Leven, liefde & gezin

We survived the week(end) – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Sweet Lord, wat ben ik blij dat die week juist voor Kerst voorbij is! Kerst enzo zijn gezellig, I get it… maar de drukte in aanloop naar Kerst vind ik er net iets over.
Who’s with me? 😀

Maandag was een rustige start van wat later een drukke week ging worden.
I was only fooling myself…
Na het naar school brengen van zoonlief hupte ik in mijn auto en reed ik richting Aveve voor wat konijnenvoer.
En kwam naar huis met nog wat extra kerstversiering. I couldn’t resist. Don’t judge.

dsc_0079

Ik kocht nog 2 uiltjes bij voor in de boom (I loooooove uiltjes) en een mini-boompje voor de koters.
De kerstboom versier ik liever zelf. Iets met kerstballen die anders toch maar of in de vuilbak in 1000 stukskes belanden of in clusters in de onderkant van de boom komen te hangen.

20161219_100309
Smallest Christmas tree ever.

Daarna naaide ik de rest van de dag weg. Ik had een deadline te halen 😀
Ik werkte nog een toilettasje en portemonneetje af voor bij mijn moeders handgemaakte schoudertas die ze van me kreeg voor Kerst…

dsc_0083

… en werkte de laatste yoga tassen (klik hier) en schoudertassen (klik hier) af die je sinds vorige week ook via de blog kunt verkrijgen!

’s Avonds probeerde ik ook nog een nieuw gerechtje uit: de rijstburgers van Lekker & Simpel.

Dinsdagochtend startte met een kort loopje. Meteen ook het enige loopje van de week.
Voor de rest van de week geen tijd meer voor gehad en aangezien het stress gehalte vrij hoog was en dan ook meteen mijn hartslag de hoogte in gaat in zo’n periodes vond ik het ook niet zo verstandig om mijn lijf nog wat extra inspanning te laten doen.
Dan maar even rustig aan. Kan ook eens deugd doen 😉

screenshot_2016-12-26-19-43-55

Ik werkte ook nog de strijk weg en maakte ondertussen de koters hun koffers klaar voor het aankomende kerstweekend.

In de namiddag maakte ik van al mijn naaiwerkjes nog wat foto’s om online te zwieren…

… en wou ik Chanel nog even onder handen nemen.
Net op het moment dat ik het beest begon te borstelen ontdekte ik kak.
Letterlijk.
In d’r haar.
En het beest heeft er veel.
Haar dan. Kak ook blijkt nu.
Samenvatting van mijn leven met momenten: stront opkuisen. Is het niet van de koters, dan is het van onze halve dierentuin. *eyeroll*
In plaats van haar te borstelen werd het dus een douche voor Ma Belle Chanel en een streep door mijn planning.
Na nog wat schuur- en desinfecteerwerk op de douche te verrichten was het alweer tijd om zoonlief te gaan ophalen van school en aan het avondeten te beginnen: Creoolse pasta met scampi’s en chipolata.
Nieuw gerecht dat snel wordt gedeeld. Super lekker!

En terwijl Husband naar de Italiaanse les was versierden de koters hun eigen kleine koterboompje.
They did a great job. En zelfs zonder geruzie. Go figure.

dsc_0083
Never mind the background… De koters hun lees- en tv hoekje moet nog geschilderd worden 😉

Woensdag was het alweer tijd voor naailes. Het ‘rokje dat nooit door iemand gaat gedragen worden omdat het maar een half rokje is om de technieken te leren’ is af.

Na de lunch trok stiefdochterlief eropuit met de hele klas om te gaan bowlen (het kind had de hele week geen school), ging stiefzoonlief voetballen en trokken zoonlief en ik de stad in voor nog wat last minute cadeautjes.

Zoonlief vond een leuk cadeautje voor stiefzoonlief in de Flying Tiger en ik vond nog een leuke ketting en leuke nagellakjes voor tijdens de feestdagen 🙂


Na de drukte van de stad en de gevolgen die dat geeft op mijn 10-jarige zoon was ik uberhappy om terug thuis te zijn.
En om te horen te krijgen van Husband dat hij de dag erna zijn werk zo had geregeld dat hij de koters naar school kon brengen èn kon afhalen zodat ik de deur niet uit moest en mijn ellenlange takenlijstje verder kon afwerken.

Ik duwde nog een Marokkaanse ovenschotel in de oven en zakte voor de rest van de avond onderuit op de bank.

Donderdag startte relax met Husband die ’s ochtends iets langer thuis.
Nadat iedereen de deur uit was (buiten stiefdochterlief dan), ondernam ik poging nummer twee van de week om Chanel’s haar te doen.
Deze keer stond ik niet voor een ‘welriekende’ verrassing. Jeej!

