Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Oh jee, de Kerstvakantie zit er alweer op.
You know what that means: back to real life. Met andere woorden, terug pokkevroeg uit bed, hopen dat we iedereen op tijd klaar krijgen ’s ochtends en ’s avonds uitgeput in slaap vallen op de bank.

Maar vooraleer die onzin weer begint kijken we eerst eens terug op welke onzin we de voorbije week hebben uitgehaald… 😉

Maandag was Ikea-dag.
Om de zoveel tijd plannen Husband en ik een dagje Ikea in. We looooove Ikea. Voor ons is dat een daguitstap. No sh*t.
Hier geen geruzie bij het kiezen van een kastje in de winkel en geen bijna-echtscheiding tijdens het opzetten van voorgenoemd kastje. Wij zijn het equivalent van twee losgeslagen koters in een snoepwinkel als je ons loslaat op een Ikea filiaal.

We hadden sinds enkele maanden al een lijstje klaar liggen dat alleen maar langer en langer werd en nu was het dus tijd om dat lijstje korter te maken.
We gingen voor een nieuw bed en nieuwe matras, aangezien ons oude bed veel te groot was voor onze slaapkamer en onze matras ons alleen maar rugpijn gaf in plaats van rustige nachten.

20170102_141705
De matras werd aan een grondige test onderworpen.

Nog een kastje voor in de eetkamer dat we wel zouden pimpen en een zitbank ter vervanging van 3 stoelen rond onze eettafel verder trokken we terug huiswaarts met onze buikjes gevuld met de befaamde Ikea-ballekes.

Dinsdag vlogen we erin!
We trokken onze loopschoenen aan en gingen voor een gezamenlijk loopje. Husband bepaalde deze keer iets meer het tempo. Goed zo. Want ik heb nogal de neiging om tè snel te lopen. En ik wil mijn afstand verlengen, dus dan pas ik beter mijn tempo wat aan.

screenshot_2017-01-09-09-56-23

Na het loopje begon Husband aan het in elkaar steken van de kleine Ikea-toestanden en ik aan het afbreken van onze kerstboom.
De big ass stofvanger is eindelijk uit de woonkamer. In de plaats ervan is er terug een zee van ruimte.
Love it.

dsc_0097
Chanel nam de rol van opzichter zeer serieus.

Ik deed nog wat strijk en blogde nog wat en dan was het alweer tijd voor het avondeten. Op de menu die avond: Griekse tomatenrijst met feta. *omnomnom*

Woensdag was solden-dag. Ook daar maken we een daguitstap van.
Zowel in juli als in januari plannen we een hele dag in dat we er met ons tweetjes op uit trekken op zoek naar koopjes.
Meestal falen we en komen we naar huis met vanalles uit de nieuwe collectie en niks uit de solden.

Soit, Husband en de koters hebben terug een bunch of sh*t they actually don’t need en ik heb weer niks van wat ik effectief nodig heb.
Life of a mom, right?

We genoten van een ontspannen dag met gekuier door de Gentse winkelstraten, veel koffiegeleuter en een goedvullende lunch bij Ellis Burger.

20170104_151544
Would you just look at that fine piece of meat?! Diene hamburger, hè, mensen…

’s Avonds vielen we uitgeput neer op de bank en staarden we nog wat hersenloos tv.
Shoppen is lastig, joh.

Donderdag trok ik er alleen op uit voor een loopje.
Bambi was niks bij mij. God weet hoe ik me met momenten recht kon houden.
Ik ben het schaatsen dus nog niet verleerd 😀

screenshot_2017-01-09-09-56-32

Terwijl ik mezelf in het zweet aan het werken was, deed Husband dat ook. Hij zette ons nieuwe bed op.
Jeej!
Mega bed! Mèt extra bergruimte eronder door de ingebouwde lades die erin zitten.
Super handig voor extra schoenen en handtassen in op te bergen.
Of mijn jaarvoorraad chocolade zonder dat de rest van mijn medebewoners er van afweten.

20170105_160045

Ik kreeg al rampscenario’s in mijn hoofd van een nachtje op de bank. Maar Husband kreeg het voor bedtijd nog voor elkaar. Chance dat bedtijd voor de grote mensen ten huize Desnyder pas rond middernacht ingaat…

dsc_0098

Ik liet me nog eens gaan op het koter-domein (lees: bovenverdieping) en ruimde al hun rommel voor de tienduizendste keer op, werkte nog wat administratie weg en voor ik het wist was het alweer tijd om aan mijn ravioli ovenschotel te beginnen.

Na het avondeten reed Husband nog een serieus aantal kilometertjes voor wat familiegeleuter met z’n broers en zussen in het Gentse en ik… ik gooide mezelf op de bank voor een Kardashian-marathon.
En ik schaam mij daar nu eens geen beetje voor.

