Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Week 1 na de Kerstvakantie zit er alweer op! En man, wat hebben we terug moeten wennen aan dat ritme!
Nog een week of 2 en dat komt ook weer goed.
Denk ik.
Hoop ik.

Bij deze, een samenvattingske van hoe we de voorbije week hebben doorgesparteld.
Letterlijk ๐Ÿ˜‰

Maandag begon veel te vroeg naar m’n zin. Niet vroeger dan anders op een schooldag, hoor, maar na 2 weekjes vakantie met opstaan rond 9 uur is plots uit je bed gejengeld worden door je wekker om 6 uur echt wel veel te vroeg.
Soit, het is ons gelukt (barely) en nadat ik zoonlief afzette aan de schoolpoort vloog ik er terug in.
Beetje de routine er terug in krijgen.
Ik houd van routine.
Ik poetste het ‘koterdomein’ en werkte wat voor de blog en dan was het alweer tijd om zoonlief op te pikken van school.
Ik was een beetje vergeten hoe kort die schooldagen wel niet zijn.

Onderweg naar huis stopten we nog even bij de Action en kwam ik wederom naar huis met iets dat ik eigenlijk niet van plan was om te kopen.
Er is iets met die Action dat me altijd van mijn manier van shoppen doet afwijken…
Maar in my defense: ze waren spotgoedkoop, zijn handig om naast de laptop te hebben รจn ze zijn nog eens mooi om naar te kijken ook.
Zo, de verantwoording bij Husband is ook weer gedaan ๐Ÿ˜€

dsc_0061
Action-aanwinst ๐Ÿ™‚

’s Avonds maakte ikย Griekse burger met Makbeaย en vielen we allemaal vrij snel in slaap.
Die eerste dag zat in onze kleren ๐Ÿ˜‰

Dinsdag was het tijd voor een loopje! Het eerste loopje met m’n nieuwe sporthorloge.
Handig dingetje, kan ik jullie nu al zeggen.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik toch een beetje het computerstemmetje van mijn smartphone miste die me om de kilometer laat weten hoe ik het doe.
Het mens kon me goed motiveren.

2017-01-10-11-10-55

Na thuiskomst werkte ik nog de strijk weg en werd Chanelย d’r haar ook nog eens onder handen genomen.

’s Avonds maakte ik pasta met spinazie en ricottaย (favorietje hier)ย en nadat Husband naar de Italiaanse les was vertrokken en zoonlief flink lag te slapen, begon ik aan mijn dinsdagavond-Kardashian-marathon.
Good night it was.

Woensdagochtend mocht ik ook terug op de ‘schoolbanken’ zitten. Ik had namelijk terug naailes.
Op dit moment iets minder leuk dan anders, want ze zijn verhuisd van gebouw wat wil zeggen dat ik er nu op geen enkele andere manier geraak dan met de fiets.
Ook als het regent.
En ik heb krullen.
Het lokaal waar we nu les krijgen is ook zodanig oud dat je zelfs een beetje schrik hebt om de stekker in het stopcontact te steken en eerlijk gezegd overweegt om de hele meuk the old fashion way met je handen te zitten naaien.

Ach ja, ik heb het ‘gevangenis-lokaal’ terug overleefd en in de namiddag werd dat allemaal goedgemaakt door een spelletjesnamiddag met zoonlief.

2017-01-11-14-59-59
I was winning. Obviously.

Na wat spelletjes mocht zoonlief nog wat tv kijken (koters de dag van vandaag kunnen blijkbaar maar een beperkt aantal tijd zonder scherm overleven) en rolde dit vanonder mijn naaimachine:

dsc_0074
Mevrouwtje Vos-sjakos heeft er een klein zusje bij: een bijpassend portemonneetje.

Toch best wel trots op ๐Ÿ™‚

Zoonlief had nog voetbaltraining die avond en terwijl Husband het over- en weer rijden op zich nam, sprong ik onder de douche en begon aan deย Worstenbroodjes met spinazie en kaas.
Het wordt een beetje traditie op woensdag, die worstenbroodjes.

Donderdag trok ik terug mijn loopschoenen aan en ging ik voor loopje 2 met de sporthorloge.
Ik draag het ding dagelijks en houd zo mijn aantal stappen en kilometers bij, hoeveel ik fiets per dag en hoe mijn loopjes geweest zijn.
Nog steeds blij mee dus ๐Ÿ™‚

tmpshareimage
Yep, that’s me!

