weerstaan dan, zou ik zo denken.
Sitting ducks…

Er zit ook terug een Jolien-gevalletje tussen (remember, iets met ‘Ik ben hier om hartjes te breken. Hihihihihihi!’ *eyeroll*).
Ik voorspel dat de 2017 versie van Jolien, namelijk Manouh, misschien zelfs voor nog meer vreemde scènes en opmerkingen gaat zorgen.
Mijn lepel ijs bleef ergens tussen mijn pot en mijn mond zweven op het moment dat Manouh in beeld kwam en meer dan 5 woorden zendtijd kreeg.
Het waren er duidelijk 5 teveel.

Ergerde ik me vorig jaar dood aan ‘Ik ben hier om hartjes te breken’-Jolien en aan ‘Ik ben Jill en krijg altijd wat ik wil’-Jill, heb ik een stil vermoeden dat ik me dit jaar vooral ga doodergeren aan Parastoo.
With all do respect, maar Parastoo?
Is ze weggelopen uit een Disney tekenfilm ofzo?

Tijdens het opdraven van de vrijgezelle dames voor de vrouwelijke helften van de koppels ging Rosanna helemaal los.
Vonden de vrijgezelle dames blijkbaar heel onrespectvol en beledigend.
Klein lesje in geen respect hebben: als een vent bezet is en jij gaat moedwillig zijn relatie proberen kapot maken. Dàt is geen respect hebben.
Maar ja, die koppeltjes moeten zich maar niet inschrijven, zeker?

Het woord hoer werd ook gebruikt.
Dear Lord.
Bel de moraalpolitie.
Beste Pocahontas, euh, Parastoo… als jij meteen daarna reageert met ‘Ik neuk alle vier de mannen!!!’, tja…
I rest my case.

ff78983b4ebc3e89992eed9541d0b3eb

Bij de vrijgezelle heren is het een ander pak mouwen. Die pakken het weer slim aan.
Vrouwtjes willen namelijk gesoigneerd worden. Willen dat er naar hen geluisterd wordt.
En daar gaan ze gretig op in.
Smijt er nog een gitaar bovenop, Kenneke. Goed bezig.
Hij is ook mijne favoriet.
Zonder de gitaar dan.
En met zijn haar in een dot.
En met zijn handen boven de lakens.

Ze hebben hun tactiek al goed uitgewerkt, de heren. En de dames trappen er met open ogen in.
Die ‘mooie ogen die ze van hun moeder hebben geërfd’ dus.
Buiten dan die ene die het nodig vond om op avond één al met zijne blote flapieter het zwembad in te duiken.
Dames hebben dat niet graag, beste vrijgezel, die wham bam, thank you ma’am. Nope, not gonna happen.
Ik weet de dude zijn naam zelfs al niet meer.
Zijn tuinslangske zal dus niet zo indrukwekkend geweest zijn.

Zoals vorig jaar heb ik terug het vermoeden dat ze de vrijgezellen vooral geselecteerd hebben op IQ.
Iets met minder dan 60 ofzo.
En de koppels op ‘de overlevingskans van de relatie is sowieso al 0′.
Hoe anders kan je een programma als Temptation Island verklaren?

Of ik terug kijk deze week, ook al denk ik er zo over? Wees maar zeker.
It’s an accident waiting to happen.
En voor deze ene keer wil ik wel eens ramptoerist spelen.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

16 gedachten over “Temptation Island: an accident waiting to happen

    1. Ja! Dat vraag ik me nu ook altijd af! ‘Jezus, degene die dit heeft uitgevonden moet toch echt wel bitter zijn?! A la ikke geen lief, niemand geen lief!’ 😀
      Ach, een beetje hersenloos (must bij TI) tv staren kan soms al eens ontspannend zijn 😉

      Liked by 1 persoon

      1. 😀 Je vraagt je echt af of ze achteraf niet zoiets hebben ‘Damn… daar heb ik mezelf echt wel belachelijk gemaakt…’ Maar volgens mij vinden die zichzelf zo geweldig dat ze het zelfs niet doorhebben 😀

        Liked by 1 persoon

    1. Utopia? Dat ken ik niet… Moet ik eens opzoeken 😉
      Het is gewoon zalige relax tv. Verstand op 0 (een must bij zulke programma’s) en wat aan scherm staren doen. Soms heeft een mens dat al eens nodig 😉

      Like

Geef een reactie

