Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Hip hoi! Een nieuw jaar! En deze rubriek neem ik mee in 2017 (ja, heb ik moeten verbeteren. Er stond eerst 2016).
Vind ik namelijk leuk om achteraf op terug te kijken. Soort van dagboek, zie je 😉

Wat hebben wij de voorbije week weer uitgevreten?

Maandagochtend startte nog in Molenheide. Het Kerstweekend hadden we daar doorgebracht met mamalief, m’n broer en schoonzusje en wij vijfjes dus.
Na het ontbijt was het inpakken en wegwezen en trokken we terug huiswaarts.
Ik mikte alle was in de wasmanden, pakte de rest van onze spullen uit en ging voor de rest van de dag wat scheef hangen op de bank.
Ik werd namelijk overvallen door een heavy case of pds. Het eten van het voorbije weekend was me teveel geworden.

20161227_154849
Dit dus… voetjes omhoog en niks doen.

’s Avonds had stiefdochterlief nog een Kerstshow in de manege die ik dit jaar dus moest overslaan. Ik kon amper rechtop zitten.
Terwijl Husband taxi van dienst speelde en stiefdochterlief het beste van zichzelf gaf tijdens de Kerstshow, stak ik de twee jongste bengels in hun bed en nestelde me voor een avondje Kardashian-bingewatchen.

Niks spannends dus, tenzij je mijn over en weer gehol naar de pot spannend vindt natuurlijk.

Dinsdag namen we het er alle vijf eens goed van.
Na het Kerstweekend hadden we allemaal wat nood aan tijd om te bekomen en terug te acclimatiseren aan het leven van alledag.
In de voormiddag gaf ik Chanel nog een deugddoende douche terwijl Husband de boodschappen deed en in de namiddag trokken we allemaal onze pyjama/onesie terug aan voor een gezellige filmnamiddag.
We lachten (en huilden als een klein kind) bij ‘Marley and me’ en propten ons vol met popcorn.
The kids that is. Ik gunde mijn darmen nog even rust.

20161227_154822
Het binnenvallend winterzonnetje zorgde voor wat lichtspektakel.

’s Avonds maakte ik nog een maaltijdsalade klaar en zetten we onze luilekkerdag verder.
I love days like these.

Woensdag trokken we samen de stad in. Wat meestal voor een hele hoop stress en gedoe zorgt.
Voor de één of andere reden gaan onze koters en shoppen in een drukke winkelstraat niet goed samen. It doesn’t jive.
Behalve deze keer dan. Voor de één of andere miraculeuze reden lukte het deze keer wonderwel zonder 5 zenuwinzinkingen (ik dan) en 10 bijna-huilbuien (de koters. En ik ook).

We kochten nog wat last minute kerstcadeautjes en smikkelden van Luikse wafels.

Nog een aanwinst van de dag: de selfie stick. Yep, we hebben hem ontdekt. Tien jaar na datum, maar soit…
Nu ben ik nog meer annoying met dat ding in mijn poten.
Brace yourselves.

20161228_194405
Photobombing the sh*t out of everyone.

’s Avonds maakte Husband nog het ubereenvoudige gerechtje Kip salsa verde.
Zelfs hem lukt het.
Het is dus echt wel heel eenvoudig 😉

Donderdag was het terug tijd voor een loopje.
Mijn darmen waren al iets meer gekalmeerd en er was ook iets meer tijd en zin voor een rondje.
I enjoyed every single minute of it ♥

screenshot_2017-01-02-21-29-37

Terwijl ik me de benen vanonder het lijf lief bracht Husband stiefzoonlief naar een vriendje en pikte hij op de terugweg een vriendje van zoonlief op voor een playdate.
En terwijl zoonlief het kot op stelten zette met zijn klasgenootje, zette Husband de ping pong tafel in elkaar die onze bengels hadden gekregen voor Kerst.
Met de hulp van stiefdochterlief natuurlijk. Wie weet wanneer het ding anders in elkaar zat.
Ik werkte nog de berg strijk weg en spendeerde nog een uurtje aan het klitvrij maken van Chanel d’r haren.

2016-12-29-16-20-45
Chance dat stiefdochterlief erbij was om alles in goede banen te leiden.

’s Avonds propten we ons nog vol met Pasta Boursin en genoten we nog na van een leuk en productief dagje.

Vrijdag was de dag dat de koters naar de exen vertrokken voor een weekje.
Dat heb je als nieuw samengesteld gezin, die vakanties zijn opgesplitst in ‘bij ons’ en ‘bij hen’. Hate it.

Om ons weekje vakantie samen goed af te sluiten besloten we te genieten van een wandeling in Planckendael.
Altijd leuk en ontspannen. Diertjes kijken, wat onzin aan elkaar verkopen en tussendoor nog een stuk taart binnen kappen.

Koffie, taart, Husband en mijn 3 mini-pilootjes. Niks anders meer nodig.

Nadat de koters vertrokken waren, maakte Husband nog frietjes (frietjesavond! 😀 ) en begonnen we al wat aan de voorbereiding voor de dag erna.

20161230_194400
Oh boy… als dat maar goed komt…

Zaterdag begon pokkevroeg. Om 5 uur liep de wekker al af.
We moesten namelijk op tijd in het station zijn.
Bestemming? Parijs!

20161231_073402

We besloten dit jaar om er tussenuit te muizen op Oudejaarsavond en een dagje Parijs in te plannen met ons tweetjes.

We genoten van het ‘niks moet, alles mag’-gevoel en het gewoon doen waar we op dat eigenste moment goesting in hadden.

We kuierden, slurpten koffie, aten, babbelden, bibberden van de kou, … 😀

20161231_201424

En ’s avonds genoten we van een geweldig diner in Montmartre vooraleer we terug huiswaarts keerden.

Om 23u30 waren zowel Husband als ikzelf gedoucht en in pyjama. Na nog wat over en weer gedrentel in huis en het idee dat ik nog zeeën van tijd had vooraleer het middernacht was, kwam ik beneden om 00u01, had ik het aftellen gemist en stond Husband al klaar met de champagne 😀

We besloten nog wat op de bank te hangen met onze bubbels, om daarna om 02u30 wakker te schieten en ons richting ons bed te slepen.

20170101_000651
Dit. No words needed. 😀

Kortom: een geslaagde Oudejaarsavond in ons geval 😀

Zondag begon laaaaaaat. Juist op het middaguur schoten we wakker en kropen we ons bed uit. Ontbijt werd plotseling lunch en na wat verplichte telefoontjes over en weer nestelden we ons in de zetel en deden we… niks. Nul komma nul. Niets de botten. Nada.
We luierden en genoten van een eenvoudige, relaxte dag.

Neen, wij doen niet aan familiebezoekjes op Nieuwjaar. Daarvoor woont onze familie te ver weg en is ze ook te groot.
Wij groeperen dat op één dag en irriteren dan gewoon the sh*t out of everyone in ene keer 😀

’s Avonds maakten we nog croque monsieurs en deden we verder aan onze luilekker-marathon.
En ja, dat is heel oké 😉

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

4 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

    1. Het was puur genieten 🙂 Geen gedoe, geen stress, … zalig. Het enige dat ontbrak waren onze bengels, maar zij waren waarschijnlijk volop aan het feesten bij onze exen 🙂
      Ik hoop dat jullie ook een geweldige oudejaarsavond gehad hebben! :*

      Like

Geef een reactie

