Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Weer een week voorbij! Weer een week dichter bij Kerst… en cadeautjesstress…
Ik probeer er mij nog niet teveel zorgen over te maken.
In plaats daarvan kijken we terug op de voorbije week 😉

Maandag was een vrij rustige dag. Ik poetste wederom het koterdomein, werkte wat aan de blog en ging vroeg in bed.
Allemaal heel exciting 😀
Zo exciting dat ik er geen enkele foto van heb genomen.
’t Was maandag voor iets, hè, mensen 😀

Dinsdag trok ik nog eens de loopschoenen aan.
Oh, wat ging het goed en wat deed het deugd! Za-lig!

screenshot_2016-12-19-20-33-15

Na thuiskomst werkte ik nog de berg strijk weg en nam ik me ondertussen voor om het hele gezin die avond in te lichten dat we naar een nudistenkamp verhuizen.
Of zoiets.
I’ve had it.

dsc_0058
I mean… de toren is bijna zo groot als ik. Dat is toch niet meer normaal.

Chanelleke’s coiffeur werd ook nog eens goed gelegd, in tegenstelling tot het mijne.
’t Is al heel erg als je hond d’r haar beter ligt dan het jouwe.

s’Avonds smikkelden we nog van Fusili met reuzengarnalen, broccoli en roomsaus en werkte ik nog wat aan mijn blog terwijl Husband zijn beste beentje voorzette tijdens zijn eerste examen Italiaans.

Woensdagochtend mocht ik dan weer mijn beste beentje voorzetten tijdens de naailes. Op dit moment bezig met technieken voor een rokje.
Ik voel de eerste kledingstukjes al aankomen 😉

Na de lunch begonnen zoonlief en ik er eindelijk aan: de kerstboom. Alez ja… ik begon eraan. Zoonlief kon het niet minder interesseren.
Maar het was een gezellige middag, terwijl ik de kerstboom versierde speelde zoonlief met speelzand aan de eettafel en leuterden we wat tegen elkaar.
Love those moments.

dsc_0062
Onze eigen sarcasme-boom. 

’s Avonds ondernam ik poging 20589 om Thaïse curry te maken (met groenten en tofu) en lukte het me weeral maar eens niet. Het is te zeggen, het is gelukt, maar op de één of andere manier kan mijn maag dat niet aan.
Nochtans eten we regelmatig afhaal Thaïs.
Zal aan mij liggen waarschijnlijk…
Husband was vuilbak van dienst en ik schakelde dan maar over op een boterham.
Zo ook voor zoonlief, want hij vond het allemaal wel wat te pikant.

Donderdag was dan weer lopendag. Het ging niet zo vlotjes als dinsdag, maar soit… Als we maar iets doen, toch?

screenshot_2016-12-19-20-33-23

Na het lopen gooide ik me nog wat op mijn naaiprojectjes die eigenlijk al een hele tijd voor de feestdagen af moesten zijn.
I failed. Obviously.
Maar op de één of andere manier flip ik niet helemaal van de stress als ik ermee bezig ben. Heel kalmerend allemaal, die stofjes en dat denken en meten en dat gerikketik van die naaimachine en…
Alles beter dan een dwangbuis, right?

dsc_0059
Leuke stofjes op een rijtje 🙂

’s Avonds maakte ik nog een Quiche met broccoli en geitenkaas, maar dan met fetakaas en extra gemalen emmentaler op. *Omnomnom*

Vrijdag was vrij zen. Het was namelijk poetsdag.
Believe it or not, maar ik word zen van poetsdag. Crazy as hell, I know. Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik normaal ben 😉

Husband kwam ’s middags al naar huis, want die had de nacht op het werk doorgebracht. Hij ging dus zoonlief en de stiefkoters ophalen en deed de wekelijkse boodschappen. Gaf me net dat beetje meer tijd om te poetsen zoals het hoort. Jeej!

’s Avonds propten we ons nog vol met frietjes en rolden we daarna richting de bank voor een luie avond.

En sh*t… weer geen enkele foto :/
Foei, mens! Foei!

Zaterdag was het tour de Belgique. s’Avonds was het verjaardagsfeestje van m’n bestie in het Gentse, maar eerst moesten de koters nog richting de babysit.
Aan de andere kant van het land bij mijn moeder dus.

We duwden de koters èn de hond in de auto en tuften een kilometer of 120 richting la mama waar we ons te goed deden aan pizza en waar we nog even konden genieten van een overload Kersttoestanden.
Yep, mijn moeder is zo’n mens dat volledig loss gaat in aanloop naar de feestdagen.
Zelfs een knettergekke Amerikaan met een huis-volledig-in-100000 lichtjes-gehuld zou er soms jaloers op worden.
Allemaal heel super gezellig wel 😉

Dit is nog geen tiende van wat ze in haar huis heeft staan…

Na nog wat geleuter en het installeren van ons kotergeweld, die verbazingwekkend rustig waren plotseling, was het weer verder tuffen. Deze keer voor een kilometertje of 70.
Maar het was het dubbel en dik waard 😀 Voor de rest van de avond was het party hardy.

Zondagochtend was het alvast minder party hardy.
Na een nachtje van 4 en een half uur werden we wakker gebabbeld door de koters en mijn moeder.
Na ons uit ons bed te slepen en onszelf een accident te verschieten van hoe flink onze wilden wel niet waren vielen we de ontbijttafel aan.
Mamalief had zelfs mijn favoriete ontbijt in huis gehaald: havermout. Of zoals zij het noemt: vogeleten.

20161218_092118
Volgens mij is het dat tapijt dat het hem doet. Ik wil ook zo’n tapijt. 

We genoten nog even van een rustige ochtend en wat bijpraten (in pyjama. Oh yeah! *vuistje*) en dan was het alweer tijd om terug huiswaarts te keren.
Juist voor vertrek duwde mamalief dit nog in mijn handen:

dsc_0062
Gotta love that woman 🙂 
20161218_115704
Privé chauffeur

Na ons logeerpartijtje in mijn ouderlijke huis en een heavy nacht volgde een rustige zondagmiddag. Husband ging nog paardrijden met stiefdochterlief, de kleinste mannen des huizes voetbalden er nog wat op los en ik schoof nog wat met de meubels.
Om ze daarna uiteindelijk allemaal terug op hun oorspronkelijke plek te zetten.
Godverdomme.

’s Avonds maakte ik nog een vroeg en eenvoudig avondmaal klaar in de vorm van Ebly bolognese en kropen (letterlijk) we allemaal vrij vroeg onder de wol. Terugkijkend op een vol, maar superleuk weekendje.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

    1. Thanks! 😉 Jouw tijd is ook ferm, hoor, als ik dat zo zie op je blog en op IG! Gaat serieus goed vooruit! 😉
      Vreemd… maar geen enkele van mijn huisgenoten is te vinden voor het nudistenkamp-idee… 😀

      Like

Geef een reactie

