Recepten

Vegetarisch gevulde paprika’s – mexican style

vegetarisch-gevulde-paprikas-mexican-style-mrscurlyblog-wordpress-com

Gevulde paprika’s. Iets dat hier graag wordt gegeten. Heel graag zelfs.
En zelfs door de koters.
Maar dan de versie met minstens een kilo gehakt doorgedraaid.
Don’t judge…

Nu, wij eten hier nog altijd vlees en dat zal waarschijnlijk niet zo snel veranderen.
Althans, als ik de rest van mijn medebewoners mag geloven.
Maar aangezien ik degene ben die iedereen hier elke dag moet gevoederd zien te krijgen, kies ik ook wat er op dat bord komt. Punt.
En dat is dan ook regelmatig een vegetarisch gerecht. Het vlees eten willen ze niet laten, maar het tot een minimum beperken, daar houd ik dan wel mijn poot stijf 😉

Dit zijn paprika’s met een vegetarische vulling en man, wat zijn ze lekker!
Ook mijn vleesetende medebewoners waren overtuigd… 😉

Wat hebben we nodig voor 3 à 4 personen?

  • 6 paprika’s
  • gekookte rijst (zoveel als je zelf wilt. Wij zijn grote eters en eten ook graag rijst, dus maak ik altijd net iets teveel 🙂 )
  • 1 ui (gesnipperd)
  • 2 teentjes look (geperst)
  • 1 blik kidneybonen (ong. 240 gr.)
  • 2 kleine blikjes maïs (ong. 280 gr.)
  • 3 blikjes tomatenpuree
  • 2 tl chilipoeder
  • 1 tl komijn
  • peper (en zout voor de liefhebbers)
  • gemalen kaas

Hoe maken we het?

  • Stoof de ui en de look.
  • Doe de rijst, de bonen, de maïs, tomatenpuree en kruiden bij, meng alles goed en laat een vijftal minuutjes sudderen.
  • Ondertussen kan je de bovenkant van de paprika’s eraf snijden en de zaadlijstjes eruit halen (was je vergeten, hè? 😉 )
  • Na 5 minuutjes sudderen is je vulling klaar en kan je je paprika’s vullen.
  • Schik ze in een beboterde ovenschaal en zet een half uurtje in de (voorverwarmde) oven (190°)
  • Doe er dan nog wat gemalen kaas over en zet nog even onder de grill

Kan je perfect serveren met een fris slaatje 😉

Oh, en heb je teveel vulling? Doe die dan in een ovenschaal, kaas erover en ook mee de oven in! Die is zo ook super lekker!

vegetarisch-gevulde-paprikas-mexican-style-pdf

dsc_0054

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

3 gedachten over “Vegetarisch gevulde paprika’s – mexican style

    1. 😀
      Ja… paprika is op dat gebied een ‘ambetante’ groente, hè… er zijn er inderdaad nogal wat die er niet goed tegen kunnen. Maar de vulling is wel super lekker, misschien in tomaten ofzo? 😉

      Like

Geef een reactie

