Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Hoppa, weer een week voorbij! Ik voel de lente dichter en dichter komen as we speak!
Moest het weer dat nu ook nog eens voelen…

Soit, buiten verlangen naar de lente deden we ook nog andere zaken…

Maandag vloog ik er weer vollen bak in, ik poetste het koterdomein, deed de strijk en werkte nog wat dingen uit voor de blog.
Allemaal heel productief. Ik vond dan ook dat ik een bezoekje aan de Action verdiende.

Ik kocht er een leuk dienblad om bij m’n laptop te zetten.
Ik zit altijd aan de eettafel met een hele hoop sh*t uitgespreid op de tafel met als gevolg dat als we willen eten ik eerst een half uur agenda’s, notitieboekjes en pennen moet opruimen.
Ik ruim al genoeg op rommel van een ander op, laat staan dat ik zelf ook nog eens rommel begin te maken. Dan maar een oplossing zoeken.
Het probleem is nu opgelost: willen we eten, zet ik het hele dienblad gewoon ergens anders.
Wat een praktisch mens ben ik toch.

dsc_0235
En ’t is in mijn kleur!

’s Avonds maakte ik nog een nieuw gerechtje: tortellini met Italiaanse worst.
Zoonlief vond het vingeraflikkend lekker. En ik geef hem volledig gelijk.
Receptje volgt 😉

dsc_0214

Husband had ’s avonds nog een etentje met collega’s en ik dook de zetel in voor wat Kardashian-bingewatchen.
Rustige maandagavond dus 😀

Dinsdag begon met een loopje. Ik rende net geen 10 km. Meer zat er niet in en in meer had ik ook geen zin.

fb_img_1485719007357
I was freezing my ass off. Letterlijk.

De rest van de dag vulde ik met dingen voor de blog uitwerken en een paar van mijn handgemaakte schoudertassen mooi inpakken voor verzending!
Jeej!

dsc_0220
Als we hier iets doen, doen we het meteen goed…

Nadat ik zoonlief had opgepikt van school fietsten we nog samen naar de krantenwinkel in het dorp om de schoudertassen te posten en om een voorraad postzegels aan te leggen.
Ik kwam uiteindelijk thuis met de nieuwe Vitaya en een nieuw boek, maar zonder… juist, de nodige postzegels.
’t Is ook een talent.

dsc_0238
Het nieuwe boek. Ik mag hopen dat het opbrengt.

Ik maakte nog mijn super lekkere ‘champagne kip met rijst’ en genoot wederom van een rustige avond met zoonlief.

Woensdag begon met naailes.
Husband had verlof en zoonlief geen school, dus in plaats van door weer en wind te fietsen naar de les, werd ik netjes afgezet door mijn twee persoonlijke chauffeurs.

Enkele uurtjes later pikten ze me terug op, de één met een half verdoofd gezicht en de ander met de orders zijn tanden beter te poetsen.
Zij hadden een tandartsbezoekje die ochtend.
De arme stakkers. *lacht haar leedvermaak-lachje*

Na de lunch trokken we de stad in voor stof voor twee schoudertassen die ik op bestelling moet maken.
Go figure… op bestelling… Fancy, zeg.
Ik wipte ook nog even binnen bij de Kiko voor een foundation. Ik heb tussen mijn wenkbrauwen een beginnende frons waar ik me al een tijdje aan dooderger en in plaats van maar meteen met botox en fillers mijn gezicht aan te vallen, besloot ik het eerst maar eens te proberen met een goede foundation.

dsc_0241

’s Avonds mocht zoonlief zijn kunsten nog eens tonen op het voetbalveld terwijl ik worstenbroodjes maakte voor het avondeten.

Donderdag was weer lopen-dag.
Ik ging voor de 13 km deze keer.
Wat een verschil met dinsdag! Mijn lichaam voelde veel beter. Genieten dus.

tmpshareimage
Na mijn loopjes volgt traditioneel altijd een vreetfestijn, just saying.

Na het loopje werkte ik nog een heleboel administratie weg en deed al wat voorbereidingen voor het avondeten.

Om 16 uur was het dan zover: oudercontact voor zoonlief.
Er stonden ons geen verrassingen te wachten. Wederom hetzelfde als de vorige keer.
En de keer daarvoor.
Goede resultaten en hij doet het goed.
Die oudercontacten beginnen een beetje saai te worden eerlijk gezegd.
Een mens zou haast gaan hopen dat ie eens iets uitspookt, alleen maar om het allemaal wat spannender te maken.

