Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com-1

Ik kruip nog net niet achter de verwarming vandaag. De winter mag van mijn part stilletjes aan toch op zijn einde gaan lopen…
De voorbije week was dan ook kouder dan koud!
Wat we, buiten verkleumen, nog meer hebben uitgespookt, lees je hieronder! 😉

Maandag bracht een rustig begin van de week. Zo hoort het ook, vind ik dan.
Jammer dat de realiteit meestal anders is. Dan maar dubbel en dik genieten van de keren dat het effectief relax to the max is op maandag 🙂

Nadat de koters weer als flinke engeltjes aan hun schoolbanken waren aangeschoven installeerde ik mij op mijn beurt aan mijn eigen ‘bureau’ (lees: eettafel) en werkte nog wat aan de blog.

dsc_0186
Tegen het middaguur sloot ik die hele meuk af, want vriendinnetje E kwam langs voor de lunch.
We hadden elkaar al een tijdje niet meer gezien door de frigging helse drukte van de feestdagen en omdat ze een tijdje aan de andere kant van de wereld zat (the lucky bastard 😉 ) so we had some catching up to do!
We tetterden erop los en slurpten nog wat koffie en de tijd vloog weer voorbij.
Dat heb je dan als g’u amuseert en op uw gemak zijt 🙂

dsc_0209
Ze had ook nog een cadeautje mee: mijn favoriete Chai Latte. Opstaan ’s ochtends is zoveel makkelijker met dit.

’s Avonds zette ik het relaxte nog wat verder, ik was volledig in een zen state of mind en na het binnenschrokken van kalkoen gevuld met kaas en spek rond, aardappeltjes en een sla’tje genoten we van een rustige maandagavond.

Dinsdag startte met een loopje.
Had ik geen sh*tload strijk die op me stond te wachten ik liep er nog 5 km extra bij.
Het ging zalig goed.
Leeg hoofd, goed weer, zon op mijn snoet en gaan.
Ik hou van zulke loopjes.

img_20170117_114352_643
Always wear your invisible crown! Of cape… da’s ook goed 😉

’s Middags gooide ik me nog eens op de strijk vooraleer het alweer tijd was om zoonlief af te halen van school terwijl stiefzoonlief en stiefdochterlief ook hun weg huiswaarts inzetten.

Ik maakte die dag ook nog mijn gegratineerde zalm met mascarpone. Zeker eens proberen als je koters hebt die niet graag vis eten.
Hiermee krijg je ze gegarandeerd aan de vis.
Ha! Hebben wij ze eens goed liggen, zeg!

Die dag werd ook nog mijn interview bij Young Originals gepubliceerd! Jeej!
Hebben jullie het al gelezen? Neen? Shame on you! Iersie: de *link*. Dan zijt ge ook weer mee 😀

Woensdagochtend was het terug naailes.
De helft van de tijd geen reet uitgehaald. Ik had namelijk geen stof bij om aan mijn rokje te beginnen.
Dan maar een beetje bijkletsen met the ladies.
Allemaal redelijk wat ouder dan mij, maar zalig om tijd mee door te brengen. Geen stress, geen gedoe. Ze hebben het allemaal al eens gehad, zeg maar. They just love life.
Zalig ontspannen.

’s Middags trok stiefzoonlief eropuit voor de voetbaltraining en organiseerden stiefdochterlief, zoonlief en ikzelf een spelletjesnamiddag. We speelden Uno tot we het woord Uno niet meer konden horen en we net geen familie vete in gang zetten.

20170118_153021
Spelletjes met een identiteitscrisis: Uno of verstoppertje. Who knows…

Nog een voetbaltraining verder voor zoonlief en we konden weer smikkelen van mijn beroemde (alez ja… bij familie en vrienden dan) spaghetti.

Later op de avond ontdekte ik ook nog dat de blog precies 1 jaar bestond die dag.
Glad vergeten vieren dus.
Komt da tegen, reden om te feesten en het vergeten…

Donderdag trok ik terug de loopschoenen aan.
Het werd een vrij kort loopje die dag. Er was precies niet veel zuurstof in de lucht… of ’t was mijn gedacht. Dat kan ook natuurlijk.

img_20170119_110754_628

Daarna pimpte ik Chanel nog wat met roze elastiekjes. Vind ze leuk.
Ze heeft ook geen andere keuze.

dsc_0196
The real Queen in this house.

Ik werkte ook nog wat voor de blog.
Een productief dagje was het 🙂

’s Avonds aten we de leftovers van de spaghetti aangezien ik een grote voorstander ben van spaghetti maken voor een heel leger èn hun familie maar ook een groot tegenstander ben van eten weggooien.