Na het loopje blogde ik nog wat en werkte nog wat verder aan de kleine naaiprojectjes die moesten af zijn tegen zaterdag voor het familiefeest van Husband’s zijde.

Een toiletzakje en driehoekig portemonnee’tje.

Voor ik het wist was de dag alweer bijna om en moest ik mij terug verschansen in mijn keuken.
Die apen hier voederen blijkbaar zichzelf niet.
Die avond op het menu:ย Rijstschotel met tonijn en bonen.

Vrijdag was pretty boring.
Poetsdag namelijk.
Blรจh.

Ik schrobde, schuurde en boende en voelde me net geen Assepoester.
Zonder de glazen muiltjes en friggin’ pompoen die in een koets verandert.

In de late namiddag deed Husband de boodschappen en pikte hij de stiefkoters op bij hun moeder terwijl zoonlief en ik genoten van deugddoende douches en nagels lakken.
De mijne dan.
Alhoewel hij de zijne ook gerust zou lakken als ik hem zou toelaten.

dsc_0186
Chanel addict hier. En ook black addict dus ๐Ÿ˜‰

Nadat we terug compleet waren propten we nog een sh*tload frieten en frikandellen binnen en zakten we onderuit voor een ontspannen vrijdagavond.

Zaterdag begon vroeeeeeg! Ab-nor-maal vroeg.
Om 5 uur liep het kl*te ding dat we wekker noemen al af. We hadden die dag namelijk een familiefeestje op het programma staan en ik moest mijn haar nog wassen voor vertrek.
En we weten allemaal dat het drogen van je haar minstens 3 uren duurt als je krullen hebt als de mijne.

Terwijl mijn curly locks aan het drogen waren en de rest van het huis nog in dromenland verbleef blogde ik nog wat en las ik ook nog wat blogs van mede-bloggers.
Kop koffie, kom havermoutpap en m’n laptop. In stilte ontwaken en lezen.
Misschien was het toch niet zo’n slechte ochtend? ๐Ÿ˜‰

20170114_085038
Het op een onmenselijk uur opstaan was toch niet compleet nutteloos. My hair looked fab… if I say so myself… ๐Ÿ˜€

Husband’s familie woont in West-Vlaanderen, wij in Leuven, wat wil zeggen dat we een ritje van minstens 1u30 voor de boeg hadden. Na onze kilometertjes gevreten te hebben kwamen we toe op de locatie en genoten we van een hele dag met de familie.
We deelden cadeautjes uit, aten, dronken en babbelden erop los terwijl de neefjes en nichtjes buiten nog net niet de boel afbraken.

dsc_0188
Ik kreeg onder andere dit… I looooove uiltjes en pluche bollen ๐Ÿ˜€
dsc_0134
One of the highlights of my day: big ass chocolate cake!

Na een dag familie-geweld trokken we ’s avonds moe, maar content terug huiswaarts waar we na het eten van een ย gewone boterham allemaal snel in slaap vielen.
De koters in hun bed, Husband en ik in de zetel.
Voor tv.
As usual ๐Ÿ˜€

Zondag begon wederom vroeg, maar gelukkig niet zo vroeg als op zaterdag.
Husband maakte me wakker om kwart na 8, juist voordat hij met stiefdochterlief ging paardrijden.
Aangezien hij de boys ook meenam kon ik nog even genieten van een stille ochtend. Een zeldzaamheid hier.

De rest van de dag hielden we het redelijk rustig.
Buiten wat was draaien, stofzuigen, bloggen en bakken (oa mijn Appel/kaneelcake)ย hebben we niet teveel verroerd.
De koters genoten van een relaxte zondag thuis met spelletjes, ping pong en elkaar net niet uitmoorden.

’s Avonds smikkelden we nog vanย een Mexicaanse ovenschotelย en keken we terug op wederom een goedgevuld maar leuk weekendย โ™ฅ

kus
Je kan me ook volgen opย Facebook,ย Instagramย enย Bloglovin’!

19 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

  1. Klinkt als een leuke week! Je maakt mooie dingen op de naaimachine, altijd knap als iemand toffe dingen kan maken zonder het in de winkel te moeten kopen!

    Enneh, ook in Nederland heeft Action een aantrekkingskracht, wij komen er zelden zonder aankoop buiten… Ach ja… Wie zonder zonden is…

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks! ๐Ÿ˜‰
      Ach, die Action toch… elkeen verandert in een non stop shoppende zombie van zodra hij/zij die winkel binnenstapt ๐Ÿ˜€
      Wel een geweldig ‘concept’ dan ๐Ÿ˜‰

      Like

Geef een reactie

