Interieur & DIY

Interieur inspiratie: witter dan wit

interieur-inspiratie-witter-dan-wit-mrscurlyblog-wordpress-com

Ik hou van licht. Heel veel licht.
En van wit.
Als het op kleur aankomt ben ik nogal een saai mens. Mijn kleerkast puilt uit van de zwarte, witte, grijze en donkerblauwe kledij. Het beetje kleur dat je erin terugvindt springt je dan ook tegemoet als een wilde hond als je de kast opentrekt.
Ik schrik me nog iedere keer te pletter.

Ons interieur toont dit ook een beetje. Daar vind je ook veel wit terug. En hier en daar wat blank hout.
Naast licht en wit, houd ik ook daarvan. Het geeft meteen die natuurlijke feel aan je interieur.
De muren daarentegen, daar heb ik me een beetje op los gelaten.
Alez ja… als je heel licht blauw ‘los gelaten’ kunt noemen.

krukjes 10 - mrscurlyblog.wordpress.com

Het blauwe kleurtje op onze muren 🙂

krukjes 7 - mrscurlyblog.wordpress.com

Ik ben nog steeds compleet gek op het kleurtje op onze muren, maar er is iets aan die witte interieurs van anderen dat me iedere keer weer een emmer vol doet kwijlen als ik foto’s op Instagram en Pinterest zie passeren.
Nog meer licht! 
Nog meer wit! 
Ik spring nog net niet op en neer.
Ondertussen is onze keuken en leefkamer al een jaartje of twee blauw.
‘Nog maar’ een jaartje of twee. Ik hoor het jullie denken. Echt wel.
Stilletjes aan beginnen er hier en daar alweer wat kinderhandjes tevoorschijn te komen op mijn mooie blauwe muren en begint het dus ook stilletjes aan weer tijd te worden voor een nieuw laagje verf.

Hahahaha! Bullsh*t.
Ik wil gewoon de hele boel in het wit. Die kinderhandjes? Dat is de uitvlucht die ik gebruik om Husband te overtuigen om de boel weer te overschilderen.
Niet dat hij er veel voor moet doen, ik ben hier namelijk de schilder.
Toch begint het mannetje met zijn ogen te draaien iedere keer ik erover begin.
En dat angstzweet zie ik ook wel op zijn voorhoofd staan.
Want ook al ben ik de schilder hier in huis en heeft hij er geen werk aan, hij moet wel mijn gezeur aanhoren als het een beetje langer duurt dan voorzien of als het een beetje tegengaat.
Moet hij maar tegen kunnen. This is what he signed up for.

Ondertussen heb ik Pinterest al eens onderste boven gekeerd voor wat inspiratie.
Oftewel beter gekend als: ‘foto’s om Husband te overtuigen van hoe mooi het wel niet gaat zijn’.

1f167f35017ae26fd4ed7c2224f66c85
Die stoelen staan sowieso nog steeds op mijn verlanglijstje. Een blank houten bank hebben we al aan de ene kant van de eettafel. En de vloer lijkt een beetje op degene die wij hier hebben. Een geweldige referentie van hoe het zou kunnen worden dus 😉

 

79ddab02e63dd741c53a14df60e7facc
Wit, zwart, blank hout en hier en daar een beetje kleur. Love it! Wat ook nog zo leuk is aan witte muren: heb je een accentkleur in je accessoires en ben je dat kleur beu, dan wissel je gewoon de accessoires. Klaar!

 

Of gewoon witte muren gecombineerd met zachte pastel? Nodigt zo uit om die zetel in te duiken en gezellig binnen te blijven. 
In je witte leefkamer.

 

a1089f571a3710eabfe47fbb68ef0b83
Terug in combinatie met die stoelen! En met witte muren kan je nog wat spelen met het kleur van die stoelen…

 

de109928012766386e232d75d62262f3
Een witte zetel hebben we al. Onbehandeld hout ook (denk: de zelfgemaakte krukjes). En die vachtjes vind je hier ook overal. Nu nog witte muren…

 

f01e46c985c6d5550a06d9578e29a5ca
Een geruststelling voor Husband: geen schrik dat het allemaal tè romantisch wordt. Wat robuuste verlichting en decoratie en het heeft al meteen een andere feel.

Husband, als je dit leest: ik heb zojuist nog een afdruk van een kinderhandje gevonden op de muur.
En ik ben al enkele dagen aan het inplannen in de agenda.
Maar geen zorgen, jij hoeft niks te verven.
Alleen maar mijn gezeur aanhoren.
Deal?

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

2 gedachten over “Interieur inspiratie: witter dan wit

Geef een reactie