Vrijdag begon ik aan het cadeautje voor Husband’s petekindje. Komend weekend hebben we het familiefeestje en dan wisselen we traditioneel gezien ook de Kerstcadeautjes uit.
Dit jaar wou ik het cadeautje zelf maken 🙂
Vier gebroken naalden verder rolde dit vanonder mijn naaimachine:

20170106_172944
Mevrouwtje Vos-sjakos.

Toch een beetje trots op mezelf.

Ik werkte nog wat aan de blog en deed nog wat aan online cadeautjes shoppen en na het binnenproppen van onze traditionele frietjes op vrijdagavond installeerden we ons voor een ontspannen avond.

Zaterdag gingen Husband en ik terug voor een gezamenlijk loopje.
Het weerbericht op de radio compleet negerend.
Alsook de dikke laag ijs die zich op ieder vierkant centimetertje had gevormd.
We zijn niet zo bijster slim, zie je.

Ik wou 16 km lopen, maar moest na 8 km huiswaarts keren.
Maar de 8 km die we gelopen hebben was… euhm… avontuurlijk. We moesten ons zo goed als de helft van de tijd aan elkaar vasthouden om niet om te vallen. En bij thuiskomst waren mijn haar èn mijn shirt bevroren.
I kid you not.

screenshot_2017-01-09-09-56-43
Je ziet aan het tempo dat we enkele stukken wandelend hebben moeten doen. Of moet ik zeggen: schaatsend?

Bij thuiskomst stond er wel een leuk pakje aan de achterdeur op me te wachten:

20170107_114253

Mijn eigenste sporthorloge! Jeej!
Husband had de zijne eerder deze week ontvangen en aangezien het me wel een handig en goed ding leek besloot ik hem ook maar te bestellen.
Vreemd hoe de meest sportieve van dit huishouden zo’n ding als laatste heeft.
Misschien volgt er wel  een review binnenkort 😉

Voor de rest van de dag bleef ik lekker binnen, nog net niet achter m’n chauffage gekropen.
Ik werkte het handtasje voor Husband’s petekindje af juist op het moment dat mijn laatste naald doorbrak.
En mijn laatste zenuw.

Eén naaiprojectje en vijf gebroken naalden…. mijn naaimachine is nog lomper dan ik.

dsc_0121

’s Avonds maakte ik nog quiche met gerookte zalm en achteraf kwijlde ik nog wat op Kevin Costner in ‘Three days to kill’.
Ik moet het nog eens bekijken in mijn grafiek, maar ik ben er zo goed als zeker van dat die sporthorloge een verhoogde hartslag heeft geregistreerd.

Zondag was relax to the max.
Ik hing tot het middaguur wat rond in huis ín pyjama. Ik werkte nog wat aan de blog en deed nog wat was terwijl Husband juist boven mijn hoofd verder deed aan de verbouwingen.

Na de lunch deed ik een poging om mezelf wat toonbaarder te maken (nieuwe oogmake-up die nergens op lijkt: check. Krullen die alle kanten op staan: check.) en maakten we ons klaar voor onze tour de Belgique.
Die avond gingen we namelijk zoonlief terug ophalen na een weekje Kerstvakantie bij z’n vader aan de andere kant van het land.
Jeej! ♥

Maar vooraleer we het grootste lawijt in ons huishouden gingen oppikken gingen we eerst nog wat shoppen.
We deden nog een stopke bij de florist om mamalief en m’n grootmoeder nog eens extra in de bloemetjes te zetten, reden richting Veritas om terug een voorraad naalden aan te leggen (die ik wederom kan breken *eyeroll*) en stapten nog de winkel der winkels binnen voor mezelf: de schoenwinkel.
Zeggen dat ik schoenverslaafd ben zou nog een understatement zijn.
En neen, ik heb daar geen hulp voor nodig. I love my addiction.

Dan was het zover! Mijne kadee ophalen!
Terug een stukske van onze puzzel erbij… nog enkele dagen en onze puzzel is terug compleet. Dan zijn stiefdochterlief en stiefzoonlief ook terug bij ons.

We brachten nog een bezoekje aan mijn grootmoeder (90 jaar, mensen!) waar mamalief, mijn broer en schoonzusje ook waren.
Zoonlief las nog zijn nieuwjaarsbrieven voor en we genoten nog van een babbel en een lach.
Kleine momentjes die me diep gelukkig maken.
En die een perfect einde zijn van een week…

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

12 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

  1. Like & love the shoes! Mooi bedje hoor. Heb jij ooit hardgelopen met de Nike app? And again, ik kijk uit naar jouw review over jouw nieuwe sporthorloge.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