Ik poetste nog de hele benedenverdieping , pakte al wat cadeautjes in en werkte nog wat administratie weg.
En kwam een hele dag niet uit mijn onesie.
En daar voel ik me eens helemaal niet schuldig over 😀

dsc_0089
Christmas spirit incoming! Met stempelkes van de Hema 🙂

Ik was al gedoucht nog voor Husband en de koters terug thuis kwamen, waarna me een leuke verrassing stond te wachten onder de kerstboom. Ik kreeg donderdag al mijn kerstcadeautje 🙂

dsc_0100
Een Pikaplant! Jeej! Daarom ook dat ik het vroeger kreeg. Het ding was waarschijnlijk doder dan dood geweest was het tot zaterdag in het cadeaupapier gebleven.

Ik maakte nog zalm met aardappeltjes en erwtjes (inspiratieloos as hell) en genoot van een rustige vroege avond met mijn bende zotten.
En van het uitzicht op een heleboel pakjes onder de boom.
En dus weer een puntje dat ik van dat to do-lijstje kon schrappen.

dsc_0093

Vrijdag was alle hens aan dek. Husband had zijn eerste dagje vrijaf van 2 weken vakantie en bracht zoonlief naar school. Nadat de oudste twee koters ook richting de schoolbanken vertrokken waren stortte ik mij op het bakken van mijn alom bekende Appel/kaneelcake die als dessert moesten dienen op Kerstavond.

Terwijl die in de oven stond maakte ik nog mijn eigen koffertje klaar voor ons weekendje weg.
Husband moest dat van zichzelf maar doen. Is ie oud genoeg voor.

Daarna begon ik aan het opknapwerk aan mezelf. Volledig gefaald.

En terwijl ik daarin faalde, slaagde Husband in de verkoop van onze tweede wagen. We hebben nu dus maar 1 wagen meer.
Ik heb zo’n gevoel dat ik nog spijt ga krijgen van de woorden ‘Eigenlijk is da toch belachelijk da wij 2 auto’s hebben terwijl ik huisvrouw ben, hè?!’

En slaagde stiefdochterlief met vlag en wimpel in haar eerste examenperiode in het eerste middelbaar.
Couldn’t be more proud.

En dan was het zover: Kerstvakantie! 😀
De koters kwamen terug van school, mamalief kwam bij ons toe en we propten ons hele hebben en houden in de auto voor een weekendje weg met m’n moeder, broer en schoonzusje.

We sloten de dag af in de McDonald’s en daarna op de bank (en ernaast 😉 ) in een gezellig huisje in Molenheide.

20161224_124659

Zaterdag startte met een zwempartijtje voor de koters en Husband terwijl mamalief en ikzelf genoten van een rustige opstart van de dag.

Na het middageten trokken we het bos in voor een deugddoende wandeling met de honden en daarna kwam het grootste geweld van de hoop ook toe: broerlief met m’n schoonzusje.
En dan konden we eraan beginnen! Het was namelijk Kerstavond en daar hoort nu eenmaal een overload eten bij (die broerlief en schoonzusje hadden voorzien).
En een shitload cadeautjes…

En ik vierde dit jaar Kerstavond in stijl: in ripped jeans. Geen fancy dresses in onze familie dit jaar.
Dat heb je met Kerst vieren in een chalet in een bos 😉

20161224_161153
Mijn meest favoriete jeans *hartjes* 😉

Zondag startte terug met een zwempartijtje voor de koters en Husband. Broerlief maakte deze keer ook het zwembad onveilig.
Letterlijk.
Ondertussen koffieleuterden mamalief en ik er nog wat op los.

Na de lunch trokken we richting de binnenspeeltuin van Molenheide waar mijn drie savages de boel op stelten zetten.

Nadat ze hun energie daar kwijt gespeeld waren knapten we onszelf allemaal op en gingen we richting het restaurant voor de family dinner.
Mijn riem staat ondertussen een gaatje verder.

Voor iemand die zo graag eet als ik was zelfs dit weekend een ware aanslag op haar maag en darmen.
Maar het was Kerst.
En het was met de mensen waar ik het meeste van houd.
Gerechtvaardigd dus.
Sorry maag en darmen.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

4 gedachten over “We survived the week(end) – photo diary

  1. Oh wat gezellig dat jullie in een chalet in het bos Kerstmis hebben gevierd. Leuk overzicht weer en die yogatassen, ik vind ze echt gaaf! Ik moet ze nog aan mijn dochter laten zien 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