Vrijdag was more boring than ever: poetsdag.
Er werd wederom geschrobt, geschuurd en geboend dat het een lieve lust was.
Ergens in de namiddag keek ik glimlachend rond in huis en dacht bij mezelf ‘My favourite moment of the week: een net gepoetst huis. Genieten zo… het huis ligt er weer een uurtje proper bij… untill the brats come home again…’
Iedere moeder herkent dat moment, toch? 😉

De dag kreeg nog een onverwachts leuke wending: de vervroegde verjaardagscadeautjes van zoonlief en stiefzoonlief werden geleverd!
Jeej!

dsc_0201

Blije kindjes, blije kindjes! I love it.
Ware het niet dat zoonlief de eerste 10 minuten heeft gezeurd omdat hij dezelfde fiets wou als stiefzoonlief.
Kleine ondankbare etter.
Soit, na het zien dat hij ocharme 2 versnellingskes meer heeft dan z’n broer was hij alweer uberhappy… *eyeroll*

Nadat de koters vertrokken waren naar de exen deden Husband en ik ons nog te goed aan frietjes en frikandellen en maakten we ons klaar voor een gezellige avond in de zetel met misschien wel een leuke film.
Think again.
Een kwartier later lagen we rustig te snurken en was het enige spannende aan de avond het kwijlspoor op ons smoelwerk.

20170120_195142
Crazy Josske-bird, volledig zot van frieten en frikandellen.

Zaterdag sliepen we ons dan ook maar een beetje uit.
En met uitslapen bedoel ik tot 9 uur.
Yeah. Party hardy right?

Na het ontbijt liepen we samen nog een deugddoend rondje in het winterzonnetje.
Goed begin van de dag zou ik zeggen 😉

img_20170121_131239_562

Na de lunch werkte Husband verder aan de verbouwingen en verbouwde ik verder aan mijn eigen façade:

20170121_145320
Aan het solliciteren voor de rol van Shrek. I think I got the job…

Ik maakte mijn nagels weer fatsoenlijk en dan was het tijd om nog even achter mijn laptop te kruipen.

dsc_0203
Ik hou van dit lakje: natural nail whitener van Herôme. Ga je daarna nog eens met een french manicure potloodje onder de randjes dan heb je meteen een easy peasy french manicure zonder het gepruts met klevertjes en urenlange wachttijden totdat de 25 lagen droog zijn 😉 

Na het wegwerken van een to do lijstje waar je ‘u’ tegen kan zeggen maakte ik nog zalm in de oven met een overload kaas, olijfolie en peterselie op. Hoppa, wat pasta bij en je hebt een lekker avondmaal 😉

Valt het trouwens op dat Husband en ik gek zijn op zalm?

Zondagochtend begon vroeg. Ergens tussen half 7 en 7 maakte m’n wekker een hels lawaai…
Op iedere andere dag zou ik het ding bijna kapot gegooid hebben tegen de muur, maar deze keer raakte ik vrij makkelijk uit m’n nest.
Er stond namelijk een yoga les op het programma. En ik keek er naar uit.
En mijn lijf ook 😉
Het was verdorie lang geleden.

Na ons tiendubbel gevouwen te hebben genoten we volledig zen van een lichte lunch thuis en scharrelden we thuis nog wat rond vooraleer we terug aan onze tour de Belgique begonnen.

We deden nog een rondje Veritas (zodat ik tijdens de komende naailes wèl aan mijn rokje kan beginnen), brachten nog een bezoekje aan mamalief en pikten zoonlief op bij zijn vader.

Tegen 20 uur waren we eindelijk terug thuis en konden we nog even genieten van een rustige zondagavond.
En deze keer zonder in slaap te vallen op de bank.
En zonder kwijlspoor.
Hell yeah…

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

11 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

    1. Haha! 😀 Het is gelukt, hoor. Maar voor de één of andere weird ass reden kwam er een reactie van jou in mijn spam terecht. Heel vreemd… Die filter van WordPress doet raar. Of heeft last van het maandag-gevoel. Kan ook. 😀

      Like

  1. Wat een fijne week! En wat een afstanden loop je toch! Knapperd!

    Ik kan niet wachten tot ik ook weer eens een hele dag heb om het huis te poetsen. Al had ik nooit gedacht dat ooit te zeggen 🙈😉😘

    Liked by 1 persoon

    1. Hahaha! Dat poetsen toch… komt er altijd zo lelijk tussen, hè 😀
      Maar het is inderdaad veel leuker om er je tijd voor te kunnen nemen ipv het snel snel te moeten doen.
      Of het gewoon negeren… dat helpt ook altijd 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