Na nog een race tegen de klok zette ik nog een nieuw gerecht op tafel: gebakken rijst met reuzegarnalen.

Daarna was het tijd om te vertrekken voor het pianoconcert van stiefzoonlief.
Dat ik uiteindelijk heb gemist. G*dverd#mme.
Een zoonlief die niet door deed met eten en schoolwerk van een kwartier rekte tot meer dan een uur zorgde ervoor dat lang nadat Husband was vertrokken wij pas klaar waren met alles.
En het pianoconcert dus al op zijn einde liep…
Gelukkig heeft Husband alles gefilmd zodat ik er toch nog een beetje bij was.

Vrijdag is hier traditioneel een vrij boring dag.
(Ik heb dan ook geen enkele foto genomen. Zegt meestal genoeg.)
Vaste lezers hebben dit waarschijnlijk al een beetje door 😀
Het is de dag dat ik poets. De hele benedenverdieping wordt dan onder handen genomen.
Ik poetste, schrobde en vloog hier rond als een halvegare om alles rond te krijgen voor 15 uur en ik zoonlief moest afhalen van school.

Na schooltijd lummelden we met ons tweetjes wat in de zetel. Hij met een boek, ik met mijn laptop.
Gezellig, vindt hij dat. En ik ook.

’s Avonds stond nog voetbal voor zoonlief op het programma en kwamen stiefdochterlief en stiefzoonlief terug naar huis voor een weekje.
Terug ’t huizeke vol ♥

Zaterdag begon goed.
We sliepen namelijk uit.
We genoten van het gewoon samen-zijn en lieten onszelf toe om rustig en relaxed wakker te worden.
Dit duurde tot ver na het middaguur.

’s Middags stond er een voetbalwedstrijd op het programma.
Bibberen in de kou: check.
Voetbal staren: check.
Terug (voetbal)was in de wasmand die een uurtje leeg is geweest: check.
Net geen bal tegen mijn smoelwerk gehad: check.
Jeej.

20170128_161118

Na de wedstrijd aten we nog een couscous salade met verse broodjes en was het tijd voor de jaarlijkse Nieuwjaarsdrink in de straat.
Ieder jaar komen alle buren samen voor een hapje en een drankje om het nieuwe jaar in te zetten.
Een leuke traditie.
Die ik de voorbije 6 jaar heb overgeslagen.
Deze keer was ik een beetje door mijn uitvluchten.

Gelukkig maar. Want het was uiteindelijk een wreed leutige avond.
We wonen dan ook in een toffe straat.
Of die cava had er iets mee te maken.
Kan ook.

Zondag begon wederom met uitslapen. Aangezien de koters nogal laat in hun bedje lagen de avond ervoor sliepen ze tot na 9 uur. Wat ook wil zeggen dat ze dan nog even rustig een boekje konden lezen en wat spelen terwijl wij de snooze-knop terroriseerden tot 10 uur.
Zalig.

Husband trok eropuit voor een kort loopje met Chanel. Het beest heeft last van serieus overgewicht en alleen maar diëten helpt voor geen meter bij haar. Dan maar wat meer lichaamsbeweging.
Een beetje ‘start to run voor Chanel’, zeg maar.
Net geen 5 km in de pootjes.
Dinsdag meer van dat.
Volgens mij gaat ze niet meer zo enthousiast zijn als ze die leiband ziet.

dsc_0250
Het arme beest, zo afzien van dat geloop. Husband, hè…

Achteraf trakteerde ik haar nog op een welverdiende (en hoognodige) douche…

dsc_0252

… en terwijl Husband en de koters een schuilplaats maakten voor Lola en Lolita de cavia’s waarin ze zich kunnen verschansen voor Wolleke, het verschrikkelijke rampetampend konijn, bakte ik nog een banaan-notencake en havermoutkoekjes om deze week mee te nemen naar school/werk.

dsc_0261
Man at work.
dsc_0260
Hoppa, in de oven!

Ik werkte nog wat voor de blog terwijl de bengels naar Hachi keken en dan was het alweer tijd voor het avondeten: pannenkoeken.
Ja, dat wordt hier gezien als maaltijd.
Ik heb nog snel wat komkommers en tomaten op tafel gezwierd om het evenwicht te bewaren.

En terwijl de koters al trippend op een overdosis suiker boven aan het rondhuppelen zijn terwijl ze verondersteld zijn in hun nest te liggen, schrijf ik dit uit en kijk wederom terug op een goedgevuld, maar leuk weekend… ♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

Geef een reactie

