Overig

I love sleep tag

i-love-sleep-tag-mrscurlyblog-wordpress-com

I love sleeping. I really, really do.
Waarom ik het dan zo weinig doe is me nog steeds een raadsel. Voor de één of andere reden raak ik niet voor middernacht in m’n nest en de wekker jaagt me er iedere ochtend tussen kwart voor 6 en kwart na 6 alweer uit.
Bummer.

Maar ik houd er wel van.
Niks zo leuk als je ’s avonds in je bedje nestelen voor een goed nachtje ronken.
En wat nog leuker is is om ’s ochtends bij het wakker worden merken dat je je nog eens kunt omdraaien en nog wat verder kan snoozen.
Buiten het slapen op zichzelf, ontvangt ook mijn snooze-knop heel veel liefde van mij.

Deze tag (die ik vond bij Mommy’s world) is dan ook een beetje op mijn lijf geschreven 😀

1. Hoe laat ga je meestal naar bed?

Dat verklapte ik al een beetje hierboven: rond middernacht dus. Het is een uitzondering als Husband en ikzelf voor half 12 ons bed inkruipen (dat kruipen mag je letterlijk nemen).
En iedere ochtend nemen we ons voor om die avond vroeger onder de wol te kruipen en iedere avond opnieuw falen we daar weer in.
I blame it all on the kids. Huiswerk, hobby’s, bedtijd dat ondertussen al wat later is, … het zorgt er allemaal voor dat de grote mensjes hier hun douche- en rustmomenten veel later op de avond vallen dan enkele jaren geleden.
Ik kijk soms met heimwee terug op hun kleuterjaren, toen ze nog geen hobby’s hadden, ze om 19 uur heel lief in hun bedjes lagen en Husband en ikzelf soms al om 20 uur gedoucht en al aan de volwassen-tijd konden beginnen.

2. Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Nachtlampje uitdoen? 😀

Tanden poetsen en een halve fles Listerine binnenkappen, crème smeren tegen wallen en rimpels (werkt voor geen meter, maar ik geef niet op), toiletbezoek, handen wassen, nog even leuteren tegen Husband (lees: hem ambeteren), wekker instellen en dan, net nadat we het nachtlampje hebben uitgedaan onze routine die we al jaren hebben en nog nooit hebben overgeslagen (maak u klaar voor wat melig gelul):

Husband: ‘Love you…’
Ik: ‘Love you too…’
Husband: ‘Love you more…’
Ik: ‘I know.’

Een romantische poging van hem van enkele jaren geleden die ik maar snel de kop heb ingedrukt.
Zoals het hoort.
Ken uw plaats, zeggen ze daar tegen 😀

3. Wat doe je als je niet kunt slapen?

Ik begrijp de vraag niet…

Ik kan altijd slapen. En overal.
No sh*t.

En die hele zeldzame keer dat het eens niet lukte kwam ik even terug uit bed, maakte wat warme melk, probeerde mezelf zo rustig mogelijk te houden en probeerde gewoon terug te slapen.

4. Wat is je favoriete slaaphouding?

Op mijn buik.
In savasana houding. Mijn hoofd zo leeg mogelijk (no problem what so ever) en mijn lichaam zo ontspannen mogelijk.
Moet je eens proberen: je hele lichaam, van de top van je hoofd tot in de puntjes van je tenen scannen en ieder spiertje ontspannen.
Werkt. Echt.
Je bent meteen vertrokken zo 😉

064cc7b5a903650fe83354087738c3c7

En ergens midden in de nacht draai ik me altijd op mijn zij en kruip ik tegen Husband aan en liggen we lepeltje.
Ik ben de grote lepel *eyeroll*

5. Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?

Als je me wakker maakt, bereid je dan maar voor op de grootste hel ever.
Voor niks dus.

ad57ff38fc29513ad34fec1061849ab9

6. Hoe laat gaat je wekker ’s ochtends?

Op schooldagen dat zoonlief hier alleen is, is dat tussen 6 uur en kwart na 6.
Op schooldagen dat de stiefkoters hier ook zijn, is dat rond kwart voor 6.
Altijd veel te vroeg naar mijn goesting.
Maar ik ben graag volledig klaar voor de grote gewelden hun bed komen uitgestampt.
Eens die drie hun nest uit zijn, kom ik aan niks meer toe.

bd19e96b369b12dafd7528a3bd525f81

In het weekend is dat meestal tussen half 9 en 9.
Als er geen voetbal of yoga op het programma staat dan.

7. Snoozen of direct opstaan?

De lettertjes op mijn snooze-knop zijn zo goed als afgesleten.
Telt als antwoord 😉

8. Slaap je uit in het weekend?

Vroeger was uitslapen voor mij: tot rond het middaguur in mijn bed liggen.
Sinds er kinderen zijn ben ik al blij als we langer dan tot half 9 kunnen slapen.
Dus ja, ik slaap uit in het weekend.
Tot 9 uur dan.

Bij deze, nog kindloze mensen, u weze gewaarschuwd.

9. Welke rare dingen doe je in je slaap?

Knarsetanden. Tot Husband’s grote ergernis.
Heel luid ademen ook naar ’t schijnt.

En kwijlen.
Gene zever. Of toch…
Wreed sexy allemaal.

10. Hoeveel kussens liggen er in je bed?

Zes. Twee big ass kussens, twee gewone hoofdkussens en twee kleine sierkussentjes.
Alleen de twee gewone hoofdkussens blijven liggen als we gaan slapen, de rest wordt verbannen.

Husband vraagt zich altijd af waarom ik de moeite neem om die kussens zo mooi op te maken en te placeren op ons bed. Wel, een mooi opgemaakt bed nodigt uit tot erin duiken en zet aan tot een goede slaap.
Ze zijn praktisch dus zo goed als compleet nutteloos, maar wel mooi.
Dat is reden genoeg voor mij om ze te hebben.

11. Wat heb je aan in je bed?

Witte sokken.

Nee. Serieus.
Gewoon in mijn onderbroek en in een hemdje.
Niet teveel kleren want dat ligt niet lekker. Dat trekt alleen maar tegen als je wat ligt te draaien en keren.

12. Slaap je met je sokken aan?

Vroeger wel. Maar omdat Husband daar altijd over zeurde in het begin van onze relatie ben ik daarmee gestopt.
Die vent kan er een eind op weg zeuren.

13. Hoe groot is jouw bed?

We hebben nog maar net een nieuw bed dat wat kleiner is dan ons vorige. Dat was namelijk veel te groot naar mijn zin voor onze slaapkamer.
Ik denk dat het nieuwe 1m60 breed is als ik mij niet vergis.
Dat ik het zelfs niet zeker weet.

Maakt ook niet echt uit, want we liggen toch altijd op mijn kant tegen elkaar gepropt.

dsc_0098

14. Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste dat ik doe…

… snoozen…

15. Droom je elke nacht?

Naar het schijnt wel.
Althans dat zegt de wetenschap.
Ik herinner me er gewoon niet altijd veel van.
En misschien maar het beste ook 😀

16. Welke droom of nachtmerrie kun je je goed herinneren?

De enige die ik me nog goed kan herinneren zijn de nachtmerries omdat die zo’n indruk op me hebben gemaakt dat ik ze me jaren later nog goed voor de geest kan halen.
De reden daarvoor is omdat het dan ook echt wel vreselijke nachtmerries waren.
Daarom dan ook dat ik ze niet ga delen.
Zou niet willen dat jullie even gek worden als ik.
Dat kan de wereld nu even niet aan…. 😀

Neem je hem over, laat het dan even weten! Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden! 😉

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

17 gedachten over “I love sleep tag

  1. Oh ik hou ook van slapen, uitslapen ben ik ook heel goed in 😀 Vorige week zondag werd ik om half 12 pas wakker, heerlijk, alleen jammer dat dan de halve dag voorbij is. Dit weekend ga ik dus de wekker zetten.

    Liked by 1 persoon

    1. En, is het gelukt met je wekker dit weekend? 😀
      Zalig, tot half 12 slapen! Maar zoals je zegt: jammer dat dan de halve dag al voorbij is. Maar af en toe geeft dat ook eens niks 😉 Kan zo’n goed doen!

      Like

  2. Ik hou van slapen! En ik slaap veel hoor! Because that’s what my body need. Deze I love sleep Tag is er eentje om ook te doen. Die kousen, daar zeurt mijn ventje soms ook over. Maar goed, als ik kou heb, heb ik kou en dan doe ik ze gewoon aan. Foert. 😉 Het was weer leuk je te lezen. X

    Liked by 1 persoon

  3. Oh, middernacht is ook mijn bedtijd of later. Maar dat komt vooral omdat ik weinig slaap nodig heb. Als ik vroeger naar bed ga, val ik echt niet in slaap. Of ik word om 4 uur ofzo weer wakker. Dus dat schiet niet op. Ik ga rond middernacht naar bed en lees dan nog wat. En rond 6 à 7 uur (afhankelijk of ik vrij ben of niet) sta ik weer fris en fruitig op. Ik was dus ook niet echt moe toen mijn zoontje net geboren was. Die korte nachtrusten, daar kon ik prima mee om gaan.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

